Barbie: Μία νέα εποχή ξεκίνησε για τη διάσημη κούκλα

Πηγή: odysseyonline-img.rbl.ms

Εξήντα ολόκληρα χρόνια παρουσίας στο χώρο του παιδικού παιχνιδιού, η κούκλα της Barbie είναι συνυφασμένη με τα παιδικά βιώματα του ανήλικου και ενήλικου γυναικείου πληθυσμού. Είτε από προσωπικό βίωμα είτε από διαφημιστικά μηνύματα, ειδικά κατά την περίοδο των γιορτών, η κούκλα που σημάδεψε το χώρο του παιδικού παιχνιδιού, αγαπήθηκε όσο καμία άλλη πριν ή μετά.

Η Barbie «πλάστηκε» από τους κατασκευαστές της το 1959, από την Αμερικανίδα Ρουθ Χάντλερ -η συνιδρύτρια της Mattel μαζί με τον σύζυγό της Έλιοτ, με τέλειες αναλογίες, απεικονίζοντας το πρότυπο της ιδανικής γυναίκας. Από τότε, οι διάδρομοι πολλών πολυκαταστημάτων είναι αφιερωμένοι στο ροζ χρώμα της Mattel και οι  κούκλες της ακολουθούν, γενιές τώρα, την παιδική πραγματικότητα με τους πολλαπλούς ρόλους και τις εμφανίσεις τους.

Συλλεκτικές κούκλες Barbie έχουν κυκλοφορήσει, κατά διαστήματα, στο εμπόριο κοστίζοντας αμύθητα ποσά εξαιτίας του ενδύματος ή κοσμήματος που έφερε την υπογραφή διάσημου σχεδιαστή. Η αγέραστη διάσημη κούκλα μια ψηλή, ξανθιά, αδύνατη φιγούρα με γαλάζια μάτια, επιτυχημένη σε όλες τις ιδιότητες και με επιτυχίες στο ανδρικό κοινό .Ο Ken, το αγόρι της Βarbie την ακολουθεί στην πορεία της σχεδόν από τη γέννηση της. Οι εποχές που ήθελαν την Barbie με τα παραπάνω χαρακτηριστικά, όμως, έχουν αλλάξει. Πόση επιρροή μπορεί να έχει ένα παιχνίδι- ομοίωμα σε χιλιάδες νεαρά κορίτσια και τι είδους πρότυπα περνάει για τη γυναικεία φιγούρα και φύση;

 

Barbie
Πηγή: minq.com

 

Barbie- H μεταμόρφωση

Το 2016, η Mattel «σπάει» τους κανόνες που απεικονίζει η «τέλεια» κούκλα. Το κατεστημένο της «ιδανικής γυναίκας» καταρρίπτεται σε μια εποχή με τόση διαφορετικότητα. Πώς μπορεί να ταυτιστεί με την Barbie  ένα κορίτσι που είναι τέλεια-ατελές; Την απάντηση δίνει η γενική διευθύντρια της Βarbie, Έβελιν Ματζόκο. «Πιστεύουμε ότι έχουμε ευθύνη απέναντι στα κορίτσια και τους γονείς τους να δώσουμε μια πιο ευρεία αντανάκλαση της ομορφιάς». H εταιρία αναγνώρισε ότι τα παιχνίδια που απευθύνονται σε νεαρά κορίτσια έχουν επιρροή στα πρότυπα και στον ψυχισμό τους.

Διαβάστε επίσης  Ο κορονοϊός στην οικονομική ζωή: Τα νέα οικονομικά δεδομένα
Advertising

Advertisements
Ad 14

Έτσι, η Barbie εγκατέλειψε τη «μέση δαχτυλίδι» απέκτησε άλλοτε «καμπύλες»  άλλοτε σκούρο χρώμα δέρματος και άλλοτε πολύ περισσότερο ύψος. Η Barbie έπρεπε να προσαρμοστεί στα δεδομένα μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας που δε χωρά τελειότητες στην εμφάνιση, που καταρρίπτει τις όποιες αρχές της και συμβαδίζει με την εποχή. Η Barbie δανείζει  το «τέλειο» όνομά της σε φαινομενικά «ατελή»σώματα. Σε μια εποχή που η εμφάνιση είναι το παν, η Barbie δίνει μια δυνατή γροθιά στις ομοιομορφίες με το hashtag “Τhe doll  evolves”. (H κούκλα εξελίσσεται). H Μattel δεν συμβάδιζε πάντα με την εποχή της. Τώρα η  Barbie απέκτησε 4 τύπους σώματος, νέες απροχώσεις δέρματος, 22 νέα χρώματα ματιών και 33 χρώματα και χτενίσματα μαλλιών επιτρέποντας στον καθένα παγκοσμίως να βρει μια κούκλα να ταυτιστεί. Αυτή η κίνηση επέτρεψε στην εταιρία να αυξήσει τα μέχρι πρότινος πεσμένα κέρδη της και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

Barbie
Πηγή: dezeen.com

 

Tέλος, κούκλες αφιερωμένες σε μοντέλα γυναικών καθώς και σε γυναίκες που άφησαν εποχή «πλάσθηκαν» για να τιμήσουν τη μνήμη και το έργο τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η προσομοίωση της Βarbie στη γνωστή ζωγράφο και ποιήτρια Frida Kahlo.

 

Barbie
Πηγή: i.ytimg.com

 

Δείτε το σχετικό βίντεο:

Advertising


Πηγές

Η Barbie απέκτησε καμπύλες και όχι μόνο! Δείτε τα 27 νέα μοντέλα που κυκλοφόρησαν (Pics & Vid). Ανακτήθηκε από newsbomb.gr (Τελευταία πρόσβαση 4/3/2019)

Διαβάστε επίσης  4+1 πολυαναμενόμενες ταινίες του 2023 για να streamάρεις!

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Γνωστικές δεξιότητες και γήρανση

Γνωστικές δεξιότητες και γήρανση Πώς οι γνωστικές δεξιότητες μειώνονται με
The Firm

The Firm: Ένα πολυσύνθετο θρίλερ

Tο “The Firm”  είναι ένα αμερικανικό πολιτικό θρίλερ του 1993,