Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Curtiz: Η ιστορία πίσω από το Casablanca

Αναζητώντας κάτι ενδιαφέρον να δω τις προηγούμενες ημέρες, άρχισα να εξερευνώ το Netflix. Προς μεγάλη μου έκπληξη ανακάλυψα το ‘Curtiz’, μία ταινία μεγάλου μήκους και παραγωγή της πλατφόρμας, η οποία επικεντρώνεται στον Michael Curtiz, σκηνοθέτη του κλασσικού Casablanca του 1942 και στα γεγονότα που έλαβαν χώρα στην περίοδο των γυρισμάτων. Το φιλμ σκηνοθετεί ο σουηδικής καταγωγής Tamas Yvan Topolanszky που κάνει εδώ το ντεμπούτο του σε ταινία μεγάλου μήκους, ενώ επίσης συνυπογράφει το σενάριο μαζί με την Zsuzsanna Bak. Τον Michael Curtiz υποδύεται ο Ferenc Lengyel και το cast συμπληρώνουν οι Evelin Dobos, Declan Hannigan, Scott Alexander Young και Jozsef Gyabronka.

Η Πλοκή

Βρισκόμαστε στο έτος 1941, στο γραφείο του Jack L. Warner, προέδρου της Warner Bros, ο οποίος βρίσκεται σε συνάντηση με τον παραγωγό Hal B. Wallis και έναν άντρα ονόματι Johnson από το Γραφείο Πολέμου. Ο πόλεμος έχει ξεκινήσει και ο Johnson, εκπροσωπώντας την Αμερική, θέλει να μετατραπεί η επόμενη ταινία του στούντιο σε ένα φιλμ προπαγάνδας, αφού η κυβέρνηση έχει την πεποίθηση πως θα κερδίσουν τον πόλεμο με αυτόν τον τρόπο. Έτσι αρχίζουν οι παρεμβάσεις στα γυρίσματα της ταινίας, με τον Michael Curtiz να αντιστέκεται συνεχώς στις απαιτήσεις της κυβέρνησης, προσπαθώντας παράλληλα να δώσει μία μορφή στο ‘Casablanca’, καθώς το σενάριο είναι μισοτελειωμένο και το τέλος δεν έχει ακόμα γραφτεί. Όμως ο δημιουργός δεν γνωρίζει πως η Kitty, η αποξενωμένη κόρη του, καταφθάνει στο στούντιο σε μία προσπάθεια να αναθερμάνει τη σχέση τους.

Η Κριτική

Το ‘Curtiz’ είναι μία ταινία που διακατέχεται κυρίως από τον φανταστικό παράγοντα, καθώς οι ιστορικές ανακρίβειες είναι πάρα πολλές. Αυτό συμβαίνει επειδή ο Tamas Yvan Topolanszky επιλέγει να πει μία καλή ιστορία αντί να σταθεί πιστός στα ιστορικά γεγονότα, πράγμα που συμφέρει γενικότερα το φιλμ, αφού με αυτόν τον τρόπο ο σκηνοθέτης καταφέρνει να δημιουργήσει έναν παραλληλισμό μεταξύ του ‘Casablanca’ και της ζωής του Michael Curtiz. Η σκηνοθεσία του Topolanszky είναι άρτια, αλλά αυτό που με ικανοποίησε περισσότερο είναι το πως προσεγγίζει τις σκηνές που αφορούν αποκλειστικά τα γυρίσματα του ‘Casablanca’, καθώς αποφασίζει να μυθοποιήσει περισσότερο τους Ingrid Bergman και Humphrey Bogart, τοποθετώντας τους στο φόντο, κρατώντας πάντα τα πρόσωπά τους στο σκοτάδι με σκιές και επικεντρώνεται έτσι σε άλλους ηθοποιούς του Casablanca όπως ο Conrad Veidt, που έπαιξαν μεγαλύτερο ρόλο στην ιστορία του Curtiz.

