“Ο Ρόλος του Διευθυντή” της Μαρίας Π. Διούδη

Το βιβλίο της Μαρίας Π. Διούδη, «ο Ρόλος του Διευθυντή» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Φυλάτος. Είναι ένα βοήθημα, απαραίτητο για κάθε διευθυντή σχολικής μονάδας. Τοποθετείται για τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κυρίως, όμως νομίζω πως απευθύνεται σε όλους.

Για να λειτουργήσει σωστά μια σχολική μονάδα οποιασδήποτε βαθμίδας, πρέπει να δημιουργηθεί θετικό κλίμα ανάμεσα στους μαθητές και στους καθηγητές ή δασκάλους. Και ο κλήρος αυτός πέφτει στον διευθυντή. Ο Ρόλος του Διευθυντή λοιπόν, έχει πολλές πτυχές. Διαμορφώνεται ανάλογα με τη συμπεριφορά του Διευθυντή και τους στόχους που έχει να επιτύχει κάθε χρονιά. Το βιβλίο αυτό, χωρίζεται σε πέντε κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο αναλύει τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου σχολείου και των μαθητών ενώ τα υπόλοιπα αφορούν μια μελέτη για το σύγχρονο σχολείο και τα αποτελέσματά της.

Όταν υπάρχει καλή και αποτελεσματική σχέση μεταξύ του Διευθυντή και του Συλλόγου καθηγητών/δασκάλων μπορεί να είναι αποτελεσματική η σχολική μονάδα. Ο Ρόλος του Διευθυντή είναι να  επιλύει τυχόν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν μεταξύ των μαθητών ή του εκπαιδευτικού προσωπικού. Πρέπει να μεριμνά για την απόκτηση υλικο-τεχνικής υποδομής για την ομαλή λειτουργία του μαθήματος. Ειδικά όμως πρέπει να εμπνέει την αγαστή συνεργασία μαθητών -εκπαιδευτικών.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Περίληψη του βιβλίου

«Το παρόν βιβλίο αποτελεί μια χρήσιμη μελέτη για την κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική πραγματικότητα της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στα πλαίσια λοιπόν του παρόντος εγχειριδίου, αφού σε πρώτο χρόνο καταγραφούν τα χαρακτηριστικά που διακρίνουν τα σύγχρονα σχολεία στα οποία ανήκουν τα κυρίαρχα μοντέλα διοίκησης, τα στοιχεία εκείνα που διέπουν την ύπαρξη ενός θετικού σχολικού κλίματος, αλλά και τα στοιχεία που συνδράμουν στην αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας, σε δεύτερο χρόνο θα διαπιστωθεί η εφαρμογή τους στην Ελληνική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Η διαπίστωση αυτή θα παρουσιαστεί κατόπιν ποσοτικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ελληνικών σχολείων. Μέσω των συμπερασμάτων της μελέτης ο αναγνώστης θα μπορέσει να λάβει μια γενικότερη εικόνα εκτός των παραπάνω ζητημάτων, καθώς θα αντιληφθεί τις επικρατούσες συνθήκες που εφαρμόζονται στις ελληνικές σχολικές μονάδες, όσον αφορά τον ρόλο του Διευθυντή και την οργάνωση των σχολικών μονάδων, τη σχέση της διεύθυνσης με τους εκπαιδευτικούς και το κατά πόσο ο ρόλος του ενός εξυπηρετεί και βοηθά στην εξέλιξη του ρόλου του άλλου, αλλά και το κατά πόσο οι μαθητές προοδεύουν και ακαδημαϊκά και προσωπικά στα πλαίσια αυτά. Επομένως όπως γίνεται αντιληπτό το βιβλίο αυτό μπορεί φανεί ένας χρήσιμος οδηγός για όλο τον εκπαιδευτικό χώρο, αλλά και για γονείς και τοπικούς φορείς που επιθυμούν να είναι διαρκώς ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της εκπαιδευτικής ελληνικής πραγματικότητας στα πλαίσια της οποίας δραστηριοποιούνται τα παιδιά τους.»

