The Roads Not Taken: Ο Javier Bardem μας οδηγεί απο την άνοια στην… παράνοια

Την προηγούμενη Πέμπτη, κυκλοφόρησε στις αίθουσες του σινεμά, η νέα ταινία της Sally Potter “The Roads Not Taken” ή “Οι Ζωές που δεν έζησα” σύμφωνα με τον ελληνικό τίτλο. Σε αυτή, πρωταγωνιστεί ο Javier Bardem σε έναν αρκετά καθοριστικό ρόλο, και ακόμη μεταξύ άλλων βλέπουμε την επίσης ισπανόφωνη και εντυπωσιακή Salma Hayek. Πρόκειται για ένα ρεαλιστικό δράμα με συγκινησιακή αύρα και όμορφα εκδηλωτικές ερμηνείες.

Υπόθεση

Η ταινία μας παρουσιάζει την ζωή του Λεό (Javier Bardem), τα τελευταία χρόνια που πάσχει από άνοια. Στο πλάι του βρίσκεται η κόρη του, Μόλι (Elle Fanning), η οποία ρισκάρει την δουλειά της προκειμένου να φροντίσει τον πατέρα της και να τον συνοδεύσει στα ιατρικά του ραντεβού. Στην προσπάθεια της κόρης του να επικοινωνήσει με τον εγκεφαλικά χαμένο πατέρα της και να τον πείσει να κινηθεί, γινόμαστε μάρτυρες των μπερδεμένων σκέψεων του ίδιου. Ο Λεό χάνεται σε ένα συνεχές ταξίδι αναμνήσεων, αναπολώντας όσα έζησε ή μετανιώνοντας για όσα δεν τόλμησε (εξού και το The roads not taken). Σε μία από τις στάσεις της μνήμης του, θα δούμε τον θυελλώδη έρωτά του με την Ντολόρες (Salma Hayek), με την οποία καταλαβαίνουμε πως έζησε κάτι έντονο.

Κριτική

Advertising

Advertisements
Ad 14

Η ταινία αποτυπώνεται αρκετά ρεαλιστικά και εκθέτει τον πόνο που προκαλεί μια τέτοια πάθηση, τόσο στους ίδιους τους πληγέντες όσο και στα κοντινά τους πρόσωπα. Ο Λεό είναι ένας άνθρωπος που αδυνατεί να αντιληφθεί τι συμβαίνει γύρω του, δεν μπορεί να κατανοήσει τον χωροχρόνο στον οποίο ζει και ακόμη δεν δύναται να αναγνωρίσει τα πρόσωπα που του απευθύνονται. Η κόρη του είναι τρομερά συμπονετική και βρίσκεται στο πλάι του κάθε στιγμή, υποκρινόμενη πως τον καταλαβαίνει αφού αρνείται να τον αντιμετωπίσει σαν άρρωστο. Πράγματι, σε τέτοιες ή παρόμοιες καταστάσεις, η αγάπη που έχει κανείς για το κοντινό του πρόσωπο, δεν τον αφήνει να δεχτεί το πρόβλημα ως έχειν, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως τα παρατάει. Η περιπλάνηση του νου, κάνει τον Λεό να αναπολεί στιγμές που έζησε, θέλοντας να επενδύσει ακόμα περισσότερο συναισθηματικά, και ο ίδιος αναρωτιέται αν τελικά ο δρόμος που επέλεξε ήταν ο πραγματικός του πόθος. Ζώντας σε μια τέτοια κατάσταση, όπου τίποτα δεν μοιάζει αληθινό και ταυτόχρονα τίποτα δεν μοιάζει ψέμα, δημιουργεί τον δικό του κόσμο, σε μια πλάνη διαρκών αναζητήσεων της ευτυχίας. Ο περιπετειώδης ερωτάς του με την Ντολόρες, στέκεται συνεχώς στο προσκήνιο, αποδοκιμάζοντας τα θέλω του και τις ήδη δρομολογημένες του επιλογές. Το νοητό ταξίδι του σε ένα απομακρυσμένο ελληνικό νησί, θίγει την τόλμη φυγής για συγγραφική σκέψη ή την επιμονή της πατρικής αγάπης που θα τον αποζημιώσει. Και πράγματι τον αποζημίωσε, καθώς η Μόλι είναι η μόνη που έχει απομείνει πλέον στον Λεό, ο οποίος πέρα από αγάπες και ταξίδια έχει χάσει το σημαντικότερο πράγμα, και αυτό είναι το μυαλό του. Η κόρη του είναι πάντα εκεί, πιέζεται, χάνει σημαντικά πράγματα από την ζωή της, αλλά τα υπομένει όλα για τον πατέρα της. Κάνει πλάκα μαζί του, τον φροντίζει, τον υπερασπίζεται και κάνει τα πάντα για τον καταλάβει, ώστε και εκείνος με την σειρά του να καταλάβει την ύπαρξή της δίπλα του.

