Φίνος Φιλμ: 5 ταινίες που άφησαν εποχή

Φίνος Φιλμ
πηγή εικόνας: hit-channel.gr

Ο παλαιός ελληνικός κινηματογράφος καθορίστηκε σε μεγάλο βαθμό από την ύπαρξη της Φίνος Φιλμ. Στη «Χρυσή εποχή του Ελληνικού Κινηματογράφου» ανήκουν οι περισσότερες από τις 187 κινηματογραφικές ταινίες που παρήγαγε. Στα 34 χρόνια λειτουργίας της η εταιρία παραγωγής κατάφερε να δημιουργήσει ταινίες που η μια γενιά μεταβιβάζει ανεπαίσθητα στην επόμενη. Η διαχρονικότητα των σεναρίων καθώς και η τεχνική απόδοση τους δίνουν την αίσθηση μιας Ελλάδας «αλλιώτικης» και «νοσταλγικής». Παρακάτω ακολουθούν 5 από τις πιο ιδωμένες ελληνικές ταινίες της Φίνος Φιλμ οι οποίες βρίσκονται ψηλά στη λίστα των εμπορικών της επιτυχιών.

«Η Θεία Από Το Σικάγο»

Φίνος Φιλμ
πηγή εικόνας: finosfilm.com

Η Καλλιόπη χήρα και αδελφή του Χαρίλαου, ενός αυταρχικού πατέρα τεσσάρων δεσποινίδων, μόλις επέστρεψε από την Αμερική. Σκοπός της να παντρέψει τις ανιψιές της με το γνωστό σ’ όλους μας «κανάτι». Αν και πρόκειται για κωμωδία, η ταινία παρουσιάζει ένα βαθύτερο νόημα. Από τη μια προβάλλει την οπισθοδρομικότητα και την άρνηση για εκσυγχρονισμό που χαρακτήριζε την εποχή. Από την άλλη θίγει την μοντέρνα διάσταση της εποχής που προσέδιδαν οι ξενόφερτες αμερικανικές συνήθειες. Η ταινία σε σκηνοθεσία του Αλέκου Σακελλάριου προβλήθηκε για πρώτη φορά στις 16 Δεκεμβρίου του 1957 και έκοψε 142.459 εισιτήρια.Έτσι, τερμάτισε πρώτη σε εισπράξεις ανάμεσα σε άλλες 28 ταινίες της εποχής. Με την ερμηνεία της ως η θεία από το Σικάγο, η Γεωργία Βασιλειάδου έγινε το εμπορικότερο όνομα του ελληνικού κινηματογράφου.

«Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο»

Φίνος Φιλμ
πηγή εικόνας: finosfilm.com

Άλλη μια επιτυχία της Φίνος Φιλμ είναι η ταινία «Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο». Και εδώ σκηνοθέτης υπήρξε ο Αλέκος Σακελλάριος καταφέρνοντας να οδηγήσει στη «μεγάλη αίθουσα» 239.530 άτομα μόνο στη πρώτη προβολή στις 16 Νοεμβρίου του 1959. Πολύ μικρό νούμερο θα έλεγε κανείς μπροστά στους εκατομμύρια θεατές που εδώ και περίπου μισό αιώνα την απολαμβάνουν από την άνεση του σπιτιού τους. Πρώτη ανάμεσα σε άλλες 52 ελληνικές παραγωγές της εποχής. Βραβεύτηκε στο Α’ Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το 1960. Επίσης, υπήρξε ο εκπρόσωπος της Ελλάδας στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Εδιμβούργου τον Άυγουστο του 1961. Την ατίθαση Λίζα Παπασταύρου(Αλίκη Βουγιουκλάκη) προσπαθεί να συνετίσει ο καθηγητής Φλωράς(Δημήτρης Παπαμιχαήλ) με χαστούκια «βεβαίως, βεβαίως», ωστόσο δεν καταφέρνει τίποτα άλλο παρά να την ερωτευθεί.

Διαβάστε επίσης  Μέρη στην Αθήνα ιδανικά για φωτογράφιση

«Η Αλίκη στο Ναυτικό»

