Όχι, δεν μιλάμε για obscure indie παιχνιδάκια που τα έπαιξαν πέντε άτομα και έπειτα εξφανίστηκαν από τον χάρτη των games. Μιλάμε για τίτλους κανονικούς, γεμάτους ποιότητα, που για διάφορους λόγους πέρασαν κάτω από τα ραντάρ. Κακή διαφήμιση; Κακή στιγμή κυκλοφορίας; Μήπως απλώς το κοινό προτίμησε κάτι πιο εύπεπτο; Ό,τι κι αν φταίει, ένα είναι σίγουρο: αυτά τα games άξιζαν περισσότερα. Υπάρχουν πολλά underrated games στην αγορά αυτή τη στιγμή που δε πήραν ποτέ το hype που τους άξιζε. Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε 10 underrated pc games της τελευταίας 10ετίας, τα οποία δεν άφησαν το impact που τους άρμοζε, παρότι ήταν αξιόλογα.
Αν έχεις βαρεθεί τα ίδια και τα ίδια, ή αν θες να σκάψεις λίγο πιο βαθιά στο backlog σου, εδώ είναι δέκα παιχνίδια που δεν έκαναν την επιτυχία που τους άξιζε. Σίγουρα τα έχεις δει, σίγουρα άκουσες διάφορα γι’ αυτά, αλλά ποτέ δε μπήκες στον κόπο να τα ψάξεις περισσότερο. Μήπως έφτασε η ώρα;

1. A Plague Tale: Innocence
Publisher: Focus Home Interactive (PC)
Έτος κυκλοφορίας: 2019
Το A Plague Tale: Innocence ξεχωρίζει για την αφηγηματική του δύναμη, την συναισθηματική ένταση και το μοναδικό μεσαιωνικό σκηνικό με τη μαύρη πανούκλα και τους αρουραίους που δημιουργούν κλίμα συνεχούς απειλής. Η αφήγηση επικεντρώνεται στα αδέρφια Amicia και Hugo, προσφέροντας μία προσωπική και ανθρωποκεντρική ματιά στον μεσαιωνικό κόσμο.
Γιατί είναι στα underrated games:
Το παιχνίδι βγήκε στην αγορά από ένα μικρό στούντιο με περιορισμένο προϋπολογισμό και όχι AAA μάρκετινγκ. Κυκλοφόρησε σε μία χρονιά που κυριάρχησαν μεγάλα ονόματα όπως το Sekiro και το Redident Evil 2 Remake, τα οποία απορρόφησαν την προσοχή του κοινού και των μέσων. Η προώθηση ήταν χαμηλού προφίλ, χωρίς μεγάλα events ή συνεργασίες με influencers, και έτσι έμεινε στα αζήτητα παρά την ποιότητα του.

Τι πήγε στραβά:
-
Μικρό μάρκετινγκ και περιορισμένη διαφήμιση, που δεν κατάφεραν να χτίσουν hype.
-
Κυκλοφορία σε ανταγωνιστική περίοδο με βαριά ονόματα.
Advertising
-
Περιορισμένη διάρκεια (περίπου 15 ώρες), που ορισμένοι θεώρησαν μικρή. Παράλληλα με την υψηλή τιμή του, θεωρήθηκε υπερτιμημένο.
-
Gameplay αρκετά γραμμικό, με περιορισμένη επαναπαιξιμότητα και μικρή ποικιλία μηχανισμών.
Τι το κάνει όμως διαμάντι:
-
Εκπληκτική ατμόσφαιρα και σκηνικό.
Advertising
-
Συγκινητική, αληθοφανής αφήγηση χωρίς κλισέ.
-
Μοναδικός συνδυασμός stealth και παζλ σε ένα αφηγηματικό πλαίσιο που σε καθηλώνει

