Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

To graffiti…από την ανάποδη πλευρά!

graffiti

Πολύχρωμα ή γκρίζα γεμίζουν κάθε ελεύθερο τοίχο και αναπαριστούν ζώα, κτίρια, τοπία με σκληρές γραμμές και ποικίλες διαστάσεις. «Οργισμένα» σχέδια που αντικατοπτρίζουν (;) την ψυχή των δημιουργών τους. Φέρατε στο μυαλό σας το graffiti; Ωραία! Τώρα προσπαθήστε να το σκεφτείτε διαφορετικά: ως σχέδια που σχηματίζονται όχι χρωματίζοντας τους τοίχους, αλλά καθαρίζοντάς τους!

Το reverse graffiti (ανάποδο γκράφιτι) «γεννήθηκε» το 2006 από τον Βρετανό Paul Curtis, γνωστό και ως Moose. Η ιδέα του ταξίδεψε γρήγορα στις γειτονιές του κόσμου και ενέπνευσε τον Βραζιλιάνο Alexandre Orion να δημιουργήσει στο Sao Paolo graffitiένα έργο μήκους 300 μέτρων περίπου, το οποίο ο δήμος έσπευσε να καθαρίσει. Η τεχνική  του δεν απαιτεί πολλά εργαλεία. Χρειάζεται ένα στένσιλ στο σχέδιο και στις διαστάσεις που προτιμάει ο καλλιτέχνης, ένας εκτοξευτήρας νερού και… έτοιμο! Έτσι έγινε προσιτό σε αρκετούς street artists που άρχισαν να στολίζουν πάρκα, υπόγειους σταθμούς και κάθε λογής τοίχους. Περαστικοί και γείτονες το κοινό τους. Κόσμος=αγοραστικό κοινό για τις επιχειρήσεις. Οι εταιρίες βρήκαν νέο τρόπο να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των υποψηφίων πελατών τους μέσω του graffiti. Εφόσον ήταν μια νέα τεχνική, το πεδίο ήταν ακόμη φρέσκο χωρίς ανταγωνιστές άρα η διαφήμισή τους θα είχε μεγαλύτερη απήχηση.

graffiti

Πεζοδρόμια και τοίχοι γέμισαν με έξυπνες ατάκες και σλόγκαν που διαφήμιζαν προϊόντα. Μέχρι και η Domino’s Pizza χρησιμοποίησε το reverse graffiti προκειμένου να αυξήσει τις πωλήσεις της. Η καμπάνια στοίχισε λιγότερο από 20.000$ και απέφερε τεράστια δημοσιότητα! Το μόνο που έκανε ήταν να προτρέπει τον κόσμο να φωτογραφίζεται δίπλα σε σλόγκαν της εταιρίας. Λίγους μήνες μετά, η Domino’s Pizza ξαναχρησιμοποίησε το reverse graffiti στη μεγάλη αθλητική γιορτή της Αμερικής, το Super Bowl. Η διαφήμιση μέσω του graffiti δε γίνεται άτεχνα, αλλά όπως κάθε διαφημιστική καμπάνια ακολουθεί συγκεκριμένα στάδια: τη στοχοποίηση του αγοραστικού κοινού, το καθαρό μήνυμα  την προτροπή σε δράση και τον κανόνα των 7. Σύμφωνα με αυτόν τον κανόνα, ο υποψήφιος πελάτης πρέπει να δει το μήνυμα σε 7 διαφορετικά σημεία προτού τελικά κινητοποιηθεί. Ο μέσος όρος είναι  25 διαφημίσεις/πόλη.

Το reverse graffiti λόγω της χρήσης του ως διαφημιστικού μέσου και της ιδιότητάς του να καθαρίζει τις λερωμένες επιφάνειες λέγεται επίσης και clean advertising ή green graffiti.

Περισσότερα από τη στήλη