Το σενάριο του Topolanszky είναι άξιο ευσήμων για την ειλικρινή απόδοση του Curtis, γιατί παρουσιάζει τον σκηνοθέτη ακριβώς όπως ήταν χωρίς να τον θεοποιεί. Παρόλο που υπήρξε ένας σπουδαίος σκηνοθέτης, θα μπορούσε κανείς να πει πως ως ανθρώπινο ον, ήταν μία φιγούρα που θυμίζει αυτή του Harvey Weinstein, καθώς ο Curtis επίσης ήταν ένας μεγάλος γυναικάς του χώρου που δεν θα έχανε την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί γυναίκες που είχαν μεγάλες φιλοδοξίες. Ο Ferenc Lengyel στον πρωταγωνιστικό ρόλο είναι εξαιρετικός και η ομοιότητά του με τον σκηνοθέτη βοηθάει αρκετά. Το συμπληρωματικό cast είναι επίσης αρκετά ικανοποιητικό με τους Evelin Dobos και Christopher Krieg να ξεχωρίζουν στους ρόλους των Kity και Conrad Veidt αντίστοιχα, ενώ το απόλυτο highlight είναι η αισθητική της ταινίας που προσφέρει η φανταστική ασπρόμαυρη φωτογραφία του Zoltan Devenyi.

Το ‘Curtiz’ είναι μία ταινία που μπορεί να έχει ιστορικές ανακρίβειες αλλά καταφέρνει να πει μία ενδιαφέρουσα ιστορία και να αποδώσει σωστά την προσωπικότητα του Michael Curtiz. Με υπέροχη φωτογραφία και πολύ καλές ερμηνείες είναι σίγουρα μία ταινία που αναμφίβολα θα διασκεδάσει τους θαυμαστές του κλασσικού ‘Casablanca’.

Είμαι ο Σπύρος, παιδί των 90s, απόφοιτος του τμήματος Σκηνοθεσίας του Ant1 MediaLab, λάτρης του κινηματογράφου. Πέρα από την σκηνοθεσία ασχολούμαι επίσης και με την συγγραφή των δικών μου ταινιών μικρού μήκους. Επίσης είμαι άρρωστος συλλέκτης ταινιών και κόμικς. Είμαι στο MAXMAG για να γράψω για την έβδομη τέχνη, την τέχνη που αγαπώ περισσότερο αλλά και για άτομα που την αγαπούν όπως και εγώ.

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

Vivre Sa Vie (1962): Το πραγματικό αριστούργημα του Γκοντάρ

Χωρισμένο σε 12 κεφάλαια, το Vivre Sa Vie βάζει τον χαρακτήρα στο μικροσκόπιο, μιλά ανοιχτά…

Κινηματογράφος

Τα Χρονικά της Νάρνια: 20 χρόνια μετά

Πριν από 20 χρόνια, Τα Χρονικά της Νάρνια έγιναν κομμάτι της παιδικής μας ηλικίας και…

Κινηματογράφος

Ρόουζ εναντίον Ρόουζ – Μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος!

Οι Ρόουζ επιστρέφουν πιο αιχμηροί, πιο αθυρόστομοι και πιο Βρετανοί από ποτέ, με την Olivia…

Κινηματογράφος

Το Τανγκό των Χριστουγέννων: Η μελαγχολική πλευρά των γιορτών

Μια ανάσα πριν τα Χριστούγεννα και μια ανάσα πριν το απόλυτο απωθημένο. Το Τανγκό των…

Κινηματογράφος

Jingle All The Way: Καταναλωτισμός χωρίς όρια

Εργασιομανία, υπερκαταναλωτισμός και μια κούκλα που θα «σώσει» τα Χριστούγεννα. Το Jingle All The Way…

Κινηματογράφος

Rebecca: Γοτθικό (ψευτό)ρομάντζο δια χειρός Χίτσκοκ

Ένα ψυχολογικό θρίλερ με goth αισθητική και το επεισοδιακό ντεμπούτο του Χίτσκοκ στο Χόλιγουντ Το…

Κινηματογράφος

«Χριστούγεννα για Όλους» στο ERTFLIX – Όλη η μαγεία των γιορτών στο σαλόνι μας!

Το ERTFLIX στολίζεται με την ειδική ενότητα «Χριστούγεννα για Όλους» – μια συλλογή προσεκτικά επιλεγμένων…