Minari: Το άρωμα Κορέας των φετινών Όσκαρ

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ανάμεσα στις υποψηφιότητες των Όσκαρς για καλύτερη ταινία και όχι μόνο, βρίσκεται μια κορεάτικη συμμετοχή, η οποία όμως είναι αμερικανικής παραγωγής και με Αμερικανό σκηνοθέτη, κορεάτικης καταγωγής. Το «Minari», είναι ένα οικογενειακό δράμα που μέλλεται να δούμε αν θα έχει την επιτυχία της περσινής ομοεθνούς συμμετοχής, «Parasite».

Υπόθεση          

Μια οικογένεια κορεάτικης καταγωγής, μετακομίζει από την Καλιφόρνια σε ένα τροχόσπιτο στην αγροτική εξοχή του Αρκάνσας, με σκοπό να καλυτερεύσει την ζωή της. Εκεί, τόσο η μητέρα όσο και τα δύο παιδιά θα δυσκολευτούν να εγκλιματιστούν στις δύσκολες συνθήκες, ενώ ο Τζέικομπ, ο πατέρας της οικογένειας, θα προσπαθήσει να τους πείσει πως είναι το καλύτερο για αυτούς και πως με τον καιρό θα έρθει η ευημερία. Τα πράγματα αλλάζουν ροή όταν στο σπίτι φτάνει η γιαγιά από την Κορέα, μητέρα της Μόνικα, με σκοπό να μείνει μαζί τους και να αναλάβει την φροντίδα των παιδιών, όταν οι γονείς απουσιάζουν.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Κριτική      

Το «Minari», ξεκινάει και καταλήγει αργά, χωρίς όμως να γίνεται κουραστικό, δίνοντας έμφαση στα γεγονότα που επιθυμεί να πυροδοτήσουν την εξέλιξη του. Κατά την διάρκεια της ταινίας γινόμαστε μέρος των γεγονότων ή και ταυτιζόμαστε με χαρακτήρες και καταστάσεις, αφού σε μια οικογένεια υπάρχουν συχνά διαφωνίες και προβλήματα για πολλαπλούς λόγους. Ο Τζέικομπ και η Μόνικα έχουν ως προτεραιότητα την καλύτερη διαβίωση της οικογένειάς τους, γι’ αυτό  και η δεύτερη εμπιστεύεται τον σύζυγό της στην εύρεση ενός καλύτερου τόπου διαμονής. Στην αρχική θέαση του τροχόσπιτου η  Μόνικα απογοητεύεται, και τα παιδιά αναρωτιούνται «γιατί το σπίτι τους έχει ρόδες». Ο Τζέικομπ καταφέρνει να την πείσει υποστηρίζοντας πως αυτός είναι ο μόνος τρόπος να ανέλθουν οικονομικά και να βελτιώσουν τον βίο τους. Συγκεκριμένα αυτό θα γίνει μέσω αγροτικών καλλιεργειών από τις οποίες θα πουλά τις σοδειές του, αφού το επάγγελμά τους ως chicken sexers δεν τους προσφέρει ούτε την στοιχειώδη οικονομική άνεση.

Στην διάρκεια προσπαθειών και των δύο να εργάζονται και έπειτα να επιστρέφουν στις οικογενειακές υποχρεώσεις , και του Τζέικομπ να έρχεται αντιμέτωπος με ατέλειωτα εμπόδια μέχρι να καταφέρει να ορθοποδήσει ως αγρότης, γινόμαστε μάρτυρες των αντίξοων συνθηκών που τους περιβάλλουν. Για μια οικογένεια Κορεατών που το μόνο που ζητά είναι μια καλύτερη ζωή στην Αμερική, τίποτα δεν είναι εύκολο. Οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες μετατρέπουν κατά συνέπεια το οικογενειακό κλίμα σε πεδίο μάχης, δίνοντας ως καταφύγιο στα νεύρα και στις απογοητεύσεις, το πρόσωπο των άλλων. Η Μόνικα δεν έχει την ζωή που ονειρεύεται για την οικογένειά της, ο Τζέικομπ δεν καταφέρνει συχνά να δημιουργήσει αυτό που εξαρχής οραματιζόταν, και τα παιδιά παραμένουν ανήμπορα στις αποφάσεις των γονιών τους. Ο μικρός Ντέιβιντ με την αδύναμη καρδιά του, βρίσκει ένα μέρος με άπλα να τρέξει αλλά η ασθένειά του δεν το επιτρέπει. Η αδερφή του, τον φροντίζει όσο μπορεί, μέχρι που φτάνει η γιαγιά από την Κορέα.

