Bones and All: Αγάπη που καταβροχθίζει

Bones and All (IMDb)

«Θα με αγαπούσες ακόμα και αν ήθελα να σε φάω;»

Μπορεί κανείς έκπληκτος να παραξενευτεί με την παραπάνω ερώτηση, όμως είναι κρίσιμο να προσέξει το νόημα πέραν αυτής. Γιατί, αλήθεια, ποιος δε θα ήθελε να κατανοηθεί και να αγαπηθεί συμπεριλαμβανομένων όλων των σκοτεινών πτυχών του κι εκείνων που τον ντροπιάζουν και τον βασανίζουν; Αυτό ακριβώς το ερώτημα θέτει πρωτίστως και το Bones and All του Luca Guadagnino.

Σύνοψη

Advertising

Advertisements
Ad 14

Συγκεκριμένα, η κεντρική πλοκή βρίσκει την έφηβη Μάρεν, που μαθαίνει πώς να επιβιώνει μέσα στα όρια της κοινωνίας, και τον Λι, έναν περιπλανώμενο νεαρό, οι οποίοι συναντιούνται και ξεκινούν ένα ταξίδι χιλίων μιλίων στους επαρχιακούς δρόμους, τις κρυφές σήραγγες και τις καταπακτές των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Ωστόσο, παρά τις προσπάθειές τους, όλοι οι δρόμοι οδηγούν πίσω στην τρομακτική ταυτότητα του κανιβαλισμού τους, αλλά και σε μια τελική στάση που θα καθορίσει αν η αγάπη τους μπορεί να αντέξει τη διαφορετικότητά τους.

Ο κανιβαλισμός ως σύμβολο

Η Μάρεν (Taylor Russell) και ο Λι (Timothée Chalamet) είναι κανίβαλοι. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της ταινίας συναντούν και άλλα άτομα του είδους τους, μερικά πιο σκοτεινά από τα υπόλοιπα. Ωστόσο, ο κανιβαλισμός στην προκειμένη δεν είναι παρά ένα μέσο με το οποίο ο σκηνοθέτης καταφέρνει να συμβολίσει τη μοναδικότητα κάθε ανθρώπου, η οποία προξενεί συχνά την ενοχή και τη μοναξιά. Με έναν ακραίο παραλληλισμό, το Bones and All εκθέτει την ανάγκη της ανθρώπινης φύσης για αποδοχή αλλά και τον φόβο της απόρριψης, τις σκοτεινές εκδοχές του ανθρώπου και ταυτόχρονα την ομορφιά που δύναται να πηγάσει από αυτές.

Advertising

Δήλωση του σκηνοθέτη

Όπως ακριβώς αναφέρεται και στην επίσημη σελίδα του φεστιβάλ Βενετίας, ο Λούκα Γκουαντανίνο επιβεβαιώνει τα παραπάνω μέσα από τα λόγια του: «Υπάρχει κάτι στους αδικημένους, στους ανθρώπους που ζουν στο περιθώριο της κοινωνίας που με ελκύει και με συγκινεί. Αγαπώ αυτούς τους χαρακτήρες. Η καρδιά της ταινίας είναι τρυφερή και στοργική απέναντί τους. Με ενδιαφέρουν τα συναισθηματικά τους ταξίδια. Θέλω να δω πού βρίσκονται οι πιθανότητες γι’ αυτούς, μπλεγμένοι μέσα στην αδυναμία που αντιμετωπίζουν. Η ταινία είναι για μένα ένας διαλογισμός για το ποιος είμαι και πώς μπορώ να ξεπεράσω αυτό που νιώθω, ειδικά αν είναι κάτι που δεν μπορώ να ελέγξω μέσα μου. Και τέλος, και το πιο σημαντικό, πότε θα μπορέσω να βρω τον εαυτό μου στο βλέμμα του άλλου;»

Πράγματι, μέσα από γαλήνια, αργά πλάνα όμως συνάμα ανατριχιαστική δράση, ο Γκουαντανίνο καταφέρνει να μπερδέψει, αρχικά, τον θεατή. Και αυτό γιατί κάθε σεκάνς εμπεριέχει δίπολα συναισθημάτων και εικόνων. Ο ερωτισμός συνυπάρχει αρμονικά με το φρικαλέο στοιχείο, η αποδοχή με την ενοχή, αλλά και ο θάνατος με την ομορφιά, δίπολα τα οποία κορυφώνονται μέχρι το τέλος της ταινίας, αφήνοντας τον θεατή να απορεί. Όχι για τη θέση του απέναντι στην υπόθεση, ούτε καν στον κανιβαλισμό αυτόν καθ’ αυτόν, τουναντίον απέναντι στην αποδοχή του προς το διαφορετικό, το τρομακτικό, το ανθρώπινο.

Advertising

Και καθώς οι σωστές απαντήσεις προϋποθέτουν τις σωστές ερωτήσεις:

«Θα με αγαπούσες ακόμα και αν σε τρόμαζα;»

Δείτε το τρέιλερ εδώ:

Advertising

Η Στέλλα Παντόλμου είναι απόφοιτη του τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Ασχολείται κυρίως με τη δημιουργία ταινιών μικρού μήκους, καθώς και με την επεξεργασία εικόνων και βίντεο.

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

Joint Security Area (JSA): Μια τραγική ιστορία αδελφοσύνης

«Το ζήτημα δεν ήταν ποιος πυροβόλησε πρώτος, ούτε ποιος πυροβόλησε ποιον. Ήταν μια αναπόφευκτη τραγωδία»,…

Κινηματογράφος

Η ιστορία του θερινού σινεμά στην Ελλάδα

Μια ψάθινη καρέκλα, ο ήχος από τζιτζίκια και μια οθόνη που τρεμοπαίζει κάτω από τον…

Κινηματογράφος

Χοακίν Φίνιξ: Ένας “Παράλογος άνθρωπος”

Έχεις παρακολουθήσει την επιλογή ταινιών που σου δίνεται από την ανανεωμένη πλατφόρμα του ERTFLIX; Σχεδόν…

Κινηματογράφος

Σινεμά κάτω από τα αστέρια στο Cine Σχολείο – Θανάσης Βέγγος

Ο Δημοτικός Κινηματογράφος Αγίας Παρασκευής επιστρέφει το καλοκαίρι του 2025! Μετά από μία εξαιρετικά επιτυχημένη…

Κινηματογράφος

The Menu: Είναι τελικά αρκετό ένα απλό burger;

  To The Menu (2022) του Mark Mylod είναι μια σάτιρα που συνδυάζει μαύρη κωμωδία…

Κινηματογράφος

Οι Άγριες Μέρες μας: Ως πότε θα αλλάζουμε τον κόσμο;

Δεν υπάρχει περίπτωση να μην ξέρεις την νέα ταινία του Βασίλη Κεκάτου, «Οι Άγριες Μέρες…

Κινηματογράφος

Identity: Ένα συναρπαστικό παζλ

Το Identity είναι αμερικανικό ψυχολογικό θρίλερ του 2003, σε σκηνοθεσία James Mangold και σενάριο Michael…