
Ντεμπούτο εν μέσω πανδημίας έκανε την 1η Απριλίου και στην χώρα μας το πολυαναμενόμενο Godzilla VS Kong. Με πολλούς κινηματογράφους κλειστούς ανά την υφήλιο, το φιλμ έκανε πρεμιέρα ταυτόχρονα στην μεγάλη οθόνη αλλά και στο HBO Max. Είναι η δεύτερη σερί μεγάλη επιτυχία για την Warner Bros έπειτα από το Zack Snyder’s Justice League, 10 μέρες μόλις νωρίτερα. Σε αντίθεση, όμως, με το 4ωρο “μαραθώνιο” του Zack Snyder, η ταινία κυκλοφόρησε και παραδοσιακά. Και τα νέα από το box office είναι πολύ χαρμόσυνα. Σύμφωνα με το Forbes, σε παγκόσμια κλίμακα, έχει καταφέρει να πλησιάσει το φράγμα των 200 εκατομμυρίων δολαρίων. Κι αυτό έρχεται σαν μία νέα πνοή στην ζωή των κινηματογράφων που έχουν πληγεί από την επέλαση του κορονοιού τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Πρόκειται για ένα big budget monster flick που πέτυχε στο στοίχημα της αίθουσας και έκοψε εισιτήρια, ιδιαίτερα στην Κίνα. Κι αυτό είναι που χρειαζόμαστε αυτή την στιγμή.
Αξίζει όμως τον χρόνο σας η ταινία; Είναι αυτό το τέταρτο μέρος του Monsterverse της Warner το επικό blockbuster που όλοι αναμέναμε ή οι προσδοκίες μας θα γκρεμιστούν σαν ουρανοξύστες στην μάχη των δύο τεράτων; Πάμε να το δούμε.

Σύνοψη
Μερικά χρόνια έχουν περάσει από την τελευταία μάχη του Godzilla εναντίον των υπόλοιπων τιτάνων και την νίκη του ενάντια του King Gidorah. Ο Godzilla, ξαφνικά, φαίνεται να στρέφεται εναντίον της ανθρωπότητας. Επιτίθεται και καταστρέφει την βάση της Apex Cybernetics, μίας εταιρίας που ασχολείται με την ρομποτική. Ο ιδρυτής της, Walter Simmons (Demián Bichir) θα στραφεί στον επιστήμονα Nathan Lind (Alexander Skarsgård) με σκοπό να εντοπίσουν το Hollow Earth. Σύμφωνα με θεωρίες, αποτελεί τον τόπο δημιουργίας των τιτάνων και κρύβει το κλειδί ώστε να αντιμετωπιστεί ο Godzilla.
Οδηγός τους προς την σωτηρία θα είναι ο τιτάνας Kong, του οποίου το σπίτι, Skull Island, έχει καταστραφεί από μία συνεχόμενη καταιγίδα. Τα τελευταία χρόνια ζει σε διαμορφωμένο χώρο μαζί με την “γητεύτρια” του Ilene Andrews (Rebecca Hall). Όταν θα καταφέρουν να γυρίσουν από το Hollow Earth η τελική μάχη μεταξύ τους θα συγκλονίσει τον κόσμο. Είναι όμως τα πράγματα όπως δείχνουν;

