
Πριν λίγο διάστημα έγινε ένα συμβάν το οποίο αποτέλεσε πηγή μεγάλων αντιδράσεων και έμπνευση για την συγγραφή αυτού του κειμένου.Ανέβηκε στο Youtube ένα trailer του καινούριου NBA 2K20 που έδειχνε το MyTeam Mode όπου μπορείς να χτίσεις την δικιά σου ομάδα από μπασκετμπολίστες και να παίξεις online με εκατομμύρια παίκτες.Αντί όμως οι fans αυτής της σειράς να δουν καινούρια και καινοτόμα στοιχεία σχετικά με το MyTeam, συνάντησαν κάτι άλλο.Η αισθητά μεγαλύτερη έμφαση στα Microtransactions και σε διαφορά mini-games που προσομοιώνουν περισσότερο τζόγο παρά μπάσκετ, οδήγησε στο βίντεο να πιάσει 33 χιλιάδες Dislikes, με τους fans της σειράς να μένουν εμφανώς απογοητευμένοι.
Τι είναι όμως τα Microtransactions,τι αντίκτυπο έχουν στο Gaming και τι μπορούμε εμείς οι Gamers να κάνουμε για αυτό;Ας ξεκινήσουμε με το πιο απλό.Τα Microtransactions είναι αγορές, με την χρήση αληθινών χρημάτων,που κάνεις μέσα σε ένα βιντεοπαιχνίδι.Συνήθως αυτές οι αγορές διαιρούνται σε δύο μορφές.Σε αγορά cosmetics όπου μπορείς να ντύσεις τον ψηφιακό χαρακτήρα σου και σε αγορά ειδικών skills ή in-game currency που σε βάζουν σε ένα πλεονέκτημα από τους υπόλοιπους παίκτες.
Πως επηρεάζουν όμως αυτές οι μικρο-αγορές το gaming;Παρόλο που και στις δύο κατηγορίες η in-game αγορά των συγκεκριμένων τεμαχίων είναι εντελώς προαιρετική, η διαφοροποίηση αυτών φαίνεται στο gameplay.Η πρώτη κατηγορία τις περισσότερες φορές έχει ελάχιστη έως μηδενική επιρροή στον τομέα του gameplay ενώ στην περίπτωση της δεύτερης κατηγορίας, ο παίκτης έχει ένα αβαντάζ απέναντι στους αντιπάλους του που δεν έχουν ξοδέψει ούτε ένα ευρώ.
Η δεύτερη περίπτωση,όντας το πιο κερδοφόρο παράδειγμα in-game αγοράς, αποφέρει διάφορα προβλήματα στην ισορροπία του gameplay μιας και πολλές φορές δεν έχει σημασία ποιος είναι ο καλύτερος παίκτης, αλλά ποιος έχει καταβάλλει τα περισσότερα χρήματα.Τα Video Games που ενθαρρύνουν αυτή την τακτική συνήθως αποκαλούνται ως Pay-To-Win παιχνίδια, ένας τίτλος που τα λέει όλα.Επιπλέον, μπορεί να ωθήσει και άλλους παίκτες να προβούν στην τακτική των Microtransactions έτσι ώστε να έχουν αυτό το πλεονέκτημα απέναντι στους αντιπάλους τους σε online sessions.
Παρ’όλα αυτά, ο μόνος νικητής αυτής της τακτικής είναι η εταιρεία ανάπτυξης/διανομής του εκάστοτε παιχνιδιού.Υπήρχαν και υπάρχουν πολλές περιπτώσεις εταιρειών που βγάζουν games κάθε χρόνο, χρησιμοποιώντας την ίδια φόρμουλα με αποτέλεσμα πολλοί mainstream τίτλοι να μοιάζουν λες και βγήκαν από γραμμή παραγωγής, χωρίς καμία διαφοροποίηση, γιατί γνωρίζουν πως πολλοί Gamers θα το αγοράσουν και θα συνεχίσουν να δίνουν παραπάνω λεφτά σε διάφορες μικροαγορές για ένα παιχνίδι που ενδεχομένως, έχουν πληρώσει ήδη.
Και εδώ είναι που έρχεται και το τελευταίο και ίσως πιο κρίσιμο ερώτημα.Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς ως Gamers για να αποτρέψουμε τέτοιου είδους τακτικές να αποκτήσουν μεγαλύτερο ρόλο στα παιχνίδια που αγαπάμε;Μπορούμε απλά να σταματήσουμε την αγορά in-game αντικειμένων αλλά δεν σταματάει εκεί.Χρειάζεται μεγάλο feedback από πλευράς της Gaming κοινότητας έτσι ώστε οι εταιρίες να συνειδητοποιήσουν τι αρέσει και τι όχι σε αυτούς που ψηφίζουν με το πορτοφόλι τους.Και αυτή η ψήφος αποδείχθηκε αρκετά ισχυρή σε αρκετές περιπτώσεις.Για παράδειγμα, στο Βέλγιο η χρήση Microtransactions χρίστηκε ως παράνομη από την κυβέρνηση της χώρας.Το 2017 με την κυκλοφορία του Star Wars Battlefront 2, η εταιρεία διανομής του παιχνιδιού EA ή αλλιώς Electronic Arts, έχει κατηγορηθεί για τεράστια ανισορροπία στον τομέα του gameplay ενώ τα loot boxes που αγόραζαν οι παίκτες δεν είχαν αντικείμενα τα οποία άρμοζαν στο στυλ παιχνιδιού του εκάστοτε παίκτη.Tο προαναφερθέν NBA 2K20 έχει σημειώσει στην πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του το ⅓ των πωλήσεων που είχε ο προκάτοχος του 2K19.
Ας κάνουμε για λίγο ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο.Σε μία εποχή που τα microtransactions δεν υπήρχαν.Σε μία εποχή όπου οι ικανότητες του κάθε gamer να βγάλει ένα δύσκολο επίπεδο,ήταν κάτι αξιοθαύμαστο.Σε μία εποχή όπου για να ξεκλειδώσεις παραπάνω επίπεδα και abilities,χρειαζόταν προσπάθεια και όχι τον αριθμό της πιστωτικής.
Ωραία δεν είναι;