Η θεατρική ομάδα Γης ΜαΔάν παρουσιάζει για δεύτερη φορά τη θεατρική παράσταση «CHAKRAS» της Λίλιαν Δημητρακοπούλου στο θέατρο Χυτήριο από την Τρίτη 26 Φεβρουαρίου, με τη Δανάη Φίλιππα να πρωταγωνιστεί. Το Maxmag έχει τη χαρά να φιλοξενήσει την ταλαντούχα ηθοποιό Δανάη Φίλιππα, η οποία μας μίλησε για την παράσταση, για την αγάπη που έχει στο θέατρο αλλά και για μια… μύγα που συμμετέχει στην αναπαράσταση της ιστορίας.
Επιμέλεια συνέντευξης: Γιώτα Γιαδαροπούλου
- Κυρία Δανάη Φίλιππα, αρχικά θα ήθελα να μου πείτε ποια είναι η αξία του θεάτρου στη ζωή σας.
Εν πρώτοις, σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία στη σελίδα σας. Για να καταφέρω να ασχοληθώ με το θέατρο (και ειδικά με την υποκριτική) άφησα οτιδήποτε άλλο έκανα και αφοσιώθηκα σ’ αυτό. Οπότε, τολμώ να πω ότι το θέατρο είναι, κυριολεκτικά και μεταφορικά, η τροφή μου.
- Σε παλιότερη συνέντευξή σας δηλώσατε πως έχετε σχέση εξάρτησης με το θέατρο. Ποια θεωρείτε ως την εθιστική ουσία στη σχέση αυτήν;
Για να κατανοήσεις ένα έργο, έναν ρόλο (και για να μπορέσεις να υποδυθείς αυτόν το ρόλο) πρέπει να μπεις σε μονοπάτια που δεν γνωρίζεις, να βρεις πτυχές του εαυτού σου που δεν ήξερες, να είσαι πάντα ανοιχτός και ποτέ απόλυτος πάντα παρατηρητικός και με τις κεραίες σου σε διαρκή ετοιμότητα να κάνεις έρευνα, κι έτσι να ανοίγεις πόρτες που δεν ήξερες πως υπήρχαν… Με λίγα λόγια, να ανακαλύπτεις νέους κόσμους – γιατί αυτό είναι η δουλειά του ηθοποιού, η δουλειά του ανθρώπου του θεάτρου. Δεν είναι μονάχα εθιστικό, είναι κάτι περισσότερο: είναι ολόιδιο σαν τότε που ήμασταν παιδιά και πέφταμε αφοσιωμένα και συγκεντρωμένα σ’ εκείνο που οι μεγάλοι θεωρούσαν απλώς παιχνίδι.
- Τι σημαίνουν για εσάς τα λόγια ενός ανθρώπου που σας συναντά στο δρόμο και σας αναγνωρίζει;
Δεν μπορώ να πω ότι με αγγίζουν διαφορετικά από τα λόγια που όλοι, λίγο-πολύ, ανταλλάσσουμε και με όσους δεν γνωρίζουμε / δεν μας γνωρίζουν. Ωστόσο, συχνά η αποκαλούμενη αναγνωρισιμότητα είναι σχολείο εκμάθησης του πολυδαίδαλου χαρακτήρα των ανθρώπων: αυτά τα μαθήματα προκαλούν από απλές διαπιστώσεις, διασκέδαση, αυτογνωσία, λύπη ή πικρία έως και αισιοδοξία για το είδος των δίποδων θηλαστικών.
- Πιστεύετε πως το επάγγελμα του ηθοποιού έχει αλλοιωθεί με το πέρασμα του χρόνου;
Όχι, καθόλου. Απλώς, είμαστε πλέον (όπως συμβαίνει και σε κάθε επαγγελματικό χώρο) τόσο πολλοί οι ηθοποιοί και είναι τόσο περιορισμένη η ζήτηση, που αυτομάτως η εργασιακή ανισότητα γίνεται όλο και μεγαλύτερη – έχοντας πάντα κατά νου και τις ιδιαιτερότητες σε κάθε τομέα. Επίσης, θεωρώ ότι έχει διαφοροποιηθεί ο τρόπος που γίνονται οι δουλειές και στο θέατρο και στην τηλεόραση, με αποτέλεσμα να μη φαίνονται οι πραγματικές δυνατότητες των δημιουργών.
