Warped Worlds
Στις 13 Φεβρουαρίου 2017 οι μαθηματικοί Henry Segerman, Vi Hart, Andrea Hawksley, Elisabetta Matsumoto, δημοσίευσαν δύο papers στην σελίδα arXiv.org του Πανεπιστημίου του Cornell, όπου περιγράφουν μια προσομοίωση που δημιούργησαν για την περιήγηση μέσα στους καμπύλους χώρους των μαθηματικών, τους “Warped Worlds”. Αυτοί οι χώροι δεν υπακούν στους κανόνες της κλασσικής γεωμετρίας, οπότε πρόκειται για μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Πλέον έχουν θέσει σε κυκλοφορία και το ίδιο το λογισμικό έτσι ώστε ο καθένας που διαθέτει εξοπλισμό VR (virtual reality) να μπορεί να περιπλανηθεί μέσα σε καμπύλα σύμπαντα, όπου η Ευκλείδεια γεωμετρία δεν υφίσταται.
Τα καμπύλα σύμπαντα μπορεί να φαίνονται αντιφατικά με τις περασμένες ανθρώπινες αισθήσεις που αντιλαμβάνονται την αρχή και το τέλος, τις τρεις διαστάσεις και την έννοια Ευκλείδειου χώρου και μόνο. Ωστόσο οι γεωμετρίες των καμπύλων χώρων έχουν τεράστια εφαρμογή στα μαθηματικά και τη σεισμολογία, καθώς όλες οι μεγάλες θεωρίες όπως η γεωμετρία του Riemann και η θεωρία της σχετικότητας των Αϊνστάιν κινούνται σε τέτοια σύμπαντα και απορρίπτουν την κλασσική γεωμετρία.
Έτσι μέσα από αυτό το λογισμικό μπορεί ο καθένας που το διαθέτει να ερευνήσει και να δοκιμάσει να περιηγηθεί ως ένα βαθμό σε ένα σύμπαν (στο πραγματικό σύμπαν σύμφωνα με τους επιστήμονες μιας και το σύμπαν που ζούμε είναι μια ψευδαίσθηση της πεπερασμένης μας αντίληψης) όπου οι νόμοι της κλασσικής γεωμετρίας καταρρίπτονται. Είναι πιθανό νέες θεωρίες και νέα μαθηματικά πεδία να εμφανιστούν κατά τη διαδικασία αυτής της εξερεύνησης. Οι δυνατότητες που μας ανοίγει αυτό το λογισμικό είναι τεράστιες μιας και για πρώτη φορά έχει κάποιος την ευκαιρία να βιώσει, έστω και ως ένα βαθμό, αυτόν τον κόσμο των καμπύλων και ατερμόνων επιφανειών και διαστάσεων.
Η Elisabetta Matsumoto, στενή συνεργάτης του αρχηγού του project Henry Segerman, δηλώνει στο περιοδικό Nature, για ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στις 31 Μαρτίου 2017 για το λογισμικό των “Warped Worlds”, : “You can think about it, but you don’t get a visceral sense of this until you actually experience it”.
Για τη δημοσίευση:
https://arxiv.org/abs/1702.04004
http://www.nature.com/news/mathematicians-create-warped-worlds-in-virtual-reality-1.21689