Φαρδιά ρούχα, κυρίως αθλητικά, χρωματιστά μαλλιά, φαρδιά φρύδια και υψηλή οικολογική συνείδηση είναι μόνο μερικά από τα κύρια χαρακτηριστικά της Generation Z. Άτομα που από την εφηβεία τους ακόμα έχουν πλήρη επίγνωση του σύγχρονου ψηφιακού κόσμου ενώ ταυτόχρονα συμμετέχουν ενεργά στα Social media,ήρθαν για να αλλάξουν τα σημερινά δεδομένα. Γίνεται λόγος για μία νέα γενιά που σπάει τα μέχρι τώρα στερεότυπα που σχετίζονται με την εξωτερική εμφάνιση και την στάση που έχουν τα δύο φύλα μεταξύ τους, αψηφά την “τέλεια” και στημένη εικόνα των influencers στο instagram και συγχρόνως προσπαθεί να δημιουργήσει έναν ποιοτικό τρόπο ζωής. Ειδικότερα, μιλάμε για τους νέους που έχουν γεννηθεί μεταξύ 1996-2006 κι επιζητούν από πολύ νωρίς έναν ίσο τρόπο ζωής για όλους. Υποστηρίζουν την διαφορετικότητα και ρευστότητα των φύλων καθώς καταρρίπτουν σε μεγάλο βαθμό το Sexiness των προηγούμενων δεκαετιών.
Η Generation Z ή iGeneration σε αντίθεση με τους millenials, όταν γίνεται λόγος για μόδα, αναζητά ένα άνετο και ταυτόχρονα εναλλακτικό outfit. Συγκεκριμένα, για να καταλάβουμε τον τρόπο σκέψης της νέας αυτής γενιάς αξίζει να ρίξουμε μία ματιά στην ραγδαία εξέλιξη των Second hand καταστημάτων. Χιλιάδες νέοι “σνομπάρουν” τα σημερινά fast-fashion καταστήματα όπως είναι τα forever 21 και στρέφουν το βλέμμα τους προς τις “πράσινες εταιρείες”. Τέτοιου είδους εταιρείες αποτελούν οίκοι μόδας και καταστήματα ρούχων που βάζουν ως προτεραιότητα τους την ανακύκλωση των ενδυμάτων- υποδημάτων, εξυπηρετώντας την ανάγκη της Gen Z για ανακύκλωση κι εύρεση ρούχων που θα κρατήσουν για χρόνια. Παρατηρούμε, δηλαδή πως πρόκειται για νέους που επιζητούν την σταθερότητα στην ζωή τους ακόμα και στο ντύσιμο τους.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να σχολιάσουμε την αδυναμία των Gen Z για το περίεργο ντύσιμο και styling. Γυναίκες της γενιάς αυτής φωτογραφίζονται άφοβα με αξύριστες μασχάλες κι άλλα σημεία του σώματος ενώ πλέον προβάλουν ένα διαφορετικό πρότυπο γυναίκας με φαρδιά φρύδια και άγρια- φυσικά χαρακτηριστικά. Η εικόνα του ψηλόλιγνου σκανδιναβικού μοντέλου θεωρείται πλέον αφύσικο και την θέση του παίρνουν άτομα με άλλες διαστάσεις και τατουάζ στο σώμα. Επιμένουν στο χαλαρό ντύσιμο που μπορούν να φορέσουν από το πρωί μέχρι το βράδυ προτιμώντας τα αθλητικά κομμάτια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της Generation Z αποτελεί η επιτυχημένη τραγουδίστρια Billie Eilish που δηλώνει πως φοράει μόνο oversized ρούχα για να αποφύγει το sexiness και το κοινό της να ασχολείται κυρίως με το ταλέντο και την φωνή της. Η Billie όπως κι άλλα άτομα της γενιάς της συνδυάζουν κομμάτια από μάρκες όπως supreme, vans, adidas για ένα πιο street style ντύσιμο το οποίο πολλές φορές μπορεί να χαρακτηριστεί ως unisex. Εξαιτίας του εθισμού της συγκεκριμένης γενιάς με την ισότητα των δύο φύλων έχουν δημιουργηθεί εκατοντάδες καμπάνιες unisex ενδυμάτων και αξεσουάρ από μεγάλους οίκους μόδας προκειμένου να συνεχίσουν να επιβιώνουν στην βιομηχανία της μόδας.
Γενικότερα, μιλάμε για μία νέα γενιά που δεν φοβάται να τολμήσει, δεν φοβάται να εκτεθεί στον ψηφιακό κόσμο καθώς γνωρίζει από την εφηβεία της ακόμα την λειτουργία των Social media. Είναι αυτή που δεν αρκείται στο ωραίο αλλά κοιτάζει λίγο πιο προσεκτικά τα πράγματα γύρω της, δίνει βάση στην πνευματική καλλιέργεια και υποστηρίζει το διαφορετικό και το περίεργο. Γιατί μπορεί παραπάνω να γίνεται συζήτηση περί ενδυμάτων αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για μία ιδεολογία των σημερινών νέων που αντιμετωπίζουν την ζωή λίγο πιο σφαιρικά και αντιτίθενται σε γεγονότα που άλλες γενιές νωρίτερα δεν μπόρεσαν να διαχειριστούν. Δημιούργησε κινήματα και υπερασπίστηκε σε μεγάλο βαθμό το σώμα της, δημιουργώντας το κίνημα “me too”, περιόρισε τον ρατσισμό και έδωσε ακόμα μεγαλύτερη πνοή στην δερματοστιξία, καταρρίπτοντας άλλο ένα στερεότυπο. Αυτή η γενιά, λοιπόν δημιουργεί αντιφατικές εικόνες και στιλιστικά σύνολα που μοιάζουν με outfits καταλόγων καταστημάτων με τα “μεγάλα” unisex ρούχα, τα μακριά νύχια και τα ασυνήθιστα μαλλιά αλλά ταυτόχρονα είναι ευαίσθητη και προσπαθεί μανιωδώς να κάνει τον κόσμο λίγο καλύτερο.