- Ας περάσουμε στην τωρινή σας δουλειά, στην παράσταση «Chakras», που θα παιχτεί στο Θέατρο Χυτήριο. Σύμφωνα με μια θεωρία του αρχαίου ινδικού πολιτισμού, τα ενεργειακά κέντρα είναι αυτά που επηρεάζουν το ανθρώπινο σώμα. Αλήθεια, αυτή η θεωρία έχει σχέση με το έργο που ανεβάζετε;
Τα τσάκρας είναι αόρατα ενεργειακά κέντρα που επιδρούν στο ανθρώπινο σώμα μέσω αυτών (εφόσον είναι «καθαρά») ρέει η συμπαντική ζωτική ενέργεια και επιδρά στο φυσικό, το νοητικό και το πνευματικό επίπεδο της ύπαρξής μας. Και αντίθετα, όμως, το ανθρώπινο σώμα μέσω των τσάκρας επηρεάζει το υπόλοιπο περιβάλλον και το σύμπαν. Άρα, το έργο σχετίζεται με τη θεωρία, αφού στην παράστασή μας καταλήγουμε στο ότι όλα συνδέονται μεταξύ τους πως για να καθαρίσει ένα περιβάλλον αρκετά μολυσμένο από αρνητική ενέργεια πρέπει να θυσιάσουμε στοιχεία από τις ζωές μας ή/και κάποιες απ’ αυτές ολόκληρες. Δηλαδή, οι φόνοι δεν είναι τυχαίοι και οι ήρωες μας είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα ανθρώπων με μπλοκαρισμένα τσάκρας, τα οποία –για καλή τους τύχη– η Έλεν, παγκοσμίου φήμης δασκάλα ενεργειακής εξισορρόπησης, είναι εκεί για να καθαρίσει!
- Ηρωίδα της παράστασης είναι μια δασκάλα ενεργειακής ενδυνάμωσης, που επιστρέφει στην πατρίδα μετά την πρόσκληση ενός πρώην αγαπημένου της. Πόσο ταυτίζεστε, κ. Δανάη Φίλιππα, με αυτόν το χαρακτήρα;
Με το χαρακτήρα που υποδύομαι δεν έχω σχεδόν καθόλου κοινά σημεία. Με την ενέργεια, τα τσάκρας, το διαλογισμό… με όλα αυτά δεν έχω ασχοληθεί και δεν με είχαν προβληματίσει ποτέ πριν υποδυθώ αυτόν το ρόλο. Επίσης, δεν νομίζω ότι ύστερα από 20 χρόνια θα αποδεχόμουν την πρόσκληση για συνάντηση με μια παλιά μου σχέση. Αν και… ποτέ δεν ξέρεις! Τα μόνα κοινά σημεία που θεωρώ πως έχω με την ηρωίδα είναι η αγάπη που έχει για τα υπόλοιπα πλάσματα της Γης πέραν του ανθρώπου και η πολύ κακή σχέση της με το χρόνο!
- Φαντασία, πνευματικές αναζητήσεις, αισθηματικό θρίλερ… παντρεύονται με το χιούμορ σε ένα κοινωνικο-πολιτικό περιβάλλον. Ποιο από όλα αυτά τα στοιχεία πιστεύετε ότι δίνει τη δυναμικότητα της παράστασης;
Σίγουρα, το φοβερό χιούμορ της Λίλιαν Δημητρακοπούλου που έγραψε αυτό το καταπληκτικό έργο!
- Αλήθεια, η μύγα τι ρόλο παίζει τελικά;
Η μύγα είναι το σημαντικότερο πλάσμα στο έργο μας, αφού αυτή θα διαταράξει την ηρεμία και την ισορροπία του σπιτιού. Χωρίς αυτήν το έργο δεν θα είχε καμία εξέλιξη.
- Τι είναι αυτό που θα εισπράξει ο θεατής παρακολουθώντας την παράστασή σας;
Νομίζω (και ελπίζω) ότι ο θεατής θα γελάσει και θα περάσει ευχάριστα. Αν καταφέρουμε να προβληματιστεί κιόλας… ίσως να έχουμε φυτέψει κι εμείς ένα σποράκι στον συμπαντικό αγρό της αέναης αναζήτησης.
- Ανήκετε στην καλλιτεχνική ομάδα Γης ΜαΔάν. Πώς βιώνει κάποιος την ομαδική συνεργασία μέσα από μια θεατρική παρέα σαν τη δική σας.
Πιστεύω πως δεν υπάρχει μεγαλύτερη επιτυχία (και, μάλιστα, εφ’ όλης της ύλης) από την κυριολεκτική και έμπρακτη λειτουργία μιας ομάδας. Διότι αυτό σημαίνει ότι όλα τα μέλη της εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον και συμβάλλουν δίνοντας καθένας χωριστά και όλοι μαζί τα μέγιστα στην επίτευξη του εκάστοτε στόχου.
Είμαι σίγουρη πως ως ομάδα δεν θα είχαμε καταφέρει τίποτα χωρίς το καταπληκτικό έργο της Λίλιαν Δημητρακοπούλουˑ τίποτα, αν έλειπε η μοναδική και ευφυέστατη σκηνοθετική ματιά της Ζωής Φίλιππα τίποτα, δίχως τη δημιουργική φαντασία και την τεράστια εμπειρία της σκηνογράφου Σοφίας Ζούμπερηˑ τίποτα, χωρίς τις δυναμικές και πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις του Βασίλη Τσεντούρου τίποτα, αν δεν είχαμε αρωγό το πηγαίο ταλέντο των ηθοποιών Μαρίνας Τριανταφύλλου (υποψιάζομαι πως έχει… τρανσυλβανικές ρίζες και δεν το ξέρει, απόδειξη η εκφορά των ελληνικών της με τέλεια ρουμάνικη προφορά!), Παναγιώτη Καρμάτη (που αποδείχτηκε ότι έκρυβε έναν υπουργό μέσα του) και Κωνσταντίνου Τσεντούρου (θα τον ευχαριστώ αιώνια για όλες τις σοκολάτες που έχει φέρει στις πρόβες)ˑ αλλά κι εγώ δεν θα είχα τη χαρά να συμμετάσχω σ’ αυτό το εγχείρημα.
