Γεωργία Καλογεράτου: Oedipus19, με ενδιαφέρει πολύ το φεμινιστικό στοιχείο έτσι στη παράσταση συμμετέχουν μόνο γυναίκες ηθοποιοί

Oedipus19Η κυρία Γεωργία Καλογεράτου, την οποία έχουμε τη χαρά να φιλοξενούμε σήμερα στο MAXMAG, γεννήθηκε στη Πάτρα. Σπούδασε στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών και στη Δραματική σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας. Έχει συμμετάσχει σε πολλές παραστάσεις ως ηθοποιός και έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις Cabaret17 και Oedipus19, για την οποία θα μας μιλήσει σήμερα. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με τη διδασκαλία θεάτρου σε παιδιά, ομάδες ενηλίκων και άτομα με ειδικές ικανότητες. Η κυρία Καλογεράτου, την οποία γνώρισα με αφορμή τη συνέντευξή μας, είναι  ιδιαίτερα εξωστρεφής και επικοινωνιακή με ζωντάνια και συνέπεια. Την αγάπη της για το θέατρο, για το οποίο μας μιλά σήμερα, την καταλαβαίνεις από το πρώτο λεπτό…

Σας ευχαριστούμε κυρία Καλογεράτου για την παρουσία σας στο MAXMAG.

Είστε η σκηνοθέτης και η καλλιτεχνική επιμελήτρια στο Oedipus19, που ανεβαίνει σε λίγες ημέρες στο Red Jasper Cabaret Theatre στην Αθήνα, θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για εσάς και πώς μπήκε το θέατρο στη ζωή σας;

Έχω τελειώσει την Θεατρικών σπουδών του Πανεπιστήμιου Πατρών καθώς και την δραματική σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και ασχολούμαι με το θέατρο επαγγελματικά από τότε που τελείωσα τις σπουδές μου. Δε μπορώ να πω ακριβώς πότε και πως μπήκε στο θέατρο στη ζωή μου, πάντως είμαι εδώ για να μείνω.

Oedipus19

Advertising

Advertisements
Ad 14

Oedipus19, θα θέλατε να μας μιλήσετε για το περιεχόμενο της παράστασης, καθώς και για τους συντελεστές της;

Πρόκειται για μια θεατρική μεταφορά του Οιδίποδα Τύραννου του Σοφοκλή μέσα από τη φόρμα του cabaret. Οι ηθοποιοί Βιολέττα Σταύρακα, Τερέζα Μόσχου και Χριστίνα Κουταλιάγκα θα αλλάζουν ρόλους επάνω στη σκηνή, θα χορεύουν και θα τραγουδούν ενώ στο πιάνο θα συνοδεύει ζωντανά η Andromeda Balls. Το αρχαίο κείμενο θα εναλλάσσεται με αυτοσχεδιασμό και με τραγούδια της σύγχρονης ποπ σκηνής και οι θεατές θα μπορούν να πιούν το ποτό τους βλέποντας τη παράσταση.

Διαβάστε επίσης  Foivos:"Distorted" κατάθεση ψυχής

Μέσα από αυτή την εναλλακτική ματιά του Οιδίποδα, τι μηνύματα θέλετε να περάσετε;

Ο δικός μου Οιδίποδας είναι γυναίκα. Με ενδιαφέρει πολύ το φεμινιστικό στοιχείο έτσι στη παράσταση συμμετέχουν μόνο γυναίκες ηθοποιοί οι οποίες υποδύονται όλους τους ρόλους. Η ματιά πάνω στη σκηνοθεσία είναι καθαρά πολιτική, με ισχυρό δημόσιο λόγο και έντονη την ευθύνη των χαρακτήρων απέναντι στον εαυτό τους και στη κοινωνία.

Oedipus19

Πώς ξεκίνησε η ιδέα γι’ αυτή την παράσταση;

Το συγκεκριμένο πρότζεκτ ξεκίνησε το 2017, με την παράσταση Cabaret17, μια μεταφορά των Βακχών του Ευριπίδη. Ήταν η πρώτη μου προσπάθεια να συνδέσω το cabaret με την αρχαία τραγωδία και πέτυχε. Ο Οιδίποδας του Σοφοκλή είναι ένα κείμενο που με απασχολεί χρόνια και χάρηκα πολύ που είχα την ευκαιρία να το δουλέψω τώρα. Το κείμενο, όσο κι αν φαίνεται παράξενο από το πόσα πράγματα έχουμε ακουστά για τον Οιδίποδα, έχει μια βαθειά ευαισθησία. Έχω την ελπίδα ότι το κοινό θα δει τον Οιδίποδα με άλλο μάτι μετά τη παράσταση, όχι μόνο επειδή θα είναι καμπαρέ αλλά γιατί εγώ και όλοι οι συντελεστές θα προσπαθήσουμε να μοιραστούμε μαζί σας αυτή την ευαισθησία.

