Τέσλα: Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης

7 Φεβρουαρίου 2023

Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας κινείται, όπως και στους άλλους τομείς (για παράδειγμα, τέχνη και εκπαίδευση), προχωράει όλο και με πιο γρήγορους ρυθμούς. Όλο και καινούρια, εργονομικά αλλά και με φιλική προς το περιβάλλον αυτοκίνητα δημιουργούνται εξοικονομώντας έτσι ενέργεια. Μια από τις πιο πρωτότυπες εταιρείες παράγωγης αυτοκινήτων παγκοσμίως είναι και η βιομηχανία της  Τέσλα.

Η Τέσλα έχει επενδύσει αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ για να δημιουργήσει στην Νεβάδα 2 εργοστάσια. Το πρώτο εργοστάσιο είναι για την μαζική παραγωγή του ηλεκτρικού φορτηγού Semi. Το δεύτερο εργοστάσιο είναι για την παραγωγή καινούριων μπαταριών που ονομάζονται 4680.

Το ηλεκτρικό φορτηγό Semi

Πηγή εικόνας: https://pro.autotriti.gr/data/news/preview_news/Tesla-Semi-kaparo-20-xiliarika-kai-blepoyme-pote-tha-to-pareis_230446.asp

Το Ηλεκτρικό φορτηγό Semi, είναι ένα υπερσύγχρονο φορτηγό που έκανε το ντεμπούτο του το 2017, μάλιστα η ίδια εταιρεία είχε αναφέρει πως θα ξεκίναγε την παραγωγή του το 2019. Με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος στα 22.135 κιλά και με καλύτερη κατανομή βάρους από της παραδοσιακές νταλίκες (5.715 κιλά το τιμόνι, 16.420 κιλά για τους οδηγούς και για τα διπλά και 2.000 σχεδόν κιλά παραπάνω για τις παραδοσιακές νταλίκες).

Με βάση τα σχέδια, δείχνουν την διάταξη της μπαταριάς και τους ηλεκτροκινητήρες, με 9 ογκώδες πακέτα κάτω από το πάτωμα της καμπίνας. Ο οδηγός του ηλεκτρικού φορτηγού πλέον θα κάθετε στο κέντρο της καμπίνας και όχι στην μία πλευρά του οχήματος. Επίσης, δεν διαθέτει κιβώτιο ταχυτήτων και μπορεί να διανύσει 500 μίλια με μια μόνο φόρτιση. Τέλος, το Semi, διαθέτει 3 ηλεκτροκινητήρες: ο ένας οδηγεί στο όχημά του και οι άλλοι δυο χρησιμοποιούνται κυρίως για επιτάχυνση.

Advertising

Advertisements
Διαβάστε επίσης  Robomaster S1: Το εκπαιδευτικό ρομπότ της DJI
Ad 14

Η μπαταρία 4680

Πηγή εικόνας: https://www.autoblog.gr/2022/09/07/tesla-exakolouthei-na-antimetopizei-provlimata-sti-paragogi-ton-4680-batarion/

Η μπαταρία 4680, πήρε το όνομά της λόγω των διαστάσεων της (46×80 χιλιοστά). Έχει σχήμα κυλινδρικό με σπειροειδή προσέγγιση. Διαφέρει σε μέγεθος, γεωμετρία και σχήμα. Η εν λόγω μπαταρία μας δίνει καλύτερα αποτελέσματα σε θερμικό και ηλεκτρικό πεδίο. Υπάρχουν μέσα στην μπαταρία 960 κελία (40×24) και αποθηκεύει περίπου 5 φόρες περισσότερη ενέργεια. Η ενεργειακής της πυκνότητα μπορεί να φτάσει ή ακόμα και να υπερβεί τις 300 Wh/kg.

Βασικό όφελος της μπαταρίας είναι το εύρος του ταξιδιού άνευ φόρτισης, μια και πλέον έχει διπλάσια αυτονομία αύξησης κατά 54%. Η μείωση κόστους είναι κατά 56% και η μειώσει κόστους της επένδυσης είναι στα 64%.

Πηγές:

https://pro.autotriti.gr/data/news/preview_news/Tesla-Semi-Nees-plhrofories-kanoyn-to-gyro-toy-diadiktyoy_240287.asp?from=atr

Advertising

https://www.metaforespress.gr/logistics/το-πρώτο-ηλεκτρικό-semi-truck-της-tesla-απέκτησε-η-pepsi-5/

https://www.autoagora.gr/news/data/cool-news/Tesla-Mpataries-4680-gia-diplasia-aytonomia_210654.asp

Είμαι τελειόφοιτη φοιτήτρια στο τμήμα Μηχανικών Αυτοματισμού του ΤΕΙ Χαλκίδας. Αγαπάω τα βιβλία και ειδικότερα τα ψυχολογικά θρίλερ, τις αντίστοιχες ταινίες του, καθώς και την ελληνική έντεχνή και την ξένη pop μουσική. Τέλος μου αρέσει ο κόσμος της τεχνολογίας και η επίσκεψη σε μουσεία και σε αρχαιολογικους χώρους.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Βραδιές με δωρεάν προβολές στα Ιωάννινα!

Οι κινηματογραφικές προβολές συνεχίζονται με τις κινηματογραφικές αίθουσες να γεμίζουν!

Το κίνημα των Χίπις

Το κίνημα των Χίπις είναι μία επαναστατική αντίδραση ενάντια στο