Πλασματικά Ελλείμματα στην Βιομηχανία του Gaming

18 Δεκεμβρίου 2020

Η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών έχει μεταφέρει το εμπόριο της στο διαδίκτυο και βάζει μεγαλύτερή έμφαση στις digital μορφές των παιχνιδιών παρά στις υλικές μορφές. Το εμπόριο δίσκων και κασετών συνεχίζει να υπάρχει με μικρότερη θέση στη βιομηχανία των παιχνιδιών. Η μόνη περίσταση στην οποία το υλικό εμπόριο της βιομηχανίας είναι αναγκαίο είναι στην αγορά του hardware. Αφού η επόμενη γενιά κονσολών ήρθε στα μαγαζιά βλέπουμε κάποια από τα μειονεκτήματα του εν λόγω εμπορίου αλλά και σε μεγάλο επίπεδο πως έχει ανανεωθεί η σχέση της βιομηχανίας μαζί του.

 

Για να γίνει κατανοητό το σημερινό ζήτημα του λιανεμπόριου είναι χρήσιμο να εντοπιστεί το προϊόν, του οποίου η τιμή του αντιφάσκει με τους κανόνες των βασικών αρχών της οικονομίας. Το 2015 η Nintendo έβγαλε τις φιγούρες Amiibo για χρήση στις κονσόλες Wii U και 3DS. Με την πρόσθεσή τους στις οθόνες των κονσολών, υπάρχουν αλλαγές του περιεχομένου ανάλογα με το παιχνίδι στο οποίο χρησιμοποιούνται. Οι φιγούρες εκτός από χρήσιμες στα παιχνίδια ήταν καλοφτιαγμένες φιγούρες χαρακτήρων της Nintendo.

 

Ο τότε CEO της Nintendo, Satoru Iwata, είπε για τα amiibo ότι “για κάποιες φιγούρες amiibo η πώλησή τους δεν θα συνεχιστεί, και θα πάρουν τη θέση τους στην αγορά, καινούριες φιγούρες”. Αυτή η ανακοίνωση ανέβασε την ζήτηση των τότε διαθέσιμων amiibo ακόμα περισσότερο και είχε ως αποτέλεσμα τα ελλείμματα των φιγούρων στα μαγαζιά. Χρησιμοποιώντας απλή οικονομική θεωρία ζήτησης και προσφοράς γίνεται αντιληπτό ότι οι φιγούρες συνέχισαν να πωλούνται στην “μαύρη αγορά” για πολύ μεγαλύτερά χρηματικά ποσά. Οι φιγούρες amiibo είναι το πρώτο μέρος της ιστορίας της πλασματικής σηλλεκτικότητας προϊόντων στο εμπόριο των βιντεοπαιχνιδιών. Τα amiibo όμως δεν έγιναν συλλεκτικά από αποφάσεις της Nintendo αλλά περισσότερο από σφάλματα στον εφοδιασμό προϊόντων, η θελημένη οικοδόμηση πλασματικής συλλεκτικότητας μέσω αποφάσεων της εταιρίας άρχισαν σε μεταγενέστερα προϊόντα.

Advertising

Advertisements
Ad 14
Πηγή Φωτογραφίας: zeldadungeon.net
Πηγή Φωτογραφίας: zeldadungeon.net

Τον Νοέμβριο 2016 κυκλοφόρησε το NES Classic Edition το οποίο είχε ίδια εμπορικά χαρακτηριστικά. Στην έκδοση του εν λόγω Hardware άρχισαν να βγαίνουν φήμες περί πλασματικού ελλείμματος από μεγαλοκαταστήματα που εφοδιαζόντουσαν με μονάδες προϊόντος που δεν ξεπερνούσαν τις δέκα. Η ίδια η εταιρία απάντησε σε τέτοιες φήμες επαναλαμβάνοντας ότι υπήρχε σφάλμα στην εφοδιαστική γραμμή με κάποιες πηγές που έριξαν την ευθύνη για τα ελλείμματα στα ανάλογα μεγαλοκαταστήματα.

