T for Techni: “Tο θέατρο είναι χόμπι όταν παρακολουθείς τις παραστάσεις, όταν ασχολείσαι ενεργά είναι τέχνη…”

Αφίσα “Ανατομία ενός σωματείου”, αρχείο T for Techni

H ερασιτεχνική θεατρική ομάδα Τ for Techni μετράει λίγα μόνο χρόνια λειτουργίας της και όμως έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα από τον κόσμο των Χανίων. Ο συγγραφέας Παναγιώτης Ζαφείρης και η ερασιτέχνης ηθοποιός και σκηνοθέτης Θεοδώρα Ζώη, ιδρυτές της ομάδας, μας παρουσιάζουν την τρίτη θεατρική τους παράσταση σαν ομάδα. “Ανατομία ενός σωματίου” είναι ο τίτλος και πρόκειται για μία κωμωδία ηθών στην οποία στην οποία η Κοκκινοσκουφίτσα, η Πεντάμορφη, η Χιονάτη και η Σταχτοπούτα αποφασίζουν να ιδρύσουν ένα σωματείο και τότε γίνονται αναπάντεχα πράγματα.

Ο Παναγιώτης Ζαφείρης στα κείμενα του ακολουθεί την εποχή του και προσαρμόζει όμορφα τις ηρωίδες στο σήμερα κάτι που

Επιμέλεια συνέντευξης: Φλώρα Πελέκη

 

Γειά σας και καλώς ήρθατε στο Maxmag.gr. T for Techni όπως λέμε V for Vendetta;

Φυσικά το όνομα προήλθε από αυτόν τον συνειρμό. Το ‘’T’’ δεν έχουμε ακόμα αποφασίσει τι σημαίνει. Ο καθένας μπορεί να το ερμηνεύσει διαφορετικά. Ωστόσο είναι ένας τρόπος να δηλώσουμε ότι θέλουμε να βρούμε μία δική μας θεατρική φωνή.

 

Είστε μία ερασιτεχνική θεατρική ομάδα που ιδρύθηκε σχετικά πρόσφατα. Πως ξεκίνησε η ιδέα να φτιάξετε την δική σας ομάδα;

Η ομάδα ιδρύθηκε με αφορμή την παράσταση Ιστορίες που δεν ήθελαν να Μεγαλώσουν που αναλάβαμε για την πειραματική σκηνή των εκδόσεων Ραδάμανθυς, με την ιδέα να προχωρήσουμε και σε δικές μας παραγωγές. Ιδρύθηκε από το θεατρικό συγγραφέα Παναγιώτη Ζαφείρη και την ερασιτέχνη ηθοποιό και σκηνοθέτη Θεοδώρα Ζώη. Πρόκειται για μία ομάδα που θα ήθελε εκτός από τα μέλη της, να συνεργάζεται σε διάφορες παραγωγές με κάθε καλλιτέχνη της πόλης των Χανίων.

 

Από το 2021 έχετε ανεβάσει δύο θεατρικές παραστάσεις και τώρα ανεβαίνει η τρίτη. Έχουν κάποια σχέση μεταξύ τους τα έργα σας; Ακολουθείτε κάποιο μοτίβο;

Ίσως το μοτίβο να είναι ότι κάθε φορά θέλουμε να παρουσιάζουμε κάτι διαφορετικό. Αρχίσαμε με ένα υπαρξιακό δράμα, συνεχίσαμε με μία ρομαντική κωμωδία και τώρα ετοιμαζόμαστε για μία κωμωδία ηθών. Αυτά που έπονται είναι επίσης διαφορετικά.

