Όπως αναφερθήκαμε και στο πρώτο μέρος της παρουσίασης των ηλεκτρικών φορτηγών, των λεγόμενων φορτηγών του μέλλοντος, με σκοπό να μηδενίσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, η Mercedes- Benz παρουσιάζει την δική της σειρά. Σε αυτή την εταιρία παρουσιάζονται 2 απορριμματοφόρα και τρία κανονικά φορτηγά.
Απορριμματοφόρο e-Actros
Είναι το πρώτο ηλεκτρικό φορτηγό-απορριμματοφόρο της παρουσίασης με μικτό βάρος 40 τόνους. Η αυτονομία του είναι 400 χλμ. Οι δοκιμές ξεκίνησαν το Φθινόπωρο του 2018 στην γραμμή παραγωγής Worth am Rhein.
Γενικά τα μικτά βάρη αυτής της σειράς είναι 18 ή 25 τόνους. Περιέχει ψυχτική μονάδα για το φορτίο και ένα σύστημα κλιματισμού της καμπίνας. Έχει αθόρυβη λειτουργία και έχει λειτουργία ανάκτησης ενέργειας. Με την λειτουργία ανάκτησης ενέργειας εννοούμε την ελάχιστη χρήση του συστήματος, μειώνοντας έτσι σημαντικά τις ανάγκες συντήρησης. Περιέχει δυο ηλεκτροκινητήρες στους τροχούς του κινητού άξονα. Η επίδοση του είναι 126 KWh και η ροπή ενεργείας ανέρχεται στα 485 Nm. Η ροπή του αυξάνεται στα 11.000 Nm σε κάθε τροχό. Οι μπαταρίες είναι λιθίου με χωρητικότητα 240 KW.
e-Actros 300
Το εν λόγω ηλεκτρικό φορτηγό είναι το πρώτο φορτηγό που έβγαλε Mercedes-Benz. Με μικτό βάρος στους 2 άξονες 19 τόνους. Είναι στην διάθεση του κοινού από το 2019 με βάρος 7,5 τόνους. Είναι το πρώτο φορτηγό που περιέχει πράσινη ηλεκτρική ενέργεια.
Η έκδοσή του είναι 4×12 με μικτό βάρος, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, 19 τόνους. Έχει 3 με 4 συστοιχίες που η κάθε μία έχει χωρητικότητα 112 KWh. Η μέγιστη αυτονομία του φτάνει στα 400 χλμ. Περιέχει έναν ηλεκτρικό άκαμπτο άξονα που ενσωματώνεται σε δύο κινητήρες που περιέχουν ισχύ 330 KWh ως 400 KWh. Μπορεί να φορτίσει ως και 160 KW. Σε ένα συμβατικό σταθμό συνεχούς ρεύματος γρήγορης φόρτισης 400Α, μπορεί να φτάσει από 20% στα 80% γύρω στην μια ώρα.
Mercedes-Benz e Econic
Το 3ο κατά σειρά ηλεκτρικό φορτηγό έχει βάρος 27 τόνους και με μπαταρίες 336KWh με ισχύ 536 ίππων. Περιέχει 3 συστοιχίες μπαταριών με εγκαταστημένη χωρητικότητα 112 KWh. Η μπαταριά που χρησιμοποιείται είναι περίπου 97 KWh. H συνεχής ισχύς είναι 330KW με μέγιστη απόδοση τα 400KW.
Urban e Truck
Για το εν λόγω ηλεκτρικό φορτηγό της Mercedes γνωρίζουμε λίγα πράγματα. Κατασκευάστηκε το 2016 και βγήκε στην παραγωγή το 2020. Το μικτό βάρος του είναι μεταξύ 18 με 25 τόνους. Τέλος, το ωφέλιμο φορτίο είναι στους 12,8 τόνους.
Η μέγιστη αυτονομία του ανέρχεται έως και στα 200 χλμ. Παράλληλα το κόστος των μπαταριών για τα εν λόγω ηλεκτροκίνητα οχήματα αναμένεται να έχει μειωθεί κατά 2,5 φορές μέχρι το 2025 σε σχέση με τα επίπεδα του 1997. Πιο συγκεκριμένα, θα έχει μειωθεί από τα 500 ευρώ/kWh (κιλοβατώρα) στα 200 ευρώ/kWh. Την ίδια στιγμή, η ενεργειακή τους απόδοση θα αυξηθεί αντίστροφα, από τα 80 Wh/kg στα 200 Wh/kg.
Mercedes e Econic στον Αρκτικό κύκλο
Το τελευταίο ηλεκτρικό φορτηγό της εταιρείας είναι το πιο παγωμένο, καθώς αντέχει έως και -25 βαθμούς και ζυγίζει 27 τόνους. Η διαμόρφωσή του είναι 6×2/MLA με 2 ενσωματωμένους ηλεκτρικούς κινητήρες. Η μπαταρία του περιέχει 3 πακέτα με καθένα από αυτά να έχει ενεργειακή χωρητικότητα περίπου 105 KWh. Από κοινού ισχύ 330 KW με απόδοση 400 KW.
Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης είναι εδώ! Πρώτα από όλα οι μεγάλες εταιρείες έχουν κάνει την αρχή και μετά ακολουθούν και οι υπόλοιπες. Καιρός να αναλογιστούμε και να ενεργήσουμε όλοι μαζί για ένα βιώσιμο και ένα πιο φιλικό περιβάλλον.
Πηγές:
https://pro.autotriti.gr/data/news/preview_news/Pianoyn-doyleia-ta-Mercedes-eActros_227670.asp
https://pro.autotriti.gr/data/news/preview_news/To-Urban-eTruck-stoys-dromoys_144963.asp