Οι «Αφετηρίες» και λίγα αναγνωστικά σχόλια

αφετηρίεςΑπό το «Μικρές απώλειες», λοιπόν, στο δεύτερο βιβλίο, με τίτλο «Αφετηρίες». Η Μαρία Λιάκου βιώνει την καθημερινότητα μέσα από μια ιδιαίτερα παρατηρητική ματιά και η εμπειρία μετουσιώνεται σε κείμενο. Κρατά γερά την πένα και με τα κείμενά της αγγίζει τη σύγχρονη ζωή όλων μας, μας σκουντά στον ώμο και μοιάζει να μας θυμίζει ότι μέρος της κοινωνίας είμαστε όλοι μας. Βρίσκει λοιπόν τον τρόπο να μας μιλά –με κείμενα και αράδες– και τη διακρίνει ένα ιδιαίτερος συγγραφικός τρόπος· ένα ξύπνημα για τον αναγνώστη.

Το βιβλίο της «Αφετηρίες» κυκλοφορεί ήδη από το 2015 και έχει προσεγγίσει το αναγνωστικό του κοινό. Στις δύο νουβέλες που το απαρτίζουν (Παράσταση για έναν θεατή & Πνίγεσαι και στη στεριά) ο κάθε δέκτης θα βρει κοινά σημεία αναφοράς, στοιχεία που προφανώς τις διακρίνουν, αλλά και τις συνδέουν – πέρα από το ειλικρινές και συνεπές ύφος της συγγραφέως. Απώλειες, αναζητήσεις, ανατροπές, χαρακτήρες που μοιάζουν με τους ήρωες της διπλανής μας πόρτας, πλαισιώνονται από στοιχεία αφηγηματικής τεχνικής που επί της ουσίας δομούν –πίσω από έναν λιτό και οικείο τρόπο απόδοσης– με τέτοιον τρόπο την πλοκή, ώστε και να κεντρίζει το ενδιαφέρον του αναγνώστη, αλλά και να τον καλούν να γίνει συμμέτοχος.

Τόσο στην ιστορία της Ελένης στην Πάτμο (Παράσταση για ένα θεατή), όσο όμως και στην «ασθενικών» στοιχείων δεύτερη νουβέλα (Πνίγεσαι στη στεριά) με τον κεντρικό ήρωα, Αντρέα, να ταλαντεύεται στα «θέλω» και στην ηθική, αλλά και τον «επισκέπτη» να λυτρώνει θεμελιώδη ζητήματα και να διαπλέκει τη συνέχεια, η συγγραφέας θέτει σταθερές βάσεις στο βασικό πλαίσιο της ιστορίας, χαρτογραφεί με προσοχή τους λογοτεχνικούς ήρωές της και αφήνει όλη την υπόλοιπη μαγεία στη φαντασία και την «καχύποπτη» δράση του αναγνώστη.

Διαβάστε επίσης  Alex Pina: Ο δημιουργός του La Casa De Papel επιστρέφει!

Σύντομα κείμενα, περιεκτικός λόγος και μια γραφή που ξεκινά από τη σκέψη της Μαρίας Λιάκου, για να γίνει μήνυμα στις σελίδες και να καταλήξει στη σκέψη του καθενός μας, αγγίζοντας ακροθιγώς ζητήματα καθημερινότητας, ενδόμυχων συγκρούσεων και αμφιταλαντεύσεων που στοιχειώνουν τη ζωή των ηρώων… ίσως και τη δική μας.


Η Μαρία Λιάκου γεννήθηκε το 1960 στο Φωτεινό Τρικάλων. Σπούδασε Βρεφοκομία και Κοινωνική Εργασία. Εργάστηκε ως Κοινωνική Λειτουργός και Υπεύθυνη της Υπηρεσίας Ηλικιωμένων – Βοήθεια στο Σπίτι, του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Διηγήματά της έχουν δημοσιευτεί στον Τύπο. Το 2014 κυκλοφόρησε η συλλογή διηγημάτων της Μικρές απώλειες (εκδόσεις Όστρια). Ζει στην Αθήνα.

 

Ο Γιώργος Σπυράκης είναι απόφοιτος του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Δημιουργικής Γραφής» του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και εργάζεται ως δικηγόρος στην Αθήνα.
Γράφει διηγήματα και μυθιστορήματα, αρθρογραφεί σε sites και blogs, αναζητώντας κάτι απ’ τα παιχνίδια του νου μας.

Είναι ο επιστημονικά υπεύθυνος και συντονιστής για το τμήμα δημιουργικής γραφής στο ΣΔΕ φυλακών Κορυδαλλού, όπου και διδάσκει στους μαθητές-κρατούμενους δημιουργική γραφή.

Η πρώτη του συλλογή διηγημάτων κυκλοφορεί με τίτλο: «Pequeñas Fobias – Μικρές Φοβίες». Από τη LIBRON Εκδοτική κυκλοφορεί και το μυθιστόρημα με τίτλο «ε.σύ» [2016] και η συλλογή αφηγημάτων με τίτλο «Δεκαεπτά φορές» [2017].

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Η πορνεία στην Αρχαία Ελλάδα

Η πορνεία στην Αρχαία Ελλάδα: εταίρες και παλλακίδες

Η πορνεία στην Αρχαία Ελλάδα Η πορνεία στην Αρχαία Ελλάδα
Plein Soleil

Plein Soleil: Ένας εμβληματικός Delon

Μετά την τραγική έιδηση της απώλειας του τεράστιου και αμενόητου