Διαβάστε επίσης  Ζωή Λιαντράκη: "Σαν τραγούδι της ψυχής"

 

«Ανατομία ενός σωματίου» η καινούρια σας παράσταση που ήταν και η αφορμή για την συνέντευξη αυτή. Θα θέλατε να μας πείτε δύο λόγια για το έργο;

Το έργο έχει γραφτεί και σκηνοθετείται από τον Παναγιώτη Ζαφείρη. Παίζουν έξι γυναίκες: Ελένη Τσικαλάκη, Κατερίνα Ποντικάκη, Ιωάννα Χιωτάκη, Θεοδώρα Ζώη, Σούλα Παγιαλάκη και Κατερίνα Ριτζάκη. Σε αυτό το έργο η Κοκκινοσκουφίτσα, η Πεντάμορφη, η Σταχτοπούτα και η Χιονάτη με την οργάνωση μίας ..Νεράιδας… προσπαθούν να ιδρύσουν σωματείο εκτιμώντας τη κατάσταση στον κόσμο τους. Όμως υπάρχει και ο έκτος ρόλος που εισβάλλει διαρκώς αποκαλύπτοντας σημαντικές αλήθειες για τις ηρωίδες.

αρχείο T for Techni

Πως προέκυψε η ιδέα για το έργο αυτό;

Από μία επιθυμία του συγγραφέα να παρουσιαστεί ένα έργο με έξι γυναίκες, το οποίο όμως δεν θα επικεντρώνεται στον ρόλο της γυναίκας. Αλλά στον σατιρικό και εύθυμο τόνο της παράστασης και παράλληλα στην διερεύνηση του πολιτικού κόσμου εν γένει.

 

Λέτε ότι είναι μία κωμωδία ηθών. Τι είναι όμως η κωμωδία ηθών;

Με βάση την ορολογία είναι μία κωμωδία που σατιρίζει κάποια από τα ήθη, τα έθιμα και τον τρόπο ζωής μίας συγκεκριμένης κοινωνίας. Ωστόσο κρατάμε τον όρο αλλά προσπαθούμε να ακολουθούμε την εποχή μας. Αν π.χ μιλάμε για το γάμο αναφερόμαστε στο γάμο του 2023 όχι του ξεπερασμένου γάμου του 1970 που επιμένει να μην ξεθωριάζει ακόμα στη μνήμη αρκετών ανθρώπων.

 

Στο μυαλό όλων μας οι ηρωίδες των παραμυθιών οφείλουν να είναι όμορφες, καλές και χωρίς να δημιουργούν προβλήματα. Η παράσταση αυτή θα μπορούσαμε να πούμε ότι απομυθοποιεί τις ηρωίδες;

Όπως είπαμε και παραπάνω η δραματουργία είναι καλό να ακολουθεί την εποχή της, για αυτό και δεν απομυθοποιούμε τις ηρωίδες αλλά ερχόμαστε σε διάλογο με τα μηνύματα των παραμυθιών καθώς ακόμα και στο 2000 επικρατούν τα παραμύθια και τα πρότυπα του 1700 στο μεγάλωμα των παιδιών. Ωστόσο σίγουρα στην παράστασή μας δεν θα δει κανείς τις κλασσικές πριγκίπισσες…ίσως μόνο για λίγο κι αυτό για κάποιο λόγο.

Διαβάστε επίσης  Χαρά Νικολάου: Να παραμένουμε άνθρωποι

 

Μιας και αναφερόμαστε στα παραμύθια, θεωρείτε ότι οι κακοί των παραμυθιών μπορεί να είναι παρεξηγημένοι; Μπορεί στην παράσταση σας να έχουν μία δεύτερη ευκαιρία;

Ο κακός στο παραμύθι έχει το ρόλο του. Σε μία κωμωδία όμως μπορεί να μην υπάρχει, μπορεί να μην είναι αυτός που νομίζουμε, μπορεί να μην υπάρχει καν καλός. Αλλά όπως και οι πριγκίπισσες και οι κακοί αυτών παραμυθιών είναι κάποιοι …άλλοι

 

Αναφέρετε ότι είναι κατάλληλο για άνω των δεκατεσσάρων χρονών. Είναι δηλαδή ένα παραμύθι για μεγάλα παιδιά;

Με την στενή έννοια της μυθοπλασίας ναι. Ωστόσο μόνο οι ήρωες μας είναι δανεισμένοι από τα παραμύθια. Η υπόλοιπη παράσταση έχει συνδεθεί από την πολιτική κατάσταση, από τη ζωή μας, τα πάθη μας, τα όνειρα ή ακόμα και τους εφιάλτες μας. Βέβαια το χιούμορ που κυριαρχεί από την αρχή ως το τέλος έχει σκοπό να αποφύγει η παράσταση τον διδακτικό τόνο.