2. Hellblade: Senua’s Sacrifice
Publisher: Ninja Theory (PC)
Έτος κυκλοφορίας: 2017
Το Hellblade: Senua’s Sacrifice αποτελεί μια τολμηρή προσέγγιση στον τρόπο που το gaming αντιμετωπίζει τις ψυχικές ασθένειες. Η ιστορία της Senua, μιας πολεμίστριας που παλεύει με ψύχωση και προσωπικό πόνο, συνοδεύεται από μοναδική αισθητική, εκπληκτικό ήχο binaural, ο οποίος χρείαζεται δυνατά ακουστικά για να νιώσεις στο 100% την εμπειρία και εκπληκτικά animations προσώπου, που ανεβάζουν το παιχνίδι σε επίπεδο «indie AAA».
Γιατί είναι στα underrated games:
Παρά την εξαιρετική ποιότητα παραγωγής και την καινοτομία στον σχεδιασμό ήχου και αφήγησης, το κοινό της εποχής δυσκολεύτηκε να αποδεχτεί την αργή, σχεδόν «ψυχολογική» φύση του gameplay. Ένα game που οι δημιουργοί του το έψαξαν πολύ. Έδωσαν τεράστιο βάρος και βάθος στο ψυχολογικό tense που υπάρχει στο σενάριο. Η έλλειψη εξερεύνησης και loot, που τότε θεωρούνταν βασικά στοιχεία, έκανε πολλούς να το θεωρήσουν μονότονο.

Επιπλέον, το μάρκετινγκ ήταν περιορισμένο, χωρίς μεγάλες καμπάνιες ή συνεργασίες με δημοφιλή μέσα και streamers. Η γραμμική, μη open-world προσέγγιση σε μια εποχή
όπου τα μεγάλα παιχνίδια έδιναν ελευθερία, έδινε την εντύπωση πως το Hellblade απευθυνόταν σε «λίγους».
Τι πήγε στραβά:
-
Περιορισμένη προώθηση και μικρό μάρκετινγκ.
-
Μηχανισμοί gameplay που δεν έδεναν με τις προσδοκίες του κοινού της εποχής.
-
Κυκλοφορία σε μια εποχή που οι gamers ζητούσαν πιο ανοιχτούς κόσμους και περισσότερη ελευθερία.
Τι το κάνει όμως διαμάντι:
-
Εξαιρετική αφήγηση που προσεγγίζει το θέμα της ψυχικής υγείας με ευαισθησία και ρεαλισμό.
-
Πρωτοποριακή χρήση ήχου binaural που ενισχύει την ατμόσφαιρα.
-
Κομψή, σκοτεινή αισθητική και άρτιος τεχνικός σχεδιασμός.

3. Banishers: Ghosts of New Eden
Publisher: Focus Entertainment (PC)
Έτος κυκλοφορίας: 2024
Θα μπορούσε να ήταν στη λίστα με τα καλυτερα Fantasy RPGs. Παρόλα αυτά κατέληξε σε λίστες με τα πιο underrated games. Το Banishers προσπάθησε να συνδυάσει μια δυνατή ιστορία με μηχανισμούς action RPG, σε έναν σκοτεινό κόσμο γεμάτο φαντάσματα, ηθικά διλήμματα και έντονο δράμα. Η αφήγηση και το voice acting είχαν ποιότητα, ενώ το art direction στήριζε την ατμόσφαιρα.
Γιατί είναι στα underrated games:
Η κυκλοφορία του έγινε σχεδόν αθόρυβα, χωρίς σοβαρό μάρκετινγκ ή παρουσία σε μεγάλα events. Το gameplay ήταν λειτουργικό αλλά χωρίς να ξεχωρίζει αρκετά, οδηγώντας σε γρήγορη κόπωση των παικτών. Η έλλειψη σημαντικών updates ή expansions μετά το λανσάρισμα περιόρισε το engagement. Παρόλα αυτά είναι ένα game πολύ τίμιο και προσφέρει

μια ευχάριστη ιστορία, πρωτότυπη ως προς το σενάριο της και με ορισμένα βαθιά εσωτερικά διλήμματα.
Τι πήγε στραβά:
-
Πολύ χαμηλό μάρκετινγκ και σχεδόν μηδαμινή προβολή.
-
Έλλειψη διαφοροποίησης στο gameplay.
-
Ισχυρός ανταγωνισμός από άλλα μεγάλα RPG το 2024 που «κατάπιαν» την αγορά.
Τι το κάνει όμως διαμάντι:
-
Ισχυρή αφηγηματική βάση με ενδιαφέροντες χαρακτήρες.
-
Ατμοσφαιρικό, σκοτεινό art direction.
-
Προσπάθεια για ηθικά και ψυχολογικά βάρη στο storytelling.

