
Οι μικροί μαθητές δυσκολεύονται με τις δεξιότητες λεπτής κινητικότητας, όπως η χρήση του ψαλιδιού και του μολυβιού, και με τις κοινωνικοσυναισθηματικές τους ικανότητες, όπως η τήρηση των οδηγιών και το μοίρασμα, αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί.
Η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών των προνηπίων δήλωσε ότι αυτές οι δεξιότητες ήταν πολύ περισσότερο απαιτητικές για τα παιδιά φέτος από ό,τι ήταν για τα παιδιά της ίδιας ηλικίας πριν από πέντε χρόνια, σύμφωνα με την έρευνα η οποία δημοσιεύτηκε στο Education Week State of Teaching.
Οι ειδικοί λένε ότι αυτό πιθανότατα οφείλεται εν μέρει στην αναταραχή που προκλήθηκε από την πανδημία –και ότι ακόμη και οι μαθητές που δεν πήγαιναν στο δημοτικό σχολείο κατά τη διάρκεια του κλεισίματος των σχολείων εξακολουθούν να βιώνουν τις παρατεταμένες επιπτώσεις.
«Αυτές οι θεμελιώδεις δεξιότητες οι οποίες φαίνονται τόσο βασικές είναι στην πραγματικότητα πολύ σημαντικές για τη συνολική ανάπτυξη και εξέλιξη (των παιδιών)», δήλωσε η Amanda Fellner, Λέκτορας στο πρόγραμμα προσχολικής εκπαίδευσης στο Teachers College του Πανεπιστημίου Columbia και Συν-διευθύντρια του Κέντρου Προσχολικής Αγωγής Rita Gold εκεί.
Το είκοσι οκτώ τοις εκατό των γονέων ανέφερε ότι αυτές οι δεξιότητες αποτελούσαν πρόβλημα στην πιο πρόσφατη έρευνα. Υπάρχουν διάφοροι πιθανοί λόγοι για τους οποίους οι κοινωνικές δεξιότητες και οι δεξιότητες λεπτής κινητικότητας των μικρών μαθητών υστερούν, δήλωσε ο Steven Barnett, Ανώτερος Συν-διευθυντής του NIEER.
Μια ανησυχία για την ισότητα
Τα έγχρωμα παιδιά και τα παιδιά από νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος είναι πιο πιθανό να δυσκολευτούν με ορισμένες κινητικές δεξιότητες σε σχέση με τους λευκούς ή πιο εύπορους συνομηλίκους τους, δείχνουν τα αποτελέσματα της έρευνας.
«Υπάρχει ανησυχία ότι τα παιδιά με χαμηλό εισόδημα δεν επέστρεψαν στο νηπιαγωγείο τόσο γρήγορα όσο τα άλλα παιδιά», δήλωσε ο Barnett.
Μεταξύ των εκπαιδευτικών οι οποίοι εργάζονται στα σχολεία όπου περισσότερα από τα τρία τέταρτα των μαθητών λαμβάνουν δωρεάν και μειωμένη τιμή για το γεύμα, το 79% δήλωσε ότι το δέσιμο των παπουτσιών ήταν περισσότερο ή πολύ πιο δύσκολο φέτος. Μεταξύ των εκπαιδευτικών οι οποίοι εργάζονται σε σχολεία όπου λιγότεροι από το ένα τέταρτο των μαθητών λαμβάνουν δωρεάν και μειωμένη τιμή για το γεύμα, το 40% δήλωσε το ίδιο.
Εμφανίστηκαν επίσης διαφορές ανάλογα με τη φυλετική δημογραφική ομάδα των σχολείων. Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι εργάζονταν σε σχολεία με πλειοψηφία μαύρων μαθητών ήταν πιο πιθανό να πουν ότι το δέσιμο των παπουτσιών ήταν μια πιο δύσκολη δεξιότητα φέτος από τους εκπαιδευτικούς σε σχολεία με πλειοψηφία ισπανόφωνων μαθητών ή με πλειοψηφία λευκών μαθητών—89% σε σύγκριση με 75% και 61%, αντίστοιχα.
Η τάση ήταν παρόμοια για τη χρήση των ψαλιδιών, των κηρομπογιών, των μολυβιών ή των στυλό, αλλά μεγαλύτερα μερίδια εκπαιδευτικών σε όλους τους τομείς δήλωσαν ότι αυτή ήταν μια πιο απαιτητική δεξιότητα για τους μαθητές.
Ο αντίκτυπος στους εκπαιδευτικούς
Ο Barnett είπε ότι ανησυχεί λιγότερο για τις δεξιότητες λεπτής κινητικότητας των μαθητών.
«Ενώ αποτελεί εμπόδιο για το νηπιαγωγείο, τα παιδιά θα τις μάθουν –είναι απλώς θέμα εξάσκησης», είπε. «Μόλις αποκτήσει κανείς τις βασικές δεξιότητες για αυτά που χρειάζεται, τότε είναι εντάξει».
Ωστόσο, οι καθυστερήσεις στις κοινωνικο-συναισθηματικές ικανότητες –καθώς και στις ακαδημαϊκές δεξιότητες, όπως οι γλωσσικές ικανότητες– μπορούν να έχουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις, είπε. Και οι μαθητές που δεν ακούν, δεν ακολουθούν τις οδηγίες και δεν περιμένουν τη σειρά τους μπορούν επίσης να διαταράξουν το περιβάλλον της τάξης.
«Ως εκπαιδευτικός, αν νιώθω ότι κανένα από τα παιδιά δεν ακούει, μπορώ να φανταστώ ότι αυτή θα ήταν μια πολύ εξαντλητική εμπειρία σε καθημερινή βάση στην τάξη», δήλωσε η Sarah Duer, Διευθύντρια του Προσχολικού Σχολείου Hollingworth στο Teachers College.
Οι διευθυντές των σχολείων πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν την υποστήριξη την οποία χρειάζονται για να ενημερωθούν οι μαθητές σχετικά με τους κανόνες και τις προσδοκίες της τάξης, είπε.
«Ένας εκπαιδευτικός με μεγάλο συναισθηματικό εύρος ζώνης για να υποστηρίξει τα παιδιά με αυτές τις πολύ θεμελιώδεις, πολύ βασικές δεξιότητες θα χρειαστεί πολύ χρόνο για να αναπτύξει αυτή την ανθεκτικότητα και πολλή υποστήριξη», είπε η Duer.
Αυτό είναι επίσης έργο που πρέπει να γίνει σε σχέση με τους φροντιστές των μαθητών, είπε.
«Οι ανάγκες των οικογενειών αλλάζουν συνεχώς. Και είναι σίγουρα διαφορετικές από ό,τι ήταν πριν από πέντε χρόνια», είπε. «Πρέπει να είμαστε ευέλικτοι, να ανταποκρινόμαστε στις μεταβαλλόμενες ανάγκες και να προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες».
Το παρόν άρθρο, με τίτλο Δυσκολίες δεξιοτήτων λεπτής κινητικότητας, αποτελεί μετάφραση και προσαρμογή από την αγγλική στην ελληνική γλώσσα του πρωτότυπου άρθρου το οποίο μπορεί να βρεθεί εδώ.