«Ο τραπεζίτης κερδίζει πάντα δυο φορές; »: Η απάντηση στην σκηνή του ΚΘΒΕ

Πηγή:ntng.gr

Η θεατρική παράσταση  «Ο τραπεζίτης κερδίζει πάντα δυό  φορές» ανεβαίνει για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας. Έκανε πρεμιέρα στις αρχές του μήνα(1/2/2020) στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς ”Μελίνα Μερκούρη” με την συνεργασία του Δήμου Καλαμαριάς. Έπειτα θα παρουσιαστεί σε Δημοτικά Θέατρα της Θεσσαλονίκης με την συνεργασία των Δήμων.

Πρόκειται για μια πολιτική κωμωδία δια χειρός των Ιγνάθιο Δε Μοράλ και Ερνέστο Καμπαγιέρο. Αντλεί το θέμα της από την οικονομική κρίση που μαστίζει χώρες όπως την Ελλάδα και την Ισπανία. Κατ’ ουσίαν πρόκειται για τίτλο-δάνειο από το έργο «Ο ταχυδρόμος κερδίζει πάντα δυό φορές»’ του Τζέιμς Μ. Κέιν. Ωστόσο, η υπόθεση της παράστασης διαφέρει. Οι πρωταγωνιστές της παθιάζονται με έναν σκοπό που είναι ουτοπικός, αλλά εκείνοι το ανακαλύπτουν σταδιακά. Αυτό έχει ως απόρροια να αδυνατούν να επιβληθούν σε ένα κραταιό τραπεζικό σύστημα και να μετουσιώσουν το αίσθημα οργής τους σε πολιτική πράξη με περιεχόμενο.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Η Μάργα και ο Μπάρτ, δύο απολυμένοι με πενιχρά έσοδα. Αποφασίζουν να απαγάγουν έναν από τους πιο μεγάλους τραπεζίτες της χώρας τους, τον Ρομπλέδο. Δεν θέλουν να τον σκοτώσουν ή να τον βασανίσουν αλλά  να απαιτήσουν ελαφρύνσεις και περισσότερα προνόμια όχι μόνο για τους καταθέτες αλλά για όλο τον κόσμο. Αφού, λοιπόν,τον απαγάγουν, τον κλείνουν σε ένα σκοτεινό δωμάτιο του διαμερίσματος τους και τον υποχρεώνουν να μιλήσει μπροστά στην κάμερα του λάπτοπ για να ζητήσει από τους όμοιους του, να ικανοποιήσουν τα  αιτήματα των απαγωγέων.Όμως,το Skype μένει ανοιχτό και η κομμώτρια της πολυκατοικίας βλέπει τον απαγχέθεντα Ρομπλέδο και τα πράγματα περιπλέκονται…

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Σακατζής διασκευάζει το κείμενο έτσι ώστε η «γεύση» που αποκομίζεις στο τέλος να είναι  διδακτική. Στο κείμενο διαφαίνονται οι επιθυμίες και τα συναισθήματα των απαγωγέων μέσα από ιλαροτραγικές καταστάσεις χωρίς όμως να καταφεύγουν στο γκροτέσκο. Έτσι, ο συγγραφέας  αναπτύσσει έξυπνα την σκηνοθετική του οπτική πάνω στο έργο. Ακόμη, τα σκηνικά και τα κοστούμια επιμελείται η Μαρία Καβαλιώτη. Συνέλαβε με εξαιρετικό τρόπο το  έργο και προτίμησε ένα απλό και συνάμα σύγχρονο σκηνικό διαμερίσματος . Έντυσε τους ηθοποιούς με καθημερινά ρούχα,θέλοντας να προσδώσει έναν ακόμη πιο κωμικό τόνο φόρεσε στους απαγωγείς μάσκες-καρτούν.

Ο τραπεζίτης κερδίζει πάντα

Πηγή: Η φωτογραφία ανήκει στην αρθρογράφο του άρθρου. Η χρήση της προβλέπεται μόνο για το συγκεκριμένο άρθρο.

Advertising

Επιπλέον,η διανομή των ρόλων είναι εξαιρετική, γεγονός που  οδηγεί σε ένα άρτιο αποτέλεσμα. Προσφέρεται το ζητούμενο: άφθονο και αβίαστο γέλιο. Ο Κώστας Σαντάς, αυτός ο ευρύτατης υποκριτικής  γκάμας ηθοποιός είναι πειστικότατος. ”Πλέκει” επάνω στην σκηνή μια πολύπλευρη προσωπικότητα άλλοτε ως σκληρός τραπεζίτης και άλλοτε ως φοβισμένο και εξαπατημένο ανθρωπάκι. Η Νατάσα Δαλιάκα αποδίδει τον χαρακτήρα της ηρωίδας με δυναμικότητα και αξιοθαύμαστη δεξιοτεχνία.