Η Συγγραφέας

Ο ρόλος του διευθυντή
Πηγή: fylatos.com

Βιογραφικό Σημείωμα της Συγγραφέως

Η Μαρία Π. Διούδη γεννήθηκε στα Τρίκαλα Ημαθίας το 1961. Είναι αριστούχος απόφοιτος τόσο της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ηρακλείου, όσο και του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και εξειδικεύτηκε στην Οργάνωση Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων, καθώς ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στον κλάδο αυτό στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Υπηρέτησε την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για τριάντα εννέα συναπτά έτη από διάφορες θέσεις ως δασκάλα σε 1/θέσια, 2/θέσια, 3/θέσια και πολυθέσια σχολεία, ως διοικητική υπάλληλος στη Δ/νση Π/θμιας Εκπ/σης Μαγνησίας, ως Τακτικό Μέλος του ΠΥΣΠΕ Μαγνησίας, ως αναπληρώτρια Προϊσταμένη του 2ου Γραφείου Π.Ε. Ν. Μαγνησίας, ως Τακτικό μέλος στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Αισωνίας, εκτελώντας και χρέη γραμματέα, ως Τακτικό Μέλος στη Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Βόλου, ως γραμματέας και ταμίας της Σχολικής Επιτροπής του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αισωνίας-Σέσκλου, ως Τακτικό μέλος στη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Βόλου, ως διαχειρίστρια του Συμβουλίου Σχολικής Κοινότητας του 9ου Δ.Σ. Βόλου, ως Μέλος και πρόεδρος της Ελεγκτικής Επιτροπής του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ν. Μαγνησίας, ως Πρόεδρος Εφορευτικής Επιτροπής εκλογών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, ως μέλος του Τοπικού Παραρτήματος της ΠΕΕΚΠΕ Ν. Μαγνησίας, αλλά και ως Διευθύντρια στα 3ο Δημοτικό Σχολείο Αισωνίας – Σέσκλου & 9ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου για είκοσι τρία συνεχή έτη. Εκτός των παραπάνω υπηρεσιών που έχει προσφέρει στον χώρο της ελληνικής εκπαίδευσης, η ίδια πιστεύει και ενστερνίζεται τη «δια βίου μάθηση» λαμβάνοντας πλήθος άλλων επιμορφώσεων σε θέματα διοίκησης, διδακτικής, πληροφορικής και παιδαγωγικής, ενώ παράλληλα έχει συμμετάσχει σε διεθνή συνέδρια ως εισηγήτρια.
Είναι παντρεμένη με τον εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής Καρανάσιο Χρήστο και μητέρα δυο αγοριών, απόφοιτων υψηλόβαθμων πανεπιστημιακών σχολών της χώρας.

Προσωπικό Ιστολόγιο της Συγγραφέως εδώ.

Διαβάστε επίσης  Η δύναμη του να πλάθεις όνειρα...: Ο Φυσητής των Ονείρων του Bernard Villiot

Είμαι καθηγήτρια μουσικής. Στον ελεύθερο μου χρόνο μου αρέσει να διαβάζω. Λατρεύω τα ταξίδια. Κοιτώνας στο Hogwarts: Gryffindor. Αγαπημένο χρώμα: Οποιαδήποτε απόχρωση του μωβ.
Τυχερό νούμερο: 8.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Έθιμα Ταφής της Hannah Kent: Ένοχη κοινωνία σε γοτθική ατμόσφαιρα

Έθιμα ταφής σε γοτθική ατμόσφαιρα Το βιβλίο της βραβευμένης συγγραφέως

Η τεχνολογία και το μέλλον της ψυχαγωγίας: Τι μας επιφυλάσσουν τα επόμενα χρόνια;

Ο κόσμος της ψυχαγωγίας ήταν πάντα δυναμικός και διαμορφώνεται και