Κριτική
Όπως και σχεδόν κάθε ταινία του Monsterverse, στο Godzilla VS Kong εντοπίζονται κάποια γνώριμα χαρακτηριστικά στοιχεία. Καταστροφή μεγάλης κλίμακας, αδιάφοροι ανθρώπινοι χαρακτήρες, πολύ καλά οπτικά εφέ (συνήθως) και στιγμές χιούμορ εν μέσω καταστροφής. Και σε αυτή την περίπτωση, το φιλμ τσεκάρει κάθε κουτί κατά κανόνα. Αυτό όμως που την ξεχωρίζει από την υπόλοιπη σειρά είναι οι αναμετρήσεις των δύο τιτάνων. Και ναι καλά ακούσατε, πληθυντικός αριθμός . Δίχως να επεκτεινόμαστε πολύ ώστε αποφύγουμε και τα spoilers, οι μάχες μεταξύ των δύο είναι ο ορισμός του pop corn movie.
Οι μάχες
Πρόκειται φυσικά για την κύρια ατραξιόν της ταινίας. Αυτά τα συνολικά 30 με 35 λεπτά είναι το σημείο που έχτιζαν τα τελευταία 6 χρόνια οι προηγούμενες ταινίες. Και με χαρά μου μπορώ να πω ότι άξιζε και το παραμικρό δεύτερο.
Κάθε σκηνή μάχης γινόταν σε διαφορετικό περιβάλλον, αστικό, παραθαλάσσιο και τροπικό. Με την δυνατότητα που έδινε η εναλλαγή τοπίων, ο σκηνοθέτης, “έπαιξε” με την έκβαση κάθε σκηνής, τόσο οπτικά όσο και πρακτικά. Κάθε τοπίο έχει την δική του παλέτα χρωμάτων, από το νέον μπλε και γκρι του αστικού περιβάλλοντος, μέχρι το πράσινο και πορτοκαλί του τροπικού περιβάλλοντος του Hollow Earth . Ταυτόχρονα, κάθε τιτάνας είχε τις στιγμές του να λάμψει αξιοποιώντας τον περίγυρο του. Από την ταχύτητα και ευελιξία του Kong που πηδά μεταξύ κτιρίων, μέχρι την σβελτάδα του Godzilla ως αμφιβίου που βουτά με άνεση στην θάλασσα, οι μάχες ήταν ένα χορταστικό γλυκό σε ένα κατά τα άλλα κακό γεύμα.

Αναφορά θα πρέπει να γίνει και στην κινηματογράφηση που συνοδεύει τις μάχες. Η ελευθερία που παραχωρεί το cgi επιτρέπει μερικές πραγματικά όμορφες κινήσεις της κάμερας. Από το αναποδογύρισμα της, που συνοδεύει την εκτόξευση ενός πιλότου από το μαχητικό του, μέχρι και την ελευθερία της στις υποθαλάσσιες συγκρούσεις, δημιουργείται ένα ταυτόχρονα αγχωτικό και υπνωτικό αποτέλεσμα.
Αν θα έπρεπε να γίνει μία παρατήρηση, αυτή θα αφορούσε την ασυνέπεια μεταξύ των μεγεθών των τιτάνων. Σε κάποιες εναλλαγές των πλάνων, το μέγεθος τους αλλάζει δραστικά. Τόσο μεταξύ τους όσο και μεταξύ των οχημάτων που είναι τριγύρω τους, κυρίως στην πρώτη μάχη.
Εδώ δυστυχώς, σταματά και οτιδήποτε αξιόλογο μπορεί κάποιος να πει για την ταινία. Όλο το υπόλοιπο αποτέλεσμα μοιάζεi σαν να στήθηκε γύρω από τις αναμετρήσεις.
Η πλοκή
Περνάμε από την κινητήρια δύναμη της ταινίας, στο κύριο πρόβλημα της. Το σενάριο μοιάζει στην καλύτερη κλισέ και στην χειρότερη, ανύπαρκτο. Ξεκινώντας από μία ψευδοπιστημονική θεωρία, και βασισμένοι πολλές φορές άλματα λογικής, οι χαρακτήρες θα φτάσουν στο Hollow Earth. Βασισμένο σε γεγονότα που έχουν λάβει χώρα μεταξύ των προηγούμενων ταινιών, και φυσικά χωρίς να υπάρχει κάποιο ξεκάθαρο σχέδιο, το σενάριο χάνει την πορεία του.
Σεναριακά, η ταινία κρέμεται από μία λεπτή κλωστή που ελάχιστα απέχει από το να κοπεί. Ιδιαίτερα η προσπάθεια να εξηγηθούν κάποια σημεία με πραγματικές επιστημονικές (ή και όχι τόσο επιστημονικές) θεωρίες, της κοστίζει πολύ. Αποφεύγοντας τα spoilers, αρκεί να πούμε πως η τελευταία πράξη της ταινίας επιχειρεί να φέρει ένα twist που φαίνεται από χιλιόμετρα μακριά.
Οι χαρακτήρες
Χαρακτήρες που χωρίζονται σε άσπρο και μαύρο, με ξεκάθαρους τους ήρωες και τους κακούς, απαρτίζουν την ταινία. Οι ήρωες αποτελούνται από καλοσυνάτους, ετοιμόλογους και όμορφους χαρακτήρες που γνωρίσματα τους αποτελούν ο ηρωισμός και η αυταπάρνηση. Από την άλλη, οι εχθροί τους, πονηροί, πλούσιοι κινούν τα νήματα πίσω από την περιουσία τους, και την επιρροή τους.