Όλα τα μέλη έδωσαν και δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για να φτάσουμε στο στόχο μας, που φέτος είναι: Θέατρο Χυτήριο… CHAKRAS… κάθε Τρίτη στις 21:15!
- Κλείνοντας, θέλω να μου αναφέρετε το αγαπημένο σας σημείο από την παράσταση και να μου το αιτιολογήσετε.
Όταν η μύγα κάνει την «εμφάνισή» της σε μια σκηνή. Κι αυτό διότι, φυσικά, δεν… προσλάβαμε καμία μύγαˑ όμως, το κοινό τη βλέπει. Και, μάλιστα, φτάνει στο σημείο να τη συμπονά κι από πάνω… Αυτό είναι πολύ αστείο και μου αρέσει ως εύρημα.
Σας ευχαριστώ πολύ!
Ευχαριστούμε πολύ την κ. Δανάη Φίλιππα για την παροχή του φωτογραφικού υλικού.
Η Δανάη Φίλιππα πρωταγωνιστεί την παράσταση:
CHAKRAS
της Λίλιαν Δημητρακοπούλου
2ος ΧΡΟΝΟΣ
Η θεατρική ομάδα Γης ΜαΔάν παρουσιάζει για δεύτερη φορά το θεατρικό έργο «CHAKRAS» της Λίλιαν Δημητρακοπούλου στο θέατρο Χυτήριο.
ΧΡΟΝΟΣ: Ο χρόνος είναι σχετικός.
ΤΟΠΟΣ: Το ίδιο και ο τόπος.
ΠΡΟΣΩΠΑ: 1. Ένας υπουργός. 2. Μία Ρουμάνα οικονομική μετανάστρια. 3. Ο αρχηγός της αστυνομίας. 4. Μία παγκοσμίου φήμης δασκάλα ενεργειακής ενδυνάμωσης. 5. Μία μύγα.
ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Τι συνδέει αυτά τα πέντε ανόμοια πλάσματα; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ένας φόνος… Ή, μάλλον… όχι, συγγνώμη… δύο φόνοι. Ή ένας; Τέλος πάντων, δεν έχει σημασία. Σημασία έχει ότι τα τέσσερα πρώτα άτομα (εξαιρείται η μύγα), το καθένα χωριστά, είναι ύποπτα για έναν (τουλάχιστον) φόνο. Το καθένα, επίσης χωριστά, είναι δυνάμει ο επόμενος στόχος του μανιακού δολοφόνου. Ή των δολοφόνων;
ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Τι ρόλο βαράει η μύγα; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: —————————
Τίποτα δεν είναι σίγουρο σ’ αυτό το επιστημονικής φαντασίας κωμικοτραγικό, αισθηματικό θρίλερ, με κοινωνικο-πολιτικές διαστάσεις και πνευματικές αναζητήσεις (κάπου θα σας πιάσουμε).
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ: Ύστερα από είκοσι ολόκληρα χρόνια, η Έλεν Τσάκρας επιστρέφει στην Ελλάδα έπειτα από πρόσκληση του παλιού αγαπημένου της Ιάσονα Ιακωβίδη, νυν υπουργού ΠΡΟΠΟ. Η Έλεν (με τις μοναδικές ικανότητες που διαθέτει να επικοινωνεί με το σύμπαν –και όχι μόνο–, αλλά και να «διαβάζει» τα ενεργειακά πεδία), σοκαρισμένη, αποκαλύπτει στον Ιάσονα πως στη βίλα του έχει γίνει φόνος. Και αν δεν έχει γίνει, θα γίνει οπωσδήποτε. Κάπως έτσι ξεκινάνε όλα… Και κάπως έτσι θα τελειώσουν όλα… Ή όλοι; Ή… όλα και όλοι; Δεν περιγράφω άλλο!
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Kείμενο: Λίλιαν Δημητρακοπούλου
Σκηνοθεσία: Zωή Φίλιππα
Σκηνικά – κοστούμια: Σοφία Ζούμπερη
Πρωτότυπη μουσική: Βασίλης Τσεντούρος
Φωτογραφίες: Ανδρέας Γούλος
Κατασκευή σκηνικών: Κωνσταντίνος Παρτσινέβελος
Παίζουν οι ηθοποιοί: Παναγιώτης Καρμάτης
Μαρίνα Τριανταφύλλου
Κωνσταντίνος Τσεντούρος
Δανάη Φίλιππα
Υπεύθυνη: Καλλιτεχνική ομάδα Γης ΜαΔάν
e-mail: gismadan@hotmail.com
Facebook: https://www.facebook.com/gismadan/
Παραγωγή: Τhe 3 Αrts Ρroductions