NES και ελλείμματα
Πηγή Φωτογραφίας: polygon.com

Η τελευταία, πρόσφατη και ποιο κραυγαλέα ένδειξη του πλασματικού ελλείμματος είναι η επανακυκλοφόρηση των γνωστών τίτλων 3D Mario παιχνιδιών στη συλλογή Super Mario 3D All-Stars. Στην ανακοίνωση πώλησης της συλλογής η Nintendo πρόσθεσε ότι η πώληση του Super Mario 3D All-Stars θα σταματήσει τον Μάρτιο του 2021, στο υλικό και ηλεκτρονικό εμπόριο. Αυτή η κίνηση μπορεί να κριθεί μόνο ως πλασματικό έλλειμμά. Το αίτιο μπορεί να είναι είτε για τη σταθεροποίηση της τιμής στο μέλλον που θα υπάρχει το έλλειμμά ή η συλλεκτικοποίηση του προϊόντος. Το βασικό ζήτημα της απόφασης για το κοινό είναι ότι χάρη στα μέτρα καταπολέμησης του Covid-19 που δέχθηκε το λιανεμπόριο, η Nintendo απέδειξε ότι το πλασματικό έλλειμμά δεν είναι μύθος.

 

Ελλείμματα προϊόντος έχουν παρουσιαστεί σήμερα και με το PlayStation 5, οι τιμές στη “μαύρη αγορά” έχουν διπλασιαστεί σε σχέση με την επίσημη τιμή τους στο παραδοσιακό λιανεμπόριο. Η Sony σε ανακοίνωσή της στο gamesindustry.biz έλεγαν ότι δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας περί ελλείμματος του προϊόντος κρίνοντας ψευδείς τις αναφορές της Bloomberg. Η πραγματικότητα επιβεβαίωσε ότι ελλείμματά υπήρξαν και η εφημερίδα Bloomberg δικαιώθηκε.

Τιμές του PlayStation 5 στο eBay(13/12/2020) και ελλείμματα
Τιμές του PlayStation 5 στο eBay(13/12/2020)

Το βασικό ερώτημα που πρέπει οι καταναλωτές να ρωτήσουν είναι αν τα ελλείμματα του PlayStation 5 αιτιολογούνται από σφάλματα ή από την οικοδόμηση πλασματικών ελλείψεων. Η βιομηχανία μπορεί να αποτελείται από διαφορετικά κερδοσκοπικά συμφέροντα αλλά στα ζητήματα τακτικών μεγιστοποίησης του κέρδος υπάρχει μια δεδομένη αλληλεγγύη. Οι gamers πρέπει να χειρίζονται καταστάσεις ελλείμματος σε εποχές κρίσης με μια δεδομένη ωριμότητα ως προς τις περιστάσεις και να γίνουν πιο συνειδητοποιημένοι καταναλωτές. Η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών είναι ένα νεόφερτο κεφάλαιο το οποίο αποφεύγει νόμους των διάφορων κρατικών μηχανισμών, για αυτό οι gamers πρέπει να γίνουν και συνειδητοποιημένοι ψηφοφόροι.

Advertising

Φοιτητής Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Βασικές ασχολίες είναι οι κοινωνικές επιστήμες, φιλοσοφία και ανάλυση τέχνης κάθε μορφής. Η αρθρογραφία για το gaming βασίζεται σε παλιά ενδιαφέροντά που επανήλθαν με διαφορετικό τρόπο.

Περισσότερα από τη στήλη: Gaming

Gaming

Gamescom 2025 όσα έγιναν και παραπάνω

Η Gamescom ολοκληρώθηκε και για φέτος στις 24 Αυγούστου. Άλλη μια χρονιά που βλέπουμε το…

Gaming

Gaming χωρίς όρια: Alternate Reality Games (ARGs)

ARGs: Τα παιχνίδια που θολώνουν τα όρια Τα Alternate Reality Games (ARGs) ήρθαν για να…

Gaming

Το μεγάλο στοίχημα της Σαουδικής Αραβίας για τα Esports

Πώς το Ριάντ χτίζει αρένες Η Σαουδική Αραβία δεν μένει απλώς στις κερκίδες· αναμορφώνει το…

Gaming

Το Y2K όπως το βλεπουμε στο Emily is away

  Πολλοί μιλάνε τελευταία για την επανεμφάνιση της αισθητικής του Y2K. Μπορεί να ξεκίνησε από…

Gaming

Metro Exodus: Ο Επίλογος Μιας Τριλογίας που Σημάδεψε το Gaming

Η σειρά Metro μάς ταξίδεψε βαθιά στα υπόγεια του μεταποκαλυπτικού Μόσχας, μέσα από το βαθύ…

Gaming

Metro Last Light: Το Φώς στα τούνελ της Μόσχας

  Το Metro Last Light είναι ένα μεταποκαλυπτικό first-person shooter παιχνίδι που κυκλοφόρησε το 2013…

Gaming

Mafia: The Old Country – Επιστροφή Στις Ρίζες

            Mafia: The Old Country – Η Νέα Εποχή μιας…