Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Πρώιμοι δείκτες της ΑΓΔ αναφερόμενοι από τους γονείς

Πηγή εικόνας: Γονείς παιδιών με ΑΓΔ

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Πρώιμοι δείκτες της ΑΓΔ αναφερόμενοι από τους γονείς, αποτελεί μετάφραση και προσαρμογή από την αγγλική στην ελληνική γλώσσα του πρωτότυπου άρθρου το οποίο μπορεί να βρεθεί εδώ.

Βασικοί όροι σε αυτήν την έρευνα

Η Μελέτη Raine: Πρόκειται για μια μελέτη η οποία εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά αναπτύσσονται με την πάροδο του χρόνου. Συμμετείχαν περίπου 1,900 έγκυες γυναίκες στη Δυτική Αυστραλία.

Προκατάληψη παραπομπής: Περισσότεροι άνδρες από ότι γυναίκες λαμβάνουν βοήθεια από κλινικούς για τις γλωσσικές τους δυσκολίες.

Ο σκοπός της έρευνας

  • Η μη αναγνώριση των παιδιών με ΑΓΔ αποτελεί κίνδυνο για τη δημόσια υγεία, την οικονομία, την εκπαίδευση, την απασχόληση και την ευημερία.
  • Είναι σημαντικό να αναγνωρίζεται έγκαιρα η ΑΓΔ.
  • Ωστόσο, η ΑΓΔ είναι μια σύνθετη διαταραχή με πολλούς παράγοντες κινδύνου.
  • Αυτή η μελέτη εξέτασε τη σχέση μεταξύ των πρώιμων δεικτών της ΑΓΔ οι οποίοι αναφέρθηκαν από τους γονείς από τη γέννηση έως τα 3 έτη και των παιδιών που διαγνώστηκαν με ΑΓΔ στην ηλικία των 10 ετών.

Η μελέτη

  1. Η μελέτη χρησιμοποίησε τα δεδομένα της Μελέτης Raine για να εξετάσει τους πρώιμους δείκτες της ΑΓΔ οι οποίοι αναφέρθηκαν από τους γονείς.
  2. Η μελέτη εξέτασε τη σχέση μεταξύ των δεικτών της ΑΓΔ οι οποίοι αναφέρθηκαν από τους γονείς και των παιδιών που πληρούν τα διαγνωστικά κριτήρια για την ΑΓΔ στα 10 έτη.

Τι βρέθηκε

Παρόμοια με τα ευρήματα άλλων μελετών, τα δεδομένα της μελέτης Raine χρησιμοποίησαν τους πρώιμους δείκτες της ΑΓΔ τους οποίους ανάφεραν οι γονείς, όπως το να μην χαμογελούν ή να μην αλληλεπιδρούν με άλλους, να μην βαβίζουν ή να μην παράγουν ήχους, να μην μπορούν να καταλάβουν τι λέγεται, να παράγουν λίγες και εύκολα κατανοητές λέξεις, να δυσκολεύονται να συνδυάσουν τις λέξεις και να δυσκολεύονται να σχηματίσουν προτάσεις.

Για τα παιδιά χωρίς ΑΓΔ, οι γονείς ανάφεραν σημαντικά περισσότερο βάβισμα στην ηλικία των 6 μηνών ή πριν.

  • Οι αναφορές άλλων πρώιμων δεικτών δεν δείχνουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των παιδιών με ΑΓΔ και των παιδιών χωρίς ΑΓΔ.

Κανένας πρώιμος δείκτης τον οποίο ανάφεραν οι γονείς από μόνος του, ή οποιοσδήποτε συνδυασμός δεικτών, δεν μπορεί να προβλέψει πλήρως την ΑΓΔ στην ηλικία των 10 ετών.

  • Δεν υπήρχαν διαφορές μεταξύ των πρώιμων δεικτών των οποίων ανάφεραν οι γονείς και της διάγνωσης της ΑΓΔ σε αγόρια και κορίτσια στην ηλικία των 10 ετών.

Τι σημαίνουν αυτά;

  • Δεν υπήρχαν διαφορές μεταξύ αγοριών και κοριτσιών τα οποία διάγνώστηκαν με ΑΓΔ στην ηλικία των 10 ετών.

Οι δείκτες οι οποίοι ανάφεραν οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν στην καθοδήγηση της κλινικής διάγνωσης, αλλά κανένας μεμονωμένος δείκτης δεν είναι αρκετός για να προβλέψει τη διάγνωση της ΑΓΔ αργότερα στη ζωή.