Advertising

Λόγω της πανδημίας, το θέατρο, όπως και πολλοί άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι έχουν «χτυπηθεί» οικονομικά. Υπήρχαν στιγμή που νιώσατε την πανδημία να σας τρομάζει και να διστάζετε να ξεκινήσετε την παράσταση;

Η συγκεκριμένη παράσταση γεννήθηκε από την πανδημία. Το έργο ξεκινάει με έναν λοιμό και ο λοιμός είναι η αφορμή για να αποκαλυφθούν τα πιο ντροπιαστικά μυστικά των πρωταγωνιστών. Νομίζω ότι η αναλογία φαίνεται από μόνη της, άλλωστε και εμείς στην πανδημία αυτό δε ζήσαμε – και αυτό δε ζούμε ακόμα; Αναγκαστήκαμε να περάσουμε μήνες κλεισμένοι, αντιμέτωποι μόνο με τον εαυτό μας, ξεγυμνώθηκαν όλες οι αδυναμίες τις πολιτείας και αποκαλύφθηκαν όλες οι άσχημες πτυχές της κοινωνίας που ζούμε. Την ιδέα για τον Οιδίποδα την είχα συλλάβει ήδη από το 2017 αλλά στα δυο χρόνια της πανδημίας αποφάσισα πως ήρθε η ώρα της να γεννηθεί.

Διαβάστε επίσης  Κωστής Σαββιδάκης:" Καθημερινά μάς δίνεται η ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον Θεό"

Oedipus19

Εάν κάποιος ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα για την παράσταση πώς μπορεί να το κάνει;

Μπορεί να μας ακολουθήσει στη σελίδα μας στο facebook και στο προφίλ μας στο instagram @Oedipus19 και φυσικά να έρθει 10,11 και 17,18 Φεβρουαρίου στο Red Jasper Cabaret Theater, Κεφαλληνίας 18 στην Κυψέλη.

Θα θέλατε να μας πείτε για τους τρόπους κράτησης εισιτηρίων;

Μπορείτε να αγοράσετε το εισιτήριο σας εδώ https://www.viva.gr/tickets/theater/oedipus19/… ή να κάνετε κράτηση θέσης στο τηλέφωνο του θεάτρου 2108822551.

Advertising

Oedipus19

Νομίζω θα ήταν χρήσιμο να επισημάνετε τα μέτρα για την αποφυγή μετάδοσης του COVID19 που χρειάζεται να γνωρίζει κάποιος πριν έρθει να σας παρακολουθήσει;

Το Red Jasper Cabaret Theater έχει λάβει όλα τα μέτρα υγειονομικής προστασίας και λειτουργεί με βάση τα ισχύοντα πρωτόκολλα. Το θέατρο θα λειτουργεί ως χώρος αμιγώς εμβολιασμένων. Κατά την είσοδο είναι απαραίτητη η επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης. Για την αποφυγή συνωστισμού οι πόρτες του θεάτρου θα ανοίξουν μια ώρα πριν τη παράσταση.

Ποιες είναι οι ημερομηνίες των παραστάσεών σας στην Αθήνα;

Η παράσταση θα παίζεται 10,11 και 17,18 Φεβρουαρίου.

Oedipus19

Πριν κλείσουμε τη συνέντευξη θα θέλατε να μας «αποκαλύψετε» τα επόμενα σχέδιά σας;

Θα ήθελα πολύ να συνεχίσω στον δρόμο του cabaret, το Cabaret17 και ο Oedipus19 είναι μόνο η αρχή. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός με ενδιαφέρει τόσο καλλιτεχνικά όσο και πολιτικά, το πιο βασικό βέβαια για μένα είναι το γυναικείο στοιχείο που κυριαρχεί σε αυτές τις παραστάσεις. Πιστεύω πως ειδικά αυτό το διάστημα που το γυναικείο ζήτημα βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων, είναι σημαντικό και εμείς σαν καλλιτέχνιδες να διεκδικούμε τον χώρο που μας αναλογεί στην τέχνη και να καταστήσουμε σαφή την παρουσία μας στην σκηνή και στη ζωή.

Διαβάστε επίσης  Μέμος Μπεγνής: "Ηθοποιός είναι άποψη, στάση ζωής, γνώση, φαντασία"
Advertising

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Για να μην "θρηνεί" ο μικρός μας εαυτός...

Για να μην “θρηνεί” ο μικρός μας εαυτός…

Ο μικρός μας εαυτός. Πλασμένος από τραύματα, μικρά ή μεγάλα.
«Στάχτη στο Στόμα», Μπρέντα Ναβάρο

«Στάχτη στο Στόμα» της Μπρέντα Ναβάρο: H ταυτότητα και η μετανάστευση στο επίκεντρο

Μετά το συγκλονιστικό της μυθιστόρημα με τίτλο «Άδεια Σπίτια» (Carnivora,