Yποστήριξη παιδιών με ανάγκες ομιλίας, λόγου και επικοινωνίας

Πηγή εικόνας: Yποστήριξη παιδιών με ανάγκες ομιλίας, λόγου και επικοινωνίας

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Yποστήριξη παιδιών με ανάγκες ομιλίας, λόγου και επικοινωνίας, αποτελεί μετάφραση και προσαρμογή του πρωτότυπου άρθρου το οποίο μπορεί να βρεθεί εδώ. Το παρόν άρθρο παρουσιάζει τα ευρήματα της ακόλουθης έρευνας: Hobson, H., Kalsi, M., Cotton, L., Forster, M., & Toseeb, U. (2022). Supporting the mental health of children with speech, language and communication needs: The views and experiences of parents. Autism & Developmental Language Impairments, 7, https://doi.org/10.1177/23969415221101137

  • Τα παιδιά με γλωσσικές δυσκολίες μερικές φορές δυσκολεύονται επίσης με την ψυχική τους υγεία.
  • Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πώς να υποστηρίξουμε αυτά τα παιδιά.
  • Είναι επίσης χρήσιμο να γνωρίζουμε πώς οι γονείς μπορούν να έχουν πρόσβαση στην υποστήριξη κι αν είναι χρήσιμη για αυτούς.
  • Αυτή η μελέτη ρώτησε τους γονείς για τις εμπειρίες τους σχετικά με την αναζήτηση βοήθειας για την ψυχική υγεία του παιδιού τους.
  • Η μελέτη εξέτασε τα θετικά της εμπειρίας τους με τις υπηρεσίες ψυχικής υγείας. Εξέτασε επίσης τα αρνητικά.
  • Η γνώση περισσότερων για αυτά τα πράγματα μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της υποστήριξης ψυχικής υγείας.

Τί βρέθηκε:

  • Οι γονείς ήταν πιο ικανοποιημένοι με τους λογοθεραπευτές.
  • Ωστόσο, οι γονείς αντιμετώπισαν εμπόδια στην πρόσβαση στην υποστήριξη.
  • Μερικές φορές, τα σχολεία ήταν χρήσιμα, ειδικά όταν γνώριζαν περισσότερα για τις γλωσσικές δυσκολίες.
  • Μερικοί γονείς απογοητεύτηκαν από την έλλειψη υποστήριξης από τα σχολεία.
  • Οι γενικοί γιατροί ήταν μερικές φορές χρήσιμοι στο να δείξουν στις οικογένειες πού μπορούν να λάβουν υποστήριξη.
  • Οι γονείς πίστευαν ότι οι επαγγελματίες ψυχικής υγείας δεν γνώριζαν αρκετά για τις γλωσσικές δυσκολίες.
  • Οι γλωσσικές και επικοινωνιακές ανάγκες φαίνεται να επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι διαφορετικές θεραπείες. Για παράδειγμα, η λογοθεραπεία μπορεί να είναι δύσκολη για παιδιά με γλωσσικές δυσκολίες. 
  • Περαιτέρω έρευνα θα μπορούσε να εξετάσει ακριβώς πώς οι υπηρεσίες μπορούν να ανταποκριθούν καλύτερα στις ανάγκες των ατόμων με γλωσσικές δυσκολίες.

Τί σημαίνουν αυτά;

  • Συνολικά, οι εμπειρίες με τις υπηρεσίες ήταν πιο χρήσιμες όταν οι επαγγελματίες άκουγαν τους γονείς.

Οι επαγγελματίες θα πρέπει να γνωρίζουν πώς οι γλωσσικές δυσκολίες μπορούν να επηρεάσουν τα προβλήματα ψυχικής υγείας.

  • Ορισμένοι τύποι θεραπείας, όπως η λογοθεραπεία, μπορεί να λειτουργούν διαφορετικά για τα παιδιά με γλωσσικές δυσκολίες.
  • Περαιτέρω έρευνα θα μπορούσε να εξετάσει την εμπειρία των παιδιών με την υποστήριξη που λαμβάνουν αναφορικά με την ψυχική του υγεία.

Αυτό θα μπορούσε να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε πώς να διασφαλίσουμε ότι τα παιδιά λαμβάνουν την καλύτερη δυνατή υποστήριξη.

Πού μπορώ να διαβάσω αυτή την έρευνα; 

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την έρευνα δωρεάν, ακολουθώντας τον ακόλουθο σύνδεσμο: https://doi.org/10.1177/23969415221101137

Advertising

Advertisements
Ad 14

Βιβλιογραφία

Hobson, H., Kalsi, M., Cotton, L., Forster, M., & Toseeb, U. (2022). Supporting the mental health of children with speech, language and communication needs: The views and experiences of parents. Autism & Developmental Language Impairments, 7, https://doi.org/10.1177/23969415221101137

Σπούδασα Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (2008) και ολοκλήρωσα μεταπτυχιακό πρόγραμμα ειδίκευσης στην Ανάπτυξη του Παιδιού στο Τμήμα Ψυχολογίας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου (2012). Το 2014, ξεκίνησα διδακτορικές σπουδές στο Πανεπιστημιακό Κολλέγιο του Λονδίνου. Τον Δεκέμβριο του 2018, υπερασπίστηκα επιτυχώς τη διατριβή μου με τίτλο (στην ελληνική γλώσσα): Η διερεύνηση της οργάνωσης του λεξιλογίου σε παιδιά που μιλούν Ελληνικά με δυσκολίες στη γλώσσα και τον αλφαβητισμό. Η διδακτορική διατριβή μπορεί να βρεθεί εδώ: https://discovery-pp.ucl.ac.uk/id/eprint/10077333/

Περισσότερα από τη στήλη: Ειδική Αγωγή

Ειδική Αγωγή

ΔΑΦ: 11 τρόποι για να καλλιεργήσουμε μια θετική αλλαγή

Το παρόν άρθρο, με τίτλο ΔΑΦ: 11 τρόποι για να καλλιεργήσουμε μια θετική αλλαγή, θα…

Ειδική Αγωγή

Γιατί πολλά παιδιά με ΔΕΠΥ λαμβάνουν λανθασμένη διάγνωση;

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Γιατί πολλά παιδιά με ΔΕΠΥ λαμβάνουν λανθασμένη διάγνωση; θα παρουσιάσει…

Ειδική Αγωγή

Σχολική Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και το Λύκειο: Άγχος, Ψυχική Υγεία και Οδηγός Στήριξης για Γονείς και Εκπαιδευτικούς

Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο – και αργότερα από το Γυμνάσιο στο Λύκειο…

Ειδική Αγωγή

Αυτισμός και ανθρώπινη νοημοσύνη: Τίμημα ή ευκαιρία;

Σε αυτό το άρθρο, θα ασχοληθούμε με τη σχέση ανάμεσα στον αυτισμό και την ανθρώπινη…

Ειδική Αγωγή

Ιδανικός Αριθμός Μαθητών σε μια Σχολική Τάξη

Πηγή εικόνας: Ιδανικός αριθμός μαθητών σε μια σχολική τάξη Ιδανικός αριθμός μαθητών σε μια σχολική…

Ειδική Αγωγή

Η ένταξη παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές στο γενικό σχολείο

Η εκπαίδευση αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα όλων των παιδιών, ανεξαρτήτως των ικανοτήτων και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών…

Ειδική Αγωγή

Τι είναι ΔΕΠΥ (και τι δεν είναι) στην τάξη

Πολλά παιδιά με ΔΕΠΥ εμφανίζουν ενδείξεις της διαταραχής πριν φτάσουν στη σχολική ηλικία. Αλλά, είναι…