Η γιαγιά είναι μια παιχνιδιάρα, σκερτσόζα και εξαιρετικά ενεργή για την ηλικία της, πράγμα που εκνευρίζει τον Ντέιβιντ γιατί όπως λέει «δεν είναι μια κανονική γιαγιά, βρίζει και δεν κάνει μπισκότα». Μπορεί πράγματι να μην είναι η ιδανική γιαγιά που είχε στο μυαλό του, αλλά η συνέχεια της σχέσης των δύο θα αποδειχτεί δυνατή. Όσο τον εκνευρίζει τις πρώτες μέρες της γνωριμίας τους, τόσο κοντά της έρχεται όταν εκείνη αρχίζει να δυσκολεύεται. Ο Ντέιβιντ σταδιακά δένεται με την γιαγιά, η οποία του έφερε να φυτέψουν σπόρους «minari», καταλήγοντας ακόμη και να τρέξει για εκείνη όταν χρειαστεί, αψηφώντας την αδυναμία της καρδιάς του, γεγονός που δημιούργησε μια από τις πιο συναισθηματικές στιγμές της ταινίας.

Advertising

Το «Minari», είναι αδιαμφισβήτητα ένα δράμα που προκαλεί πλήθος συναισθημάτων. Συμπονούμε τους χαρακτήρες, λυπόμαστε για όσα τους συμβαίνουν, και σίγουρα υποκύπτουμε στην γλυκύτητα με την οποία αποτυπώνεται η έκφραση της ανιδιοτελούς αγάπης και φροντίδας.

Ο Αμερικανός αλλά με κορεάτικη καταγωγή σκηνοθέτης, Lee Isaac Chung, αποτύπωσε στην ταινία τα δικά του προσωπικά βιώματα, πράγμα που εξηγεί τον εξαιρετικό τρόπο με τον οποίο μεταδίδεται το συναίσθημα. Το απλό αλλά γλυκόπικρο σενάριο, με την επίσης απλή αλλά όμορφη σκηνοθεσία, αποτελούν μέρη που συντελούν στο αποτέλεσμα του «Minari» με τον πιο κατάλληλο τρόπο. Αυτό είναι φανερό και από την διάκριση της ταινίας στα φετινά Όσκαρς, αφού είναι υποψήφια για θέσεις όπως καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, μουσικής, Α’ ανδρικού και Β’ γυναίκειου. Η διάκριση αυτή, θα λέγαμε πως μας θυμίζει την περσινή επιτυχία του κορεάτικου «Parasite», αλλά οι δύο ταινίες είναι εμφανώς πολύ διαφορετικές.

Trailer:

https://www.youtube.com/watch?v=KQ0gFidlro8

Advertising

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

Η Γιορτή του Σινεμά 2025 – Πάμε σινεμά με 2 ευρώ!

Την Πέμπτη 30 Οκτωβρίου, όλες οι προβολές σε όλους τους κινηματογράφους της χώρας θα είναι…

Κινηματογράφος

Taxi Driver – Το ψυχογράφημα της αποξένωσης μέσα από το βλέμμα του Σκορσέζε

«Taxi Driver» (1976) , η ταινία-καταβύθιση στην ψυχή ενός ανθρώπου που νιώθει αποκομμένος από τον…

Κινηματογράφος

50 Ξένες ταινίες για τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο

Κάθε Οκτώβριο, το ίντερνετ γεμίζει από λίστες ταινιών τρόμου. Όλοι βλέπουν φαντάσματα, ζόμπι και κάνουν…

Κινηματογράφος

October Sky: Νοσταλγία και έμπνευση

Το October Sky είναι μία αμερικανική βιογραφική ταινία του 1999, σε σκηνοθεσία του Joe Johnston…

Κινηματογράφος

Ο Λύκος της Wall Street: Η αχαλίνωτη απληστία μέσα από το βλέμμα του Σκορσέζε

Ο «Λύκος της Wall Street» δεν είναι απλώς μια βιογραφική ταινία για έναν πολυεκατομμυριούχο απατεώνα·…

Κινηματογράφος

One Battle After Another – Όταν η επανάσταση αποτυγχάνει (?)

Το «One Battle After Another» σηματοδοτεί την πιο πολιτική και ίσως πιο ώριμη στιγμή του…

Κινηματογράφος

Καπερναούμ (2018) – Μια ταινία για την παιδική οργή σ’ έναν κόσμο χωρίς ελπίδα

H ταινία «Καπερναούμ» της Ναντίν Λαμπακί δεν είναι απλώς ένα κοινωνικό δράμα· είναι μια ωμή…