Φυσικά η κριτική των ανθρώπινων χαρακτήρων σε μία ταινία που ονομάζεται Kong VS Godzilla φαντάζει ανούσια. Όχι και τόσο, αν αναλογιστεί κανείς το πόσο μεγάλο μέρος της ταινίας καταλαμβάνουν. Οι σκηνές τους φαντάζουν σαν διαλλείματα μεταξύ των μαχών. Όταν όμως τα διαλλείματα έχουν διάρκεια πολλαπλάσια του κυρίου θεάματος, η όλη ταινία φαντάζει σαν αγγαρία.
Αναφορές στην πρώτη αναμέτρηση
Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσαν κάποιες αναφορές στην πρώτη μάχη Kong VS Godzilla, το μακρινό 1962. Βασική αναφορά είναι οι όμοιες “λαβές μάχης” των τεράτων. Όπως όταν Kong βάζει την άκρη του τσεκουριού του στο στόμα του Godzilla (στην κοπιά του ’62 είχε χρησιμοποιήσει ένα δέντρο) ή όταν ο Godzilla χρησιμοποιεί την ουρά του εναντίον των πλοίων.

Παράλληλα για όσους κρατάνε σκορ, στην πρώτη ταινία δεν υπήρχε ξεκάθαρος νικητής. Η αναμέτρηση φάνηκε να λήγει σε ισοπαλία. Μόνο μετά από καιρό θα ανακηρύττονταν ο Kong ως νικητής, από το ίδιο το στούντιο παραγωγής. Αυτή η ταινία έχει έναν ξεκάθαρο νικητή.
Αξίζει τον χρόνο σας;
Αυτό εξαρτάται από εσάς. Αν οι προσδοκίες σας περιορίζονται σε στυλιζαρισμένες σκηνές μάχης επικής κλίμακας, και είστε διατεθειμένοι να προσπεράσετε όλα τα υπόλοιπα, τότε σίγουρα. Αν από την άλλη όχι, τότε σίγουρα θα απογοητευτείτε.
Αν μη τι άλλο, η εμπορική επιτυχία της ταινίας αποτελεί μία σημαντική νίκη για τον κινηματογράφο έναντι των πλατφορμών streaming. Δίχως μία σημαντική επιτυχία, για τις αίθουσες, από το Tenet του Christopher Nolan, το περασμένο έτος, αυτή η ταινία αυτή δεν ήταν το blockbuster που μας άξιζε, μα το blockbuster που χρειαζόμαστε τώρα.
Πηγές: Mendelson S. (2021) “Box Office: ‘Godzilla Vs. Kong’ Nears $200 Million Worldwide” Ανακτήθηκε από: https://www.forbes.com/sites/scottmendelson/2021/04/02/box-office-godzilla-vs-kong-nears-200-million-worldwide/?sh=65888adc6cdc (Τελευταία πρόσβαση 03/04/2021)