Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

«First Man»: Το συγκινητικό πορτραίτο ενός θρύλου

Το «First Man» είναι η νέα ταινία του Damien Chazelle, σκηνοθέτη επιτυχιών όπως το «Whiplash»(2013) και το «La La Land»(2016). Το σενάριο βασίστηκε στη βιογραφία του James R. Hansen για το Neil Armstrong, του πρώτου ανθρώπου που πάτησε στο φεγγάρι. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους έχουμε τους, πάντα εξαιρετικούς, Ryan Gosling και Claire Foy. Ενώ στο πλάι τους βλέπουμε τους Jason Clarke και Corey Stoll.

Για πρώτη φορά στις 20 Ιουλίου του 1969 ανθρώπινο ων πατά το πόδι του στη Σελήνη. Για να φτάσει όμως η ανθρωπότητα σε αυτό το σημείο προηγήθηκαν χρόνια δουλειάς, δοκιμών και ανθρώπινου δυναμικού που αφιέρωσαν τη δουλειά και σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και τη ζωή τους για να καταφέρουμε τελικά να κατακτήσουμε αυτό το όνειρο. Το «First Man» ως βιογραφία ακολουθεί στενά τη διαδρομή του Armstrong, ξεκινώντας από την περίοδο λίγο πριν την πρόσληψή του από τη NASA.

Η ταινία κατάφερε να αναδείξει τον Armstrong τόσο ως άνθρωπο, σύζυγο και πατέρα, όσο και ως έναν από τους καλύτερους αστροναύτες της ομάδας του. Κοντινά πλάνα, κινούμενη κάμερα και λήψεις συνεχώς μέσα από τα σκάφη δίνουν στο θεατή την αίσθηση πως βρίσκεται όπου και οι χαρακτήρες, αυξάνοντας έτσι την αίσθηση του κινδύνου και την ένταση της εμπειρίας.

Από τα πρώτα στοιχεία που ξεχωρίζει κανείς είναι οι ερμηνείες. Ο Gosling  από τη μεριά του κάνει πολύ καλή δουλειά-όπως πάντα άλλωστε- γεμάτη εσωτερικότητα και συγκέντρωση, αναδεικνύοντας την πολυπλοκότητα του χαρακτήρα του. Ο ίδιος δήλωσε πως ο εν λόγω ρόλος ήταν η μεγαλύτερη πρόσκληση της καριέρας του γιατί ο Armstrong πέρα από μια σημαντική ιστορική φιγούρα είναι και ο πατέρας κάποιου, αυξάνοντας έτσι το βάρος των προσδοκιών. Εξίσου εξαιρετική υπήρξε και η ερμηνεία της Claire Foy ως συζύγου, που μέχρι στιγμής δε μας έχει απογοητεύσει σε καμία δουλειά της. 

Στη σκιαγράφηση του χαρακτήρα του Armstrong  συνέβαλε όλη η οικογένεια του, μιας και ήταν σημαντικό γι αυτούς ο κόσμος να τον γνωρίσει όπως τον ήξεραν και αυτοί. Με τον ίδιο να είναι άνθρωπος χαμηλών τόνων, πάντα προσπαθούσε να στρέψει το ενδιαφέρον στο επίτευγμα και όχι στον εαυτό του. Έτσι, μέχρι το θάνατό του ο κόσμος δε γνώριζε πολλά πράγματα για τον άνθρωπο πίσω από το θρύλο. Ακόμη και όταν ο Hansen, για χρόνια τον πολιορκούσε προσπαθώντας να αναλάβει τη βιογραφία του, αυτός αρνούνταν. Τελικά, τα παιδιά του ήταν αυτά που κατάφεραν να το μεταπείσουν. Ωστόσο αυτή  απόμακρη στάση του, μπορεί να δυσκολεύει το κοινό να συνδεθεί με τον χαρακτήρα, γεγονός που μπορεί να ήταν εσκεμμένη για λόγους πιστότητας με την πραγματικότητα.