Ο Κωνσταντίνος Χατζησάββας χωρίς ακρότητες προσπαθεί να αντισταθμίσει τις δύο πλευρές του χαρακτήρα του ρόλου,αυτής του άντρα πολυλογά και φιλάθλου και εκείνης του αμίλητου σκληρού απαγωγέα. Παράλληλα, ο Χρήστος Νταρακτσής μέσα από το ρόλο του κατευθύνει τινί τρόπο την ροή του δεύτερου μέρους του έργου. Δείχνει μετρημένος και συνεπής. Απολαυστική στο ρόλο της είναι η Ελένη Γιαννούση. Άμεση και ανέμελη ψυχαγωγεί μέσα από την φαινομενική αφέλεια της τον θεατή.

Η παράσταση «Ο τραπεζίτης κερδίζει πάντα δυό φορές» με την σωστή σκηνοθεσία του Δημήτρη Σακατζή, την εξαιρετική μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμαννουήλ, την εναρμονισμένη με την ιδέα του έργου μουσική του Δημήτρη Οικονόμου, τους κατάλληλους φωτισμούς του Γιάννη Τούμπα και τις μεστές ερμηνείες των ηθοποιών. Είναι μια θεατρική δημιουργία που αποζημιώνει τους συντελεστές της και πλουτίζει πνευματικά τους θεατές της.

Γεννήθηκα στις αρχές αυτού του αιώνα..
Από πολύ μικρή μου άρεσε να γράφω για αυτό κρατούσα ημερολόγιο.
Στο maxmag βρήκαν στέγη οι επιθυμίες μου.
Πάρε το εισιτήριο σου και έλα να μάθουμε, να βιώσουμε, να ανακαλύψουμε.
Σε περιμένω...

Περισσότερα από τη στήλη: Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

«Παιχνίδια στη Σοφίτα», θέατρο Χυτήριο: Ένα ξέσπασμα ενηλίκων

Η θεατρική μεταφορά του βραβευμένου έργου της Λίλλιαν Χέλλμαν «Παιχνίδια στη σοφίτα» παρουσιάζεται για πρώτη…

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

«Οι Μικρές Αλεπούδες», Studio Μαυρομιχάλη: Ένας οικονομικός πόλεμος μεταξύ των μελών μιας οικογένειας

Ο Θίασος Συν-θήκη συνεχίζει από 15 Δεκεμβρίου, στο Studio Μαυρομιχάλη, τον τρίτο κύκλο των παραστάσεων…

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Είδαμε το «Πάρτι Γενεθλίων» στο Ίδρυμα Κακογιάννης

Ο Χάρλοντ Πίντερ υπήρξε ένας από τους κορυφαίους δραματουργούς του 20ου αιώνα. Ξεκίνησε να δουλεύει…

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Είδαμε «Τα πουλιά» σε σκηνοθεσία Λεωνίδα Παπαδόπουλου σε πρώτη πανελλήνια στο θέατρο Vault

Το πασίγνωστο βιβλίο «Τα πουλιά» του Ιρλανδού συγγραφέα Κόνορ Μακφέρσον (Conor McPherson) που βασίστηκε στην…

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

«Γυάλινος Κόσμος» στο θέατρο Αλκυονίς: Ένα έργο ανάμεσα στα θέλω και τα πρέπει

Ο Τενεσί Ουίλιαμς, Αμερικάνος  συγγραφέας γεννήθηκε στις 26 Μαρτίου του 1911 στο Κολόμπους της πολιτείας…

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Είδαμε την παράσταση «Ονόριο, τα ανομήματα ενός εγκληματία» στο θέατρο Βαφείο– Λάκης Καραλής

Το θέατρο Βαφείο – Λάκης Καραλής ανεβάζει αυτόν τον καιρό την παράσταση «Ονόριο, τα ανομήματα…

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Παρακολουθήσαμε την παράσταση «Άννα» στο Θέατρο Δρόμος

Παρακολουθήσαμε την παράσταση «Άννα» της βραβευμένης Αγγλίδας συγγραφέως Σαμ Πότερ στο Θέατρο Δρόμος, σε ερμηνεία…