DiGRA Malta 2025 – Όταν το gaming συναντά την έρευνα

Αυτή την εβδομάδα, η DiGRA (Digital Games Research Association) πραγματοποιεί το ετήσιο παγκόσμιο συνέδριό της στη Μάλτα, φέρνοντας στο επίκεντρο της παγκόσμιας gaming σκηνής ένα διαφορετικό, πιο στοχαστικό βλέμμα στα video games: όχι ως προϊόν, αλλά ως πολιτισμικό φαινόμενο και επιστημονικό αντικείμενο.

Η DiGRA 2025, που διαρκεί από 30 Ιουνίου έως 4 Ιουλίου, φιλοξενεί πάνω από 120 παρουσιάσεις από ερευνητές, δημιουργούς, καθηγητές και επαγγελματίες της βιομηχανίας. Τα panels καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων: από την ψυχολογική επίδραση των loot boxes, μέχρι την πολιτική διάσταση του game design και τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στη δημιουργία αφηγήσεων.

Κεντρικός θεματικός άξονας φέτος είναι η μελέτη της αφήγησης και του συναισθήματος. Πώς δημιουργούμε αυθεντικές συγκινησιακές εμπειρίες; Πότε ένα παιχνίδι “μιλάει στην ψυχή” του παίκτη; Μπορεί μια AI να σχεδιάσει συναισθηματική κορύφωση;

Advertising

Advertisements
Ad 14

Μελέτες όπως:

  • “Procedural Emotion and AI Storytelling Systems”,

  • “Memory as Mechanic: Ludo-narrative Approaches in Trauma Representation”,

  • “Games of Grief: Mechanizing Loss in Narrative Design”

    Advertising

προσφέρουν θεωρητικά αλλά και πρακτικά εργαλεία για τους game designers που πειραματίζονται πέρα από τα κλισέ του open-world ή του competitive play.

Εκπρόσωποι από εταιρείες όπως η Ubisoft, η CD Projekt RED, η Remedy Entertainment και μικρότερες ανεξάρτητες ομάδες συμμετέχουν είτε ως ομιλητές είτε ως ακροατές, απορροφώντας ιδέες που μπορεί να μεταμορφώσουν μελλοντικά projects.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η παρουσίαση από το studio InkBit με τίτλο “Emotion-Driven Dialogue Systems in Non-linear RPGs”, η οποία παρουσίασε πειραματικές τεχνικές με machine learning για την παραγωγή διαλόγων βασισμένων στο ψυχολογικό προφίλ του παίκτη.

Η DiGRA δεν είναι απλώς μια «ακαδημαϊκή βιτρίνα». Στοχεύει στη σύνδεση θεωρίας και πράξης – όχι μόνο πώς φτιάχνουμε παιχνίδια, αλλά γιατί τα φτιάχνουμε. Το gaming αναλύεται ως πολιτικό εργαλείο, ως εκπαιδευτικό μέσο, ως φορέας ετερότητας.

Advertising

Ιδιαίτερα panels αφορούσαν:

  • Game accessibility (σχεδιασμός για παίκτες με αναπηρίες),

  • Ethical monetization (επιπτώσεις από τα microtransactions σε ανήλικους),

  • Environmental storytelling and climate anxiety (πώς τα games αντικατοπτρίζουν την οικολογική κρίση).

    Advertising

Η DiGRA Malta 2025 δεν φέρνει απλώς νέες ιδέες – φέρνει συνομιλίες. Δείχνει πως η βιομηχανία χρειάζεται την ακαδημαϊκή σκέψη όσο η θεωρία χρειάζεται το feedback του πραγματικού κόσμου του development.

Σε μια εποχή όπου τα video games έχουν γίνει το κυρίαρχο μέσο αφήγησης του 21ου αιώνα, η DiGRA υπενθυμίζει: δεν αρκεί να “παίζεις” — πρέπει και να σκέφτεσαι τι σημαίνει να παίζεις.

Πηγές:

https://digraconference2025.org/

Advertising

https://digra.org

Περισσότερα από τη στήλη: Gaming

Gaming

Wuchang: Fallen Feathers: Ένας θρύλος από την αρχαία Κίνα

Το Wuchang: Fallen Feathers είναι ένα από τα πιο υποσχόμενα επερχόμενα action-RPG παιχνίδια, με επιρροές…

Gaming

Mutually Assured Destruction Simulator: Game review

Πολλοί από εμάς φαντασιωνόμαστε να δημιουργήσουμε ένα game με τους κολλητούς μας. Όμως, ο κόσμος…

Gaming

Silent Hill f: Η επιστροφή του τρόμου με νέα ιστορία

Κυκλοφορία και πλατφόρμες Η Konami ανακοινώνει επίσημα το Silent Hill f και ορίζει την κυκλοφορία…

Gaming

Battlefield 6: Beta Game Review

Το Battlefield 6 είναι το νεότερο παιχνίδι της σειράς Battlefield απο την EA DICE και…

Gaming

Xenoblade Chronicles 2: Game Review

Το Xenoblade Chronicles 2 είναι ένα εντυπωσιακό action RPG, την ανάπτυξη του οποίου ανέλαβε η…

Gaming

Hollow Knight: Silksong οι πρώτες εντυπώσεις

Αν είσαι gamer και έχεις σύνδεση στο internet σίγουρα έχεις πέσει πάνω σε εορτασμούς για…

Gaming

ΕΝΑ: Dream BBQ Game Review

Έχεις ανοίξει κάποιο store, μπροστά από τα μάτια σου περνάνε δεκάδες τίτλοι. Το καλάθι σου,…