4. Quantum Break
Publisher: Xbox Game Studios (PC)
Έτος κυκλοφορίας: 2016
Το Quantum Break επιχείρησε έναν πρωτοποριακό συνδυασμό video game και τηλεοπτικής σειράς, ενσωματώνοντας live-action επεισόδια μέσα στην αφήγηση του παιχνιδιού. Η τεχνική ποιότητα ήταν υψηλή, με εντυπωσιακά γραφικά, έξυπνα mechanics χειρισμού του χρόνου και κινηματογραφική προσέγγιση.
Γιατί είναι στα underrated games:
Η προσπάθεια συγχώνευσης τηλεοπτικού και παιχνιδιού δυσκόλεψε το κοινό, το οποίο βρέθηκε μπροστά σε ένα προϊόν που δεν ήταν εύκολα κατηγοριοποιήσιμο. Ορισμένοι παίκτες θεώρησαν πως η ιστορία ήταν πρόχειρη και η διαδραστικότητα περιορισμένη. Επίσης, κυκλοφόρησε σε περίοδο κορεσμού από sci-fi shooters, χωρίς το κατάλληλο μάρκετινγκ που θα μπορούσε να εξηγήσει και να προωθήσει σωστά το όραμά του.

Τι πήγε στραβά:
-
Ασαφής μάρκετινγκ και μη ξεκάθαρο μήνυμα προς το κοινό.
Advertising
-
Η μη συμβατή σύνδεση μεταξύ gameplay και τηλεοπτικών επεισοδίων μπέρδεψε και αποξένωσε τους παίκτες.
-
Κυκλοφορία σε περίοδο με πολλά ανταγωνιστικά παιχνίδια επιστημονικής φαντασίας.
Τι το κάνει όμως διαμάντι:
-
Καινοτόμος συνδυασμός media formats.
Advertising
-
Ισχυρή κινηματογραφική εμπειρία με προσεγμένη σκηνοθεσία.
-
Προσεγμένα γραφικά και μηχανισμοί που διαχειρίζονται το χρόνο με έξυπνο τρόπο

5. Sleeping Dogs
Publisher: Square Enix (PC)
Έτος κυκλοφορίας: 2012
Ένα ακόμη game που μπήκε στη μακριά λίστα με τα underrated games είναι και το Sleeping Dogs είναι ένα open-world παιχνίδι δράσης που διαδραματίζεται σε ένα ζωντανό, πολύχρωμο Χονγκ Κονγκ. Συνδύασε το χειροποίητο hand-to-hand combat με μια καλοδουλεμένη αστυνομική ιστορία, αποφεύγοντας τα συνηθισμένα κλισέ των GTA-like παιχνιδιών.
Γιατί είναι στα underrated games:
Το παιχνίδι κυκλοφόρησε στην σκιά των βαριών ονομάτων όπως το GTA IV και Saints Row, τα οποία κυριάρχησαν εμπορικά και στα μέσα. Το marketing από τη Square Enix ήταν σχεδόν ανύπαρκτο, ενώ η αλλαγή του τίτλου από True Crime σε Sleeping Dogs δημιούργησε σύγχυση και απώλεια ταυτότητας. Η απουσία sequels και η έλλειψη υποστήριξης μετά την κυκλοφορία στέρησαν από το παιχνίδι την ευκαιρία να εξελιχθεί.

Τι πήγε στραβά:
-
Κυκλοφορία σε περίοδο με έντονο ανταγωνισμό και κυρίαρχους τίτλους.
-
Ανεπαρκές marketing και προβολή.
Advertising
-
Αλλαγή branding που δημιούργησε σύγχυση στους παίκτες.
Τι το κάνει όμως διαμάντι:
-
Ζωντανό και πλούσιο περιβάλλον με χαρακτήρα.
-
Καλοδουλεμένο combat και ατμόσφαιρα.
Advertising
-
Ιστορία που αποφεύγει τις κοινοτοπίες και προσφέρει βάθος.