Η παρούσα έρευνα υποδηλώνει ότι τα σταθμισμένα τεστ και οι ανησυχίες που αναφέρουν οι γονείς είναι απαραίτητες για την έγκαιρη αναγνώριση της ΑΓΔ.

Πού μπορώ να διαβάσω αυτήν την έρευνα; Η παρούσα έρευνα είναι ανοιχτής πρόσβασης, πράγμα που σημαίνει ότι όλοι μπορούν να τη διαβάσουν. Κάνε κλικ εδώ για να βρεις την πλήρη έρευνα: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1460-6984.12950

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Πρώιμοι δείκτες της ΑΓΔ αναφερόμενοι από τους γονείς, αποτελεί μετάφραση και προσαρμογή από την αγγλική στην ελληνική γλώσσα του πρωτότυπου άρθρου το οποίο μπορεί να βρεθεί εδώ.

Βιβλιογραφία

Calder, S. D., Boyes, M., Brennan-Jones, C. G., Whitehouse, A. J. O., Robinson, M., & Hill, E. (2024). Do parent-reported early indicators predict later developmental language disorder? A Raine Study investigation. International journal of language & communication disorders59(1), 396–412. https://doi.org/10.1111/1460-6984.12950

Σπούδασα Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (2008) και ολοκλήρωσα μεταπτυχιακό πρόγραμμα ειδίκευσης στην Ανάπτυξη του Παιδιού στο Τμήμα Ψυχολογίας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου (2012). Το 2014, ξεκίνησα διδακτορικές σπουδές στο Πανεπιστημιακό Κολλέγιο του Λονδίνου. Τον Δεκέμβριο του 2018, υπερασπίστηκα επιτυχώς τη διατριβή μου με τίτλο (στην ελληνική γλώσσα): Η διερεύνηση της οργάνωσης του λεξιλογίου σε παιδιά που μιλούν Ελληνικά με δυσκολίες στη γλώσσα και τον αλφαβητισμό. Η διδακτορική διατριβή μπορεί να βρεθεί εδώ: https://discovery-pp.ucl.ac.uk/id/eprint/10077333/

Περισσότερα από τη στήλη: Ειδική Αγωγή

Ειδική Αγωγή

Η διαταραχή κινητικού συντονισμού στη ζωή του παιδιού

Σε αυτό το άρθρο, θα ασχοληθώ με τη διαταραχή κινητικού συντονισμού και τον τρόπο με…

Ειδική Αγωγή

Συντακτικό και Μνήμη Εργασίας στα Παιδιά με ΑΓΔ

Πηγή εικόνας: Συντακτικό και Μνήμη Εργασίας στα Παιδιά με ΑΓΔ Η Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ) αποτελεί…

Ειδική Αγωγή

Τρόποι επικοινωνίας του παιδιού και ο ρόλος των εκπαιδευτικών

«Το παιδί το οποίο νιώθει ότι το ακούν, μαθαίνει καλύτερα» Cozolino, 2020 Σε αυτό το…

Ειδική Αγωγή

Ακουστική επεξεργασία στην παιδική ηλικία: Τεχνολογικές προσεγγίσεις

Σε αυτό το άρθρο, με τίτλο Ακουστική επεξεργασία στην παιδική ηλικία: Τεχνολογικές προσεγγίσεις, προσεγγίζω το…

Ειδική Αγωγή

Χαρισματικά παιδιά με μαθησιακές ή αναπτυξιακές προκλήσεις

Συγγραφέας: Beth Arky Κλινικοί: Adam S. Zamora, PsyD, Laura Phillips, PsyD, ABPdN Το παρόν άρθρο,…

Ειδική Αγωγή

Διαταραχή της Ακουστικής Επεξεργασίας: Ορισμός, Συμπτώματα και Αντιμετώπιση

  Εισαγωγή Η Διαταραχή της Ακουστικής Επεξεργασίας (Auditory Processing Disorder ή APD, εν συντομία) αποτελεί…

Ειδική Αγωγή

Ο Λογοθεραπευτής στην Υποστήριξη των Κωφών Παιδιών

Πηγή εικόνας: Ο λογοθεραπευτής στην υποστήριξη κωφών παιδιών Η λογοθεραπεία αποτελεί έναν από τους πιο…