
Κατά γενική ομολογία οι διαφημίσεις πού συναντάμε καθημερινά διακρίνονται από μία ρηχότητα. Για αυτό και κάνεις ζάπινγκ την ώρα που παίζουν διαφημίσεις στην τηλεόραση (για όσους βλέπουν ακόμα τηλεόραση). Για αυτό και κάνεις skip στις διαφημίσεις που σου βάζει το YouTube και για αυτό χρησιμοποιείς Adblock στα browsers σου. Ωστόσο μία στο τόσο έρχονται κάποιες διαφημίσεις οι οποίες είναι διαφορετικές. Καταλαβαίνεις ότι είναι διαφορετικές επειδή εκείνη τη στιγμή δεν θα κάνεις skip. Θα δεις την διαφήμιση και μόλις τελειώσει εκείνη από το μέσο που την είδες, θα αρχίσει να παίζει μέσα στο μυαλό σου. Τι φάση ; Τι είδα μόλις τώρα ; Κάτι πρέπει να αλλάξω… Είναι μερικές από τις σκέψεις που θα γεννηθούν μέσα σου εξαιτίας της διαφήμισης.
Έτσι λοιπόν αξίζει να δούμε τις παρακάτω διαφημίσεις και να αφουγκραστούμε το μήνυμα τους.
#SkipTousDiaxorismous
Η εταιρεία που παράγει προϊόντα καθαρισμού ρούχων, Skip δημοσίευσε πρόσφατα μία διαφήμιση με το μήνυμα “ας κρατήσουμε τους διαχωρισμούς μόνο για το πλυντήριο”. Πρωταγωνιστούν, ένα μικρό κοριτσάκι από την Αφρική, μία κοπέλα με αλμπινισμό, ένας παραολυμπιονίκης, ένα γκέι ζευγάρι και η μια μητέρα με το παιδί της που πηγαίνουν σε ένα κοινωνικό πλυντήριο. Η διαφήμισή μας δείχνει την πραγματικότητα της σύγχρονης κοινωνίας που δομείται μέσω των σχέσεων που έχουν οι άνθρωποι μεταξύ τους. Σε ένα σύντομο βίντεο η εταιρεία Skip αγκαλιάζει την διαφορετικότητα και καλεί τον κόσμο να κάνει το ίδιο.
“Έγω σταματάω να μεγαλώνω”
Η αλυσίδα καταστημάτων σούπερ μάρκετ Lidl Hellas μας παρουσιάζει μία ταινία μικρού μήκους με τίτλο εγώ “Σταματάω να μεγαλώνω”. Πρωταγωνιστής είναι ένα μικρό αγόρι το οποίο μια όμορφη μέρα ήταν μαζί με την παρέα του βόλτα με τα ποδήλατα (από τις πιο ανέμελες στιγμές της παιδικής μας ηλικίας με διαφορά). Την όμορφη αυτή μέρα χάλασε η εικόνα ενός νεκρού δελφινιού στη θάλασσα λόγο πλαστικού. Καθώς επέστρεφε στο σπίτι του βλέπει τους υπαλλήλους από ένα μαγαζί να πετάνε φαγητό στα σκουπίδια. Μετά από πολύ σκέψη ένα πρωί το παιδί ανακοινώνει ότι θέλει να σταματήσει να μεγαλώνει. Σύντομα θα έχει την προσοχή όλου του κόσμου. Έτσι και άλλα παιδιά σε όλο τον κόσμο θα εμπνευστούν από αυτό το παιδί και θα ακολουθήσουν το παράδειγμα του. Μια πράξη που θα οδηγήσει τους ανθρώπους να αλλάξουν τον τρόπο που ζούνε και να πράξουν τα μέγιστα δυνατά για ένα πραγματικά καλύτερο αύριο. Τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι άνθρωποι μεμονωμένα πρέπει να σταματήσουν να λειτουργούν με αυτό το τρόπο που έχει ωθήσει τον πλανήτη σε κρίσιμο σημείο. Χρειάζεται ένας νέος τρόπος ζωής , φιλικό προς το περιβάλλον αυτή τη φορά.
“Δες την αγάπη”
Η εταιρεία γλυκισμάτων Lacta κυκλοφόρησε φέτος λίγες μέρες πριν την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου μία διαφήμιση – ταινία μικρού μήκους. Πρωταγωνιστεί σε διττή μορφή ένα σύμπλεγμα ιστοριών. Στο πρώτο μισό του διαφημιστικού σποτ ο τρόπος παρουσίασης των ιστοριών και τα στερεότυπα που είναι καθημερινά παντού γύρω μας σε ξεγελάνε. Στο δεύτερο μισό αποκαλύπτεται όντως το πραγματικό νόημα της διαφήμισης που δεν είναι άλλο από την αγάπη. Θέματα όπως η ομοφυλοφιλία , το bullying, ο ρατσισμός και η αναπηρία θίγουν ένα ερώτημα. Τελικά βλέπουμε τα στερεότυπα ή την αγάπη;
Η δυναμικότητα με την οποία παρουσιάζεται το μήνυμα μέσω μιας διαφήμισης, καθιστά την συγκεκριμένη διαφήμιση κάτι παραπάνω από ένα χρησιμοθηρικό μέσο αγοραπωλησίας προϊόντων. Την καθιστά ως ένα μέσο αφύπνισης της συνείδησης του ανθρώπου.
Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν για αυτό το άρθρο :
“Έγω σταματάω να μεγαλώνω” ανακτήθηκε από https://www.youtube.com/
Lacta – Δες την αγάπη ανακτήθηκε από https://www.youtube.com/