Γιανκσάν: Tο λιμάνι στη Σαγκάη με τα βαθιά νερά

Η Κίνα είναι μια μεγάλη χώρα. Όλα είναι μεγαλύτερα. Ο αυτοκράτορας Σιχ Χουανγκ-Τι, έθαψε μαζί του μια ολόκληρη πήλινη στρατιά, σε ένα ταφικό σύμπλεγμα έκτασης 50km2, αφού προηγουμένως είχε ξεκινήσει ένα οχυρωματικό έργο που το έλεγαν Σινικό Τείχος…

Σήμερα αυτός, ο προς κάθε κατεύθυνση γιγαντισμός (και πως θα ήταν διαφορετικά, πρόκειται για πραγματικό γίγαντα) είναι παντού ορατός. Η πολιτική για τα νερά, απαιτεί την πόντιση στα νερά ενός και μόνο φράγματος, εκατοντάδων χωριών και την μετακίνηση εκατομμυρίων ανθρώπων. Ο τελευταίος πολιτικο – οικονομικός προσανατολισμός της χώρας προς την ελεύθερη αγορά, είχε μια περίεργη επίπτωση, ανέδειξε τον «πολύ χαμηλό πυθμένα» της θάλασσας της Σαγκάης. Τα όλο και μεγαλύτερου όγκου εμπορευματοκιβωτιοφόρα πλοία (Container ships) κατευθύνονταν στο λιμάνι, άρχισαν να «ακουμπάν» ή ήθελαν λίγο για να το κάνουν.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Η κινέζικη λύση: βρίσκουμε ένα καινούργιο λιμάνι στην γύρω περιοχή όπου τα νερά είναι βαθύτερα. Αλλά δεν υπάρχει παρά μιάμιση βραχονησίδα κάπου στα ανοικτά της Σαγκάης. Απλό, η βραχονησίδα θα επιχωματωθεί και θα γίνει νησί. Ναι αλλά αυτό είναι αρκετά μακριά για να μπορεί να επικοινωνεί με την στεριά. Απλό, φτιάχνουμε και μια από τις μεγαλύτερες γέφυρες του κόσμου. Ναι αλλά εφ’ όσον αυτό θα γίνει θα πρέπει να έχουμε και μεγαλύτερους γερανούς (γιατί η δραστηριότητα θα είναι μεγαλύτερη). Απλό, κατασκευάζουμε το μεγαλύτερο εργοστάσιο λιμενικών γερανών στον κόσμο, στο νησί. Ναι αλλά αφού μπορούμε αυτό, γιατί να μην υπάρχουν και μεγαλύτερα εμπορευματοκιβωτιοφόρα πλοία. Απλό, σήμερα το μέγιστο όριο παγκοσμίως (μερικά χρόνια πριν, σχετίζονταν με το μέγεθος των καραβιών που μπορούν να περάσουν από την Διώρυγα του Παναμά: Panamax) επαναπροσδιορίστηκε σε σχέση με τις δυνατότητες εξυπηρέτησης του νέου λιμανιού της Σαγκάης (Post Panamax), το Λιμάνι των Βαθιών Νερών (Yangshan Deep Water Port).

Διαβάστε επίσης  Περί καταπολέμησης της βίας στα γήπεδα

Το Yangshan Deep Water Port είναι ένα λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) που βρίσκεται στη νήσο Yangshan, 20 μίλια ανοικτά της Σαγκάης. Κατασκευασμένο για να παρακάμψει τους περιορισμούς που επέφερε η ανάπτυξη στον λιμένα της Σαγκάης (ως αποτέλεσμα των ρηχών νερών του), επιτρέπει αγκυροβόλια με βάθη μέχρι 15 μέτρων και είναι ικανό να χειριστεί τα μεγαλύτερα σκάφη εμπορευματοκιβωτίων σήμερα.

Με την ανάπτυξη της συγκεκριμένης υποδομής, η πόλη της Σαγκάης προσπαθεί να καλύψει τις ανάγκες τις οποίες έχει δημιουργήσει η εκρηκτική αύξηση των εξαγωγών στην περιοχή του Δέλτα του ποταμού Γιανγκτζί. Εμπειρογνώμονες εκτιμούν ότι η πλήρης ανάπτυξη του νέου λιμένα θα κοστίσει στην πόλη της Σαγκάης 18 δισεκατομμύρια δολάρια, στην επόμενη 15ετία.

Advertising

Ο λιμένας αυτός, ο οποίος πιθανά να παραγκωνίσει το Χόνγκ Κόνγκ από την πρώτη θέση, (το μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο), θα είναι σε θέση από το 2020 να εξυπηρετεί έως και 20 εκατομμύρια μονάδες κιβωτίων μεταφοράς εμπορευμάτων.

 

Σαγκάη

 

info: geo-s, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Τμήμα Γεωγραφίας, Δρ. Γ.Σιδηρόπουλος

Καθαρόαιμη Υδροχόος,γεννημένη το 1991, γεμάτη τρέλα, δίψα για εξέλιξη, ενώ λατρεύω τους σκύλους και τα ταξίδια. Αν και πολυάσχολη, καθώς από την τοπογραφία πέρασα στη δημοσιογραφία και από εκεί στα ραδιόφωνα δεν έπαψα ποτέ να αγαπώ την αρθρογραφία....και αυτό συνεχίζω να κάνω....να ταξιδεύετε μέσα από τα άρθρα και τις σκέψεις μου. Have fun!!!

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Ιακωβίνοι και Γαλλική Επανάσταση

Οι Ιακωβίνοι ήταν πολιτική οργάνωση άρρηκτα συνδεδεμένη με την Γαλλική

Θηλασμός και γνωστική και κινητική ανάπτυξη

Tο παρόν άρθρο Συμβάλλει ο θηλασμός στη γνωστική και κινητική