 

Ο κόσμος των Χανίων θα έχει την ευκαιρία να σας δει στο θέατρο Βλησίδη. Έχετε σκεφτεί όμως να ταξιδέψετε το έργο και αλλού;

Για την ώρα δεν υπάρχει αυτό στο πλάνο. Είμαστε ερασιτέχνες και έχουμε πολλές άλλες υποχρεώσεις πέρα από τις παραστάσεις. Ήδη δουλέψαμε αρκετούς μήνες για ένα καλό αποτέλεσμα. Αυτό που θα θέλαμε θα ήταν να ταξιδέψει σε άλλες ομάδες. Να πάρουν οι ηρωίδες κι άλλες μορφές, να δούμε κι άλλη σκηνοθετική ματιά.. είναι ένας τρόπος να μένει ζωντανό ένα θεατρικό έργο.

 

Σε αυτά τα χρόνια που είστε ομάδα πως βλέπετε την πορεία σας ως τώρα και ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον;

αρχείο T for Techni

Θεωρούμε ότι έχουμε πέσει αρκετά κοντά στους στόχους που θέσαμε εξ’ αρχής. Οι στόχοι μας για το μέλλον είναι νέα έργα που κάθε φορά θα προσθέτουν και κάτι διαφορετικό.

Διαβάστε επίσης  SillyBoy:«Η ανάγκη μου για καθημερινή ποιότητα ζωής κάνοντας αυτό που αγαπώ με κάνει να ασχολούμαι ακόμα με τη μουσική»

 

Το έργο πέφτει σε μία χρονική περίοδο όπου οι ηθοποιοί στην Ελλάδα διεκδικούν την ίση αντιμετώπιση με τους υπόλοιπους πτυχιούχους. Οργανώνονται ώστε να αποτρέψουν την υποβάθμιση των πτυχίων τους. Εσάς λοιπόν ως ερασιτεχνική ομάδα πως σας επηρεάζει αυτό;

Οι ηθοποιοί έχουν απόλυτο δίκιο στις διεκδικήσεις τους. Το επάγγελμα του ηθοποιού είναι σκληρό και απαιτεί πολύ δύσκολες σπουδές για να πει κάποιος ότι το κατέχει. Ακόμα και σαν ερασιτέχνες κουραζόμαστε πολύ στις πρόβες. Mέχρι να γίνει μία παράσταση, και έχουμε ανάγκη κάποια καθοδήγηση γύρω από τεχνικές και μεθόδους θεάτρου. Οι ερασιτέχνες το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να προσπαθούμε σκληρά για να δείχνουμε την αξία και την ομορφιά του θεάτρου που παραμένει αναλλοίωτη και μετά από 26 αιώνες.

 

Τέλος, τι συμβουλή θα δίνατε σε όποιον θα ήθελε να ασχοληθεί με το θέατρο ερασιτεχνικά;

Να το κάνει φυσικά αλλά να φροντίσει να μάθει με τι πρόκειται να ασχοληθεί. Tο θέατρο είναι χόμπι όταν παρακολουθείς τις παραστάσεις, όταν ασχολείσαι ενεργά είναι τέχνη.

 

Tο Facebook της θεατρικής ομάδας T for Techni θα το βρείτε εδώ

Γεννήθηκα στην Αθήνα, μεγάλωσα στην Σαντορίνη αλλά πλέον ζω και εργάζομαι με την οικογένεια μου στην Φλώρινα. Η τέχνη μπήκε στην ζωή μου πριν αρκετά χρόνια. Έχω πτυχίο Interior Architect αλλά με έχει μαγέψει η κάθε μορφή τέχνης. Μου αρέσει να μοιράζομαι τις απόψεις μου και τις ανησυχίες μου για τον λόγο αυτό το 2022 αποφάσισα να ασχοληθώ και με την αρθρογραφία.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

αγνοούμενοι

Αγνοούμενοι της Κύπρου, η ανοιχτή πληγή του Αττίλα

50 χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο.

Βήμα βήμα

Μουσικές ανησυχίες με κρατούν ξάγρυπνο απόψε, καθώς ένα αρκετά υποφερτό