Nobody: John Wick α λα Bob Odenkirk

Ο Bob Odenkirk μεταμορφώνεται σε John Wick για τις ανάγκες της νέας ταινίας του, Nobody. Μετά από μία δεκαετία να ενσαρκώνει τον Saul Goodman σε δύο εξαιρετικά επιτυχημένες σειρές, σαν το Breaking Bad και το Better Call Saul, θα κάνει στροφή στην καριέρα του. Και θα το επιτύχει αυτό με όπλα, μαχαίρια, νάρκες και τα ίδια του τα χέρια.

Σύνοψη

Ο Butch Mansell (Odenkirk) αποτελεί τον τυπικό αμερικανό πενηντάρη, οικογενειάρχη που φαίνεται περισσότερο να αιωρείται στην καθημετινότητα του, παρά να ζει. Πηγαίνει στην δουλειά, χάνει το σκουπιδιάρικο, παίρνει τα παιδιά του από το σχολείο, επισκέπτεται τον κατάκοιτο πατέρα του. Είναι ένας nobody μεταξύ nobodies. Όταν ένα βράδυ θα ξυλοφορτώσει μία ομάδα νεαρών που παρενοχλούν μία κοπέλα σε λεωφορείο, θα βρεθεί στο στόχαστρο της μαφίας. Αυτό θα επαναφέρει το παρελθόν του Mansell που θα αναγκαστεί να αμυνθεί κατά κύματα απρόσωπων δολοφόνων.

Κλασική φόρμουλα, φρέσκια ματιά

Το φιλμ αποτελεί ένα άκρως διασκεδαστικό διαμαντάκι δράσης, με στυλιζαρισμένες σκηνές δράσης, νότες dark humor και αρκετό συναίσθημα ώστε να κρατάει τον θεατή. Πρόκειται για την στερεοτυπική υπόθεση του γερόλυκου βετεράνου που αναγκάζεται να επιστρέψει στην δράση. Taken και John Wick έρχονται άμεσα στο μυαλό. Ειδικά το δεύτερο, το οποίο μοιάζει να ασπάζεται σαν ευαγγέλιο.

John Wick-ίστικη δράση

Και τα δύο φιλμ ακολουθούν έναν σκληροτράχηλο πρώην εκτελεστή που έχει αφήσει πίσω του την δουλειά για χάρη του έρωτα. Μοιάζουν να έχουν μεταμορφωθεί σε σκιές των πρώην εαυτών τους, και να επιζητούν την προηγούμενη τους ζωή. Όταν η ευκαιρία θα τους δοθεί θα την αδράξουν, αρχικά δειλά – δειλά και στη συνέχεια και με τα δύο χέρια, αποδεχόμενοι την πραγματική τους φύση. Σε αυτό ακριβώς το σημείο έγκειται η αδυναμία του Nobody. Διακατέχεται από ένα σύνδρομο κατωτερότητας απέναντι στο John Wick. Προσπαθεί να το μιμιθεί, πιέζοντας όλα τα κατάλληλα κουμπιά, όχι όμως σε ικανοποιητικό βαθμό.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Και τα δύο χτίζουν τους ήρωες τους, μέσα από τις αντιδράσεις πρώην συνεργατών και εχθρών. Εκεί όμως που το John Wick κόβει το αχρείαστο exposition για περισσότερη δράση, το Nobody, αφιερώνει χρόνη στην οικογένεια και τον περίγυρο του Mansell. Το φιλμ γίνεται έτσι αχρείαστα μακρύ (αν και μόλις 90 λεπτά). Αντικατοπτρίζει, κατά κάποιον τρόπο την καθημερινότητα του Mansell που ο ίδιος φαίνεται να απεχθάνεται.

Nobody
Πηγή εικόνας: catholicnews.com

Ο σίφουνας Bob Odenkirk

Όταν όμως ο Mansell επιστρέψει στην δουλειά του, τόσο ο ίδιος, όσο και το κοινό θα απολαύσουν την αδρεναλίνη και τον ενθουσιασμό της δράσης. Τα δυνατά χαρτιά της ταινίας βρίσκονται με τον Bob Odenkirk αλλά και τον Christopher Lloyd. Ναι, μάλιστα, τον Doc Brown του Back to the Future. Ποιος είδε τον Doc να ξεφορτώνεται ρώσους μαφιόζους με το δίκανο του και δεν τον φοβήθηκε; Ο Odenkirk, αν και “πρωτάρης” των ταινιών δράσης, μοιάζει σαν παλιός γνώριμος του είδους. Σε συνεντεύξεις του αναφέρει πως χρειάστηκε να προπονηθεί δύο χρόνια γι’ αυτό τον ρόλο. Οι προσπάθειες του φαίνονται να απέδωσαν και ο ίδιος μοιάζει να διασκεδάζει πολύ.

Κουβαλαεί κυριολεκτικά το φιλμ στους ώμους. Από μονότονος οικγενειάρχης στην αρχή μέχρι τον βίαιο εκτελεστή στο τέλος, η γκάμα του Odenkirk λάμπει κατά την διάρκεια του Nobody. Το φιλμ βρίσκει το πάτημα του μετά το πρώτο μισάωρο όποτε και αρχίζουν οι σκηνές δράσεις. Αν και άδικη η σύγκριση με το άκρως επιτυχημένο John Wick franchise, φαντάζει επόμενο όταν ακολουθεί τα ίδια μονοπάτια με την πρώτη ταινία. Πάντως η ταινία είναι must για τους φαν των ταινιών δράσης, αλλά και του Bob Odenkirk.

Trailer:

Advertising

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

Xenia (2014) – Ένα αφιέρωμα στον Πάνο Χ. Κούτρα

Αν παρακολουθείς τα κινηματογραφικά νέα, ίσως «έπεσες» πάνω σε κάποιο post της ταινιοθήκης της Ελλάδος…

Κινηματογράφος

Coach Carter: Ένας προπονητής ζωής

Το Coach Carter είναι μία βιογραφική αθλητική ταινία του 2005, την οποία σκηνοθέτησε ο James…

Κινηματογράφος

Αντιπολεμική ταινία ή απλά ταινία για τον πόλεμο;

Ανάμεσα στις πιο γοητευτικές συζητήσεις γύρω από τον κινηματογράφο βρίσκεται το ερώτημα αν υπάρχουν, ή…

Κινηματογράφος

K-Pop Demon Hunters: Το K-pop animation που σάρωσε το Netflix

K-Pop Demon Hunters – K-pop, σπαθιά και neon ενέργεια Δεν βλέπω συχνά animation, πόσο μάλλον…

Κινηματογράφος

Where the Sidewalk Ends: Το αειθαλές νουάρ που άφησε το στίγμα του

Είναι περίεργο συναίσθημα το να ξέρεις πως -εκ των πραγμάτων- συλλήβδην όλοι οι συντελεστές μια…

Κινηματογράφος

«What Have Τhey Done to Your Daughters?» – Μια επαναστατική ματιά στους φόνους των ιταλικών gialli

Όπως πολλοί συνάδελφοί του, ο Massimo Dallamano πριν καταπιαστεί με το σινεμά μυστηρίου, έκανε το…

Κινηματογράφος

Το Χώμα Βάφτηκε Κόκκινο (1966) – Ένα ελληνικό Western

  Το Χώμα Βάφτηκε Κόκκινο (1966), σε σκηνοθεσία Βασίλη Γεωργιάδη και σενάριο Νίκου Φώσκολου, αποτελεί…