Με τον ίδιο τρόπο που ο πρωταγωνιστής ανταμείβεται από την κόρη του, και οι δύο τους ανταμείβουν εμάς τους ίδιους με τις ερμηνείες τους. Ο Χαβιέ, που έχει παρουσιαστεί  σε παρόμοιο ρόλο και στο παρελθόν, μας αποδεικνύει την ικανότητά του στο δράμα, και εμείς τον συμπονούμε από το πρώτο λεπτό. Η Elle Fanning, επιτυγχάνει επίσης στον ρόλο της συμπονετικής και φιλάνθρωπης κόρης, και η Salma Hayek εκπληρώνει με επιτυχία την φλογερή γυναίκα που περιέχει πόνο, δυστυχία αλλά ταυτόχρονα αγάπη και δυναμικότητα.

Στο σύνολό του, το ”The Roads Not Taken”, είναι ένα συναισθηματικό δράμα δεμένο τόσο σεναριακά όσο και σκηνοθετικά με επιτυχία. Αξίζει σίγουρα την επίσκεψή σας στις κινηματογραφικές αίθουσες, και η συγκίνηση όσο και το θέαμα θα σας δικαιώσει.

Trailer:

Advertising

https://www.youtube.com/watch?v=ckcbbUbWlpw

Περισσότερα από τη στήλη: Κριτικές

Κριτικές

«The Descent»: Τι έχει απομείνει να σε τρομάξει όταν έχεις δει την κόλαση;

Το «Descent» του 2005, είναι η δεύτερη ταινία του Άγγλου Neil Marshall (σκηνοθέτης των «Doomsday»,…

Κριτικές

Crimson Peak – Μια ιστορία με φαντάσματα, όχι για φαντάσματα

Η αναγέννηση της γοτθικής αισθητικής και τεχνικής αφήγησης, που αναδύεται στον κινηματογραφικό τρόμο τα τελευταία…

Κριτικές

The Ritual: Ένα αργοκίνητο μεταφυσικό δράμα

Το The Ritual είναι μία αμερικανική ταινία τρόμου του 2025, σε σκηνοθεσία του David Midell…

Κριτικές

Beating Hearts: Όταν η μοίρα πατάει το “play”

Κάποιες ταινίες δεν τις θυμάσαι. Τις κουβαλάς. Το Beating Hearts (2024) του Gilles Lellouche είναι…

Κριτικές

The Ugly Stepsister: Η σκοτεινή πλευρά της Σταχτοπούτας

Η The Ugly Stepsister είναι μια ταινία που δεν μοιάζει με καμία άλλη. Αν ξεκινήσεις…

Κριτικές

«La Haine»: Η επιστροφή μιας ταινίας που συγκλόνισε

Η γαλλική ταινία «La Haine» (μετάφραση «Το Μίσος») κυκλοφόρησε πριν από 30 χρόνια από τον…

Κριτικές

EuroTrip (2004): Rock άσμα, Παπικό Κονκλάβιο και Scotty Traveler!

EuroTrip (2004) Αγαπητοί αναγνώστες, προειδοποίηση: Ακολουθεί περιττά φλύαρος και απολύτως μη αναγκαίος πρόλογος. Διαβάζετε με…