DiGRA Malta 2025 – Όταν το gaming συναντά την έρευνα

Αυτή την εβδομάδα, η DiGRA (Digital Games Research Association) πραγματοποιεί το ετήσιο παγκόσμιο συνέδριό της στη Μάλτα, φέρνοντας στο επίκεντρο της παγκόσμιας gaming σκηνής ένα διαφορετικό, πιο στοχαστικό βλέμμα στα video games: όχι ως προϊόν, αλλά ως πολιτισμικό φαινόμενο και επιστημονικό αντικείμενο.

Η DiGRA 2025, που διαρκεί από 30 Ιουνίου έως 4 Ιουλίου, φιλοξενεί πάνω από 120 παρουσιάσεις από ερευνητές, δημιουργούς, καθηγητές και επαγγελματίες της βιομηχανίας. Τα panels καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων: από την ψυχολογική επίδραση των loot boxes, μέχρι την πολιτική διάσταση του game design και τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στη δημιουργία αφηγήσεων.

Κεντρικός θεματικός άξονας φέτος είναι η μελέτη της αφήγησης και του συναισθήματος. Πώς δημιουργούμε αυθεντικές συγκινησιακές εμπειρίες; Πότε ένα παιχνίδι “μιλάει στην ψυχή” του παίκτη; Μπορεί μια AI να σχεδιάσει συναισθηματική κορύφωση;

Advertising

Advertisements
Ad 14

Μελέτες όπως:

  • “Procedural Emotion and AI Storytelling Systems”,

  • “Memory as Mechanic: Ludo-narrative Approaches in Trauma Representation”,

  • “Games of Grief: Mechanizing Loss in Narrative Design”

    Advertising

προσφέρουν θεωρητικά αλλά και πρακτικά εργαλεία για τους game designers που πειραματίζονται πέρα από τα κλισέ του open-world ή του competitive play.

Εκπρόσωποι από εταιρείες όπως η Ubisoft, η CD Projekt RED, η Remedy Entertainment και μικρότερες ανεξάρτητες ομάδες συμμετέχουν είτε ως ομιλητές είτε ως ακροατές, απορροφώντας ιδέες που μπορεί να μεταμορφώσουν μελλοντικά projects.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η παρουσίαση από το studio InkBit με τίτλο “Emotion-Driven Dialogue Systems in Non-linear RPGs”, η οποία παρουσίασε πειραματικές τεχνικές με machine learning για την παραγωγή διαλόγων βασισμένων στο ψυχολογικό προφίλ του παίκτη.

Η DiGRA δεν είναι απλώς μια «ακαδημαϊκή βιτρίνα». Στοχεύει στη σύνδεση θεωρίας και πράξης – όχι μόνο πώς φτιάχνουμε παιχνίδια, αλλά γιατί τα φτιάχνουμε. Το gaming αναλύεται ως πολιτικό εργαλείο, ως εκπαιδευτικό μέσο, ως φορέας ετερότητας.

Advertising

Ιδιαίτερα panels αφορούσαν:

  • Game accessibility (σχεδιασμός για παίκτες με αναπηρίες),

  • Ethical monetization (επιπτώσεις από τα microtransactions σε ανήλικους),

  • Environmental storytelling and climate anxiety (πώς τα games αντικατοπτρίζουν την οικολογική κρίση).

    Advertising

Η DiGRA Malta 2025 δεν φέρνει απλώς νέες ιδέες – φέρνει συνομιλίες. Δείχνει πως η βιομηχανία χρειάζεται την ακαδημαϊκή σκέψη όσο η θεωρία χρειάζεται το feedback του πραγματικού κόσμου του development.

Σε μια εποχή όπου τα video games έχουν γίνει το κυρίαρχο μέσο αφήγησης του 21ου αιώνα, η DiGRA υπενθυμίζει: δεν αρκεί να “παίζεις” — πρέπει και να σκέφτεσαι τι σημαίνει να παίζεις.

Πηγές:

https://digraconference2025.org/

Advertising

https://digra.org

Περισσότερα από τη στήλη: Gaming

Gaming

Gaming 2025: Πού Χάθηκε η Μαγεία και το Βάθος των Παιχνιδιών;

Gaming Nostalgia: Όταν τα Παιχνίδια Ήταν Ψυχή, Όχι Κατανάλωση Το 2025, το gaming έχει φτάσει σε…

Gaming

Underrated Games For PC – 10 Διαμάντια που ίσως σου ξέφυγαν

Όχι, δεν μιλάμε για obscure indie παιχνιδάκια που τα έπαιξαν πέντε άτομα και έπειτα εξφανίστηκαν…

Gaming

Πως το Breath of the Wild άλλαξε τα open-world παιχνίδια

Το The Legend of Zelda:Breath of the Wild είναι ενα βιντεοπαιχνίδι το οποίο κυκλοφόρησε το…

Gaming

Gaming Μετά τα 30: Τι αλλάζει;

Gamers άνω των 30: όταν το παιχνίδι γίνεται επιλογή, όχι συνήθεια Κάποτε, το gaming ήταν…

Gaming

Πώς να χτίσεις το gaming PC σου το 2025 χωρίς Υπερβολικό Κόστος

    Η αλήθεια πίσω από το κόστος του Gaming PC Build το 2025 Το…

Gaming

Το Gaming ως Πολυτελές Σπορ: Πόσο Κοστίζει Πια Ένα High-End PC;

Από απλό χόμπι, σε πανάκριβη ενασχόληση Το PC gaming έχει αλλάξει ριζικά. Δεν είναι πια…

Gaming

ROG XBOX ALLY X: Η απάντηση της Microsoft στην Valve

Tο ROG XBOX ALLY X ειναι το ανερχόμενο PC handheld είδους κονσόλας της ΑSUS ROG…