Φίνος Φιλμ
πηγή εικόνας: finosfilm.gr

Δυο χρόνια μετά, το 1961, Βουγιουκλάκη – Παπαμιχαήλ πρωταγωνιστούν σε άλλη μια εμπορική επιτυχία του Αλέκου Σακελλάριου. «Η Αλίκη στο Ναυτικό» έκοψε 213.409 εισιτήρια στέλνοντας τη στη πρώτη θέση ανάμεσα σε άλλες 58 εγχώριες παραγωγές της ίδιας περιόδου. Για τον Έλληνα θεατή η ταινία ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία μιας και υπήρξε η πρώτη έγχρωμη ταινία επί παραγωγής Φίνος Φιλμ. Η εμφάνιση του φιλμ πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι και το συνολικό κόστος έφτασε τα 2,5 εκατομμύρια δραχμές. Ήδη στο αντίκρισμα της πρώτης σκηνής, 59 χρόνια μετά την πρώτη προβολή, σιγοτραγουδούμε το «Τράβα μπρος». Ο έρωτας του Κώστα και της Αλίκης που ξεδιπλώνεται στις οθόνες μας αρκετά συχνά, πέρασε και από τις κινηματογραφικές αίθουσες της Γαλλίας με μεγάλη επιτυχία ως «Η κόρη του Ναυάρχου».

Advertising

Advertisements
Ad 14

«Μια Τρελή Τρελή Οικογένεια»

Φίνος Φιλμ
πηγή εικόνας: finosfilm.gr

Το πρότυπο μιας τρελής οικογένειας που το ελληνικό κοινό αγάπησε και ταυτίστηκε, έκανε πρεμιέρα στις 25 Οκτωβρίου 1965 κόβοντας 521.134 εισιτήρια. Η επιτυχία της Φίνος Φιλμ με σκηνοθέτη τον Ντίνο Δημόπουλο στηρίχτηκε στη θεατρική παράσταση “Οι Γυναίκες Προτιμούν τους Σκληρούς” του Νίκου Τσιφόρου και του Πολύβιου Βασιλειάδη. Η Μίκα (Τζένη Καρέζη) κόρη της Πάστα Φλόρα (Μαίρη Αρώνη) παντρεύεται μετά από μια μέρα γνωριμίας τον Ανδρέα (Αλέκος Αλεξανδράκης) στη Βενετία. Η γνωριμία θα ολοκληρωθεί εκ των υστέρων μόλις ο Αντώνης γνωρίσει στην Ελλάδα την οικογένεια της Μίκας. Ερμηνείες που σημάδεψαν τους ηθοποιούς στην πορεία της καριέρας τους. Από τη μια της Μαίρης Αρώνη με την ατάκα “Και οι αγελάδες τρώνε σαλάτες, αλλά είναι τετράπαχες!”. Από την άλλη της Τζένη Καρέζη αποτελώντας σύμφωνα με κριτικούς της εποχής μια από τις μεγαλύτερες κινηματογραφικές της επιτυχίες.

Διαβάστε επίσης  Ο Στραγγαλιστής της Βοστώνης

«Υπολοχαγός Νατάσα»

Φίνος φιλμ
πηγή εικόνας: finosfilm.gr

Το 1970 κλείνει με μια τεράστια επιτυχία για τη Φίνος Φιλμ. Στις 12 Δεκεμβρίου του 1970 το πανί γράφει τις τελευταίες κοινές ερμηνείες της Αλίκη Βουγιουκλάκη και του Δημήτρη Παπαμιχαήλ με σκηνοθέτη τον Νίκο Φώσκολο, σπάζοντας τα ταμεία. Μόλις 751,117 εισιτήρια στη πρώτη προβολή. Έτσι, γίνεται η πιο εμπορική ταινία του ελληνικού κινηματογράφου και η πρώτη σε εισπράξεις ανάμεσα σε άλλες 87 ελληνικές παραγωγές εκείνης της χρονιάς. Η ταινία ήταν μια από τις πιο ακριβές παραγωγές της Φίνος Φιλμ καθώς τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν σε Ελλάδα, Κύπρο και Γερμανία. Η Νατάσα θυμάται τη ζωή της στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ταυτόχρονα το κοινό μάταια εύχεται τα γεγονότα που έζησε να επινοήθηκαν για τις ανάγκες τις ταινίας και να μη βασίστηκαν σε αληθινές ιστορίες.

Γεια σας!Είμαι η Κωνσταντίνα και είμαι 20 χρονών. Σπουδάζω στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ και πολύ πρόσφατα ξεκίνησα να αρθρογραφώ εδώ στο MAXMAG. Αν τα άρθρα μου σας δίνουν την ποιο ασήμαντη αφορμή για να χαμογελάσετε, έχω πετύχει τον στόχο μου!

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Pablo Neruda

Pablo Neruda: Ο ποιητής του έρωτα και της επανάστασης

Ο Pablo Neruda, γεννημένος ως Ricardo Eliécer Neftalí Reyes Basoalto,
Καλή υγεία το 2025: Ποιες είναι οι τάσεις;

Καλή υγεία το 2025: Ποιες είναι οι τάσεις;

ByΈνας από τους βασικότερους στόχους που θέτουμε για το 2025