Cobweb: Ιστοί αράχνης και πρεμιέρα στο Netflix!

πηγή εικόνας: hulu (Cobweb)
πηγή εικόνας: hulu (Cobweb)

«Ξέρω τι έκανες πέρυσι το καλοκαίρι…»

…και δεν έβλεπες το Cobweb!

Το Cobweb κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους στις 21 Ιουλίου 2023. Τι άλλο ήταν στις 21 Ιουλίου; Η πρεμιέρα των Barbie και Oppenheimer, που είχαν κατακλύσει τα social media, μονοπωλώντας το ενδιαφέρον του κοινού και δημιουργώντας το απόλυτο κινηματογραφικό trend, το Barbenheimer!

Έτσι, με τις δύο ταινίες να τραβάνε όλα τα βλέμματα πάνω τους, το Cobweb, μοιραία, πέρασε σχεδόν αδιάφορα από τις κινηματογραφικές αίθουσες.

Παγκοσμίως, το Cobweb συγκέντρωσε μόλις 8,5 εκατ. στο box office (με ένα budget 35 εκατ.). Ενώ ταυτόχρονα δίχασε κοινό και κριτικούς. Πολλοί το μίσησαν, πολλοί το θεώρησαν μια μέτρια και άνοστη ταινία θρίλερ και άλλοι, κάποιοι λίγοι θεώρησαν πως βρήκαν ένα κρυφό «διαμαντάκι»!

«Άλλη μια ευκαιρία…»

<yoastmark class=

Μπορεί στην κινηματογραφική του πρεμιέρα όλα να πήγανε στραβά και άναποδα. Ωστόσο, το Cobweb δεν είχε πει την τελευταία του λέξη, καθώς στις 12 Σεπτεμβρίου έκανε 2η πρεμιέρα, αυτή την φορά όχι στις κινηματογραφικές αίθουσες αλλά στην πλατφόρμα του Netflix. Μακριά από τον σαρωτικό «τυφώνα» Barbenheimer, το Cobweb έχει μια δεύτερη ευκαιρία να κερδίσει τις καρδιές του κοινού!

To cast:

  • Anthony Starr ως Mark (πατέρας)
  • Lizzy Caplan ως Carol (μητέρα)
  • Woody Norman ως Peter
  • Cleopatra Coleman ως Miss Devine (αναπληρώτρια δασκάλα)
  • Aleksandra Dragova ως Sarah
  • Luke Busey ως Brian
  • Jay Rincon ως διευθυντής σχολείου

Η πλοκή (χωρίς spoilers):

Ένα συνεχές, τρομακτικό χτύπημα στον τοίχο του υπνοδωματίου κρατάει ξύπνιο τον 8χρονο Peter! Οι γονείς του επιμένουν πως όλα οφείλονται στην μεγάλη φαντασία του μικρού. Άλλωστε, με το Halloween να πλησιάζει, η φαντασία είναι φυσικό να «καλπάζει»! Ωστόσο ο Peter είναι πεπεισμένος πως μέσα στους τοίχους του σπιτιού κρύβεται ένα σκοτεινό μυστικό. Και είναι στο χέρι του να το ανακαλύψει!

Διαβάστε επίσης  Jake Gyllenhaal: Μια σταθερή αξία στον κινηματογράφο

Δείτε το trailer της ταινίας με ένα κλικ ΕΔΩ!

Το εγχειρίδιο και ο (περίπου) πρωτάρης!

Ο Samuel Bodin στο κινηματογραφικό του ντεμπούτο ως σκηνοθέτης παίρνει (σχεδόν) άριστα! Καθώς αποφεύγει τους πειραματισμούς, μένει πιστός στο «εγχειρίδιο» με τις βασικές αρχές της σκηνοθεσίας ταινιών τρόμου και παραδίδει ένα άψογο τελικό αποτέλεσμα. Σαν αυτό που είχε προσφέρει με το Marianne (σειρά – Netflix) το 2019.

Αρχικά, αξιοποιεί το φως και τις σκιές ώστε να δημιουργήσει μια ατμόσφαιρα σκοτεινή και καθηλωτική. Ενώ παράλληλα, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές γωνίες λήψης, καταφέρνει να δείχνει ελάχιστα στον θεάτη, κρατώντας τον σε αγωνία καθώς ξεδιπλώνεται το σενάριο. Και έτσι τελικά, καταφέρνει να βυθίσει τον θεατή στον φόβο, την αβεβαιότητα, το μυστήριο και την αγωνία.