Το «First Man» είναι είναι μια άρτια παραγωγή, τόσο στο υποκριτικό όσο και στο τεχνικό της κομμάτι. Συγκεκριμένα, Chazelle και Gosling είχαν συνεργαστεί ξανά στο «La La Land». Στην πραγματικότητα η παραγωγή του «First Man» είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα αλλά καθυστέρησε εξαιτίας της ενδελεχούς έρευνας που απαιτούταν για την ενσάρκωση ενός χαρακτήρα σαν τον Armstrong. Ακόμη, ένας συνεργάτης από το «La La Land» ήταν και ο Justin Hurwitz, συνθέτης της εντυπωσιακής μουσικής επένδυσης, παρούσας στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας. 

Σε καλά χέρια ανατέθηκε και ο σχεδιασμός της παραγωγής. Συγκεκριμένα στα χέρια του Nathan Crowley, του ανθρώπου που επιμελήθηκε μεγαλειώδεις παραγωγές, όπως του «Dunkirk»(2017) και του «Interstellar»(2014). Κατά το μεγαλύτερο μέρος προσπάθησε να ακολουθήσει την πρακτική οδό, επιστρατεύοντας ψηφιακά μέσα μόνο όπου ήταν απαραίτητο. Όλα τα σκάφη ήταν πιστές αντιγραφές σε μικρογραφία, ενώ πολύ εντυπωσιακή ήταν και η όψη της σελήνης. Για τα γυρίσματα των συγκεκριμένων σκηνών η παραγωγή δε μεταφέρθηκε σε κάποια εντυπωσιακή τοποθεσία, όπως συνηθίζεται, αλλά πραγματοποιήθηκε στο στούντιο, με εξίσου εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Περνώντας στην τελική ετυμηγορία, το  «First Man» είναι μία συγκινητική, έντονη και καθηλωτική ταινία που αφηγείται ένα από τα τα μεγαλύτερα ανθρώπινα επιτεύγματα, κάνοντας το θεατή κομμάτι του. Ως ταινία για το διάστημα συναντά τις απαιτήσεις για εντυπωσιασμό, ισορροπώντας παράλληλα και σε όλα εκείνα τα καθημερινά πράγματα που θα μας απασχολούν όσο μακρυά και αν φθάσουμε. Η εμπειρία είναι εντυπωσιακή και θα σας πρότεινα να την προλάβετε τώρα που προβάλλεται στους κινηματογράφους, για να την απολαύσετε στο  μέγιστο. 

a

Περισσότερα από τη στήλη: Κριτικές

Κριτικές

The Panic in Needle Park: Η καταθλιπτική πλευρά της ζωής

Το The Panic in Needle Park είναι μια αμερικανική δραματική ταινία του 1971, σε σκηνοθεσία…

Κριτικές

La Chinoise: Όταν ο Godard συναντά Mao, Brecht και Dostoevsky

Το La Chinoise του Jean-Luc Godard αποτελεί μια από τις πιο αμφιλεγόμενες και απαιτητικές ταινίες…

Κριτικές

Η πιο ανθρώπινη εκδοχή του Frankenstein από τον Guillermo del Toro

Με το Frankenstein ο Guillermo del Toro επιχειρεί κάτι που λίγοι σκηνοθέτες θα τολμούσαν: να…

Κριτικές

No Other Choice: Η νέα ταινία του Park Chan-wook

Συνδυάζοντας με περίτεχνο τρόπο στοιχεία θρίλερ και σάτιρας, το “No Other Choice” θα μείνει αναμφίβολα αξέχαστο…

Κριτικές

Έκρηξη Θυμού – Μια ταινία για τη βία της πόλης μέσα από τον θυμό του Ράσελ Κρόου

Η ταινία Έκρηξη Θυμού (Unhinged, 2020) σε σκηνοθεσία του Ντέρικ Μπόρτε είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ…

Κριτικές

After the Hunt: Η πιο διχαστική ταινία του 2025

Η φετινή ταινία του Luca Guadagnino – After the Hunt – φαίνεται να έχει διχάσει…

Κριτικές

Autumn Sonata: Ένα σκληρό φθινόπωρο

Το Autumn Sonata είναι μία ταινία δράματος του 1987, σε σενάριο και σκηνοθεσία του αξεπέραστου…