Ο φόβος του αγνώστου

Για την μεγαλύτερη διάρκεια της ταινίας, το Cobweb χρησιμοποιεί με μαεστρικό τρόπο και χειραγωγεί κινηματογραφικά τον θεατή μέσα από αυτόν ακριβώς τον φόβο. Σενάριο και σκηνοθεσία σμίγουν εξαιρετικά, όλα γίνονται πίσω από «κλειστές πόρτες», τα μυστικά μένουν «θαμμένα» και ο θεατής βλέπει και μαθαίνει πάντα λιγότερα από όσα συμβαίνουν.
πηγή εικόνας: Los Angeles Times

«Το αρχαιότερο και βαθύτερο συναίσθημα του ανθρώπου είναι αυτό του φόβου, και ο αρχαιότερος και βαθύτερος φόβος είναι αυτός του αγνώστου.» – H. P. Lovecraft.

Ένας εκ των μετρ του (λογοτεχνικού) τρόμου, ο H. P. Lovecraft είχε μιλήσει για τον φόβο του αγνώστου. Στην μεγαλύτερη διάρκεια της ταινίας, το Cobweb χρησιμοποιεί με μαεστρικό τρόπο και χειραγωγεί κινηματογραφικά τον θεατή μέσα από αυτόν ακριβώς τον φόβο.

Σενάριο και σκηνοθεσία σμίγουν εξαιρετικά, καθώς όλα γίνονται πίσω από «κλειστές πόρτες», τα μυστικά μένουν «θαμμένα». Ενώ ο θεατής πάντα βλέπει και μαθαίνει λιγότερα από όσα συμβαίνουν. Έτσι, μέσα από τον φόβο του αγνώστου, το Cobweb καταφέρνει με απόλυτη επιτυχία να κρατήσει τον θεατή σε αγωνία για σχεδόν μία ώρα.

Ωστόσο, κάποια στιγμή πρέπει να έρθει και η ώρα για αποκαλύψεις και τότε το Cobweb διαγιγνώσκεται με το … σύνδρομο των ταινιών τρόμου!

Διαβάστε επίσης  Ο θάνατος του William Friedkin και το τέλος μιας κινηματογραφικής εποχής

Το σύνδρομο των ταινιών τρόμου

Άλλη μία ταινία τρόμου, άλλο ένα πολλά υποσχόμενα σενάριο, άλλο ένα απογοητευτικό φινάλε. Το διάσημο (ή και όχι) «σύνδρομο των ταινιών τρόμου» απόκτησε ακόμα ένα «θύμα». Το Cobweb είναι μια ταινία τρόμου με εξαιρετική ατμόσφαιρα, τρομερή σκηνοθεσία, έχει καταφέρει να καθηλώσει, όλοι κοιτάνε την οθόνη με αγωνία και μπαίνοντας στο φινάλε καταφέρνει ... να τα γκρεμίσει όλα!
πηγή εικόνας: iHorror

Άλλη μία ταινία τρόμου, άλλο ένα πολλά υποσχόμενα σενάριο, άλλο ένα απογοητευτικό φινάλε. Το διάσημο (ή και όχι) «σύνδρομο των ταινιών τρόμου» απόκτησε ακόμα ένα «θύμα». Το Cobweb είναι μια ταινία τρόμου με εξαιρετική ατμόσφαιρα, τρομερή σκηνοθεσία, έχει καθηλώσει το κοινό, όλοι κοιτάνε την οθόνη με αγωνία και μπαίνοντας στο φινάλε καταφέρνει … να τα γκρεμίσει όλα!

Αρχικά, μετά το απογοητευτικό “Texas Chainsaw Massacre” (2022) το οποίο κατακρεουργήθηκε από κοινό και κριτικούς χειρότερα και από τα ίδια τα θύματα του Leatherface, ο Chris Thomas Devlin, στην δεύτερη του απόπειρα ως σεναριογράφος, δείχνει να μην έχει μάθει από τα λάθη του. Ωστόσο, για να αποδώσουμε τα Καίσαρος Καίσαρι, το σενάριο είναι αρκετά καλό … για τα δύο τρίτα της ταινίας. Δυστυχώς όμως χωλαίνει στο πιο σημαντικό κομμάτι, την κορύφωση!

Εκεί, στο φινάλε, το σενάριο βυθίζεται στα κλισέ και τις σεναριακές ευκολίες. Ενώ παράλληλα πασχίζει για ένα τόσο αχρείαστο, όσο και αναμενόμενο plot-twist. Ως αποτέλεσμα, πυροβολεί τα πόδια του και στερεί δυναμική από την ταινία. Τελικά δημιουργεί ένα αδύναμο, άτονο φινάλε που μοιάζει εντελώς ασύνδετο με την υπόλοιπη ατμόσφαιρα της ταινίας.

Μία ταινία και μία δώρο(ν) … άδωρον!

Πραγματικά, στο Cobweb ο θεατής νιώθει λες και βλέπει δύο εντελώς διαφορετικές ταινίες. Η πρώτη ταινία διαρκεί περίπου μία ώρα. Είναι εξαιρετική, έχει ατμόσφαιρα, αγωνία και ανεβασμένους παλμούς. Από την άλλη, η δεύτερη ταινία, διάρκειας μισής ώρας, ένα ασθενές φινάλε, γεμάτο φθηνές προσπάθειες να τρομάξει το κοινό, αμέτρητα σεναριακά κενά και ευκολίες, κακοφτιαγμένα CGI και ένα ανιαρό λουτρό αίματος, που δεν σοκάρει, δεν τρομάζει, παρά μονάχα γκρεμίζει μέσα σε δευτερόλεπτα όλα όσα με κόπο είχε κτίσει.

Διαβάστε επίσης  The Last Voyage of the Demeter: Σε ρηχά νερά

«Σπαθιά να καταπιούν;»

Αρχικά, στο Cobweb δεν υπάρχει ούτε μια ερμηνεία που να υστερεί. Και είναι πραγματικά πολύ κρίμα, καθώς οι εξαιρετικές αυτές ερμηνείες δεν αξιοποιήθηκαν στο έπακρο μέσα από ένα καλύτερο σενάριο/φινάλε!

Κατ’ αρχάς, ο Anthony Starr και η Lizzy Caplan έχουν εξαιρετική χημεία στην οθόνη, χαρίζουν δύο εξαιρετικές ερμηνείες και συνεισφέρουν τα μέγιστα στο χτίσιμο της ατμόσφαιρας της ταινίας. Ενώ η Cleopatra Coleman, αν και σε έναν περιορισμένο ρόλο, γεμάτο κλισέ, καταφέρνει να σταθεί στο ύψος της. Και τέλος, ο Woody Norman κερδίζει το χειροκρότημα. Εντυπωσιακή ερμηνεία, δεν υστερεί πουθενά, παρά το (πολύ) νεαρό της ηλικίας του και την ελάχιστη του εμπειρία.

Αξίζει να το δω;

<yoastmark class=

Και ναι και όχι. Μια ταινία πραγματικά εξαιρετική για μία ώρα, που ωστόσο καταλήγει σε ένα αδύναμο φινάλε. Τίποτα το ριζοσπαστικό στον χώρο του τρόμου, με αρκετά κλισέ και ανατροπές που ένας σχετικά έμπειρος θεατής ταινιών τρόμου θα τις εντοπίσει «από χιλιόμετρα».

Αν έχετε Netflix, είστε λάτρης του είδους και ψάχνετε κάτι φρέσκο, με φθινοπωρινή και Halloween ατμόσφαιρα για ένα χαλαρό βράδυ με κουβέρτα και σνακς – τότε ναι, το Cobweb φαντάζει η ιδανική επιλογή. Τελικά, θα το βαθμολογήσουμε με 6/10 και η επιλογή δική σας για το αν θα δώσετε στο Cobweb μια (δεύτερη) ευκαιρία!

Μια δεύτερη ματιά:

Το Cobweb εισέπραξε μέτριες προς κακές κριτικές. Συγκεκριμένα:

  • IMDb: 5,9/10
  • Rotten Tomatoes: 71% από κοινό, 59% από κριτικούς.
  • Letterboxd: 2,7/5

Γεννήθηκε, μεγάλωσε ,ζει και φοιτεί στην Αθήνα. Γνήσιο nerdουλο, λάτρης του σινεμά, των βιβλίων και των κόμικς. Δεινός ακροβάτης μεταξύ σοβαρού και αστείου. Κάθε Τετάρτη πάει για εξομολόγηση γιατί είδε πρώτα το Phantom Menace και μετά το original trilogy.
Έγραψε το βιογραφικό του σε γ' ενικό.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Cioran: Η ύπαρξη ως ατόπημα

“Να ζεις σημαίνει να χάνεις έδαφος.” Πόσο παράξενη και πόσο

James Dean: ο επαναστάτης ηθοποιός που άλλαξε το Hollywood

Ο James Dean είναι ο ηθοποιός- σύμβολο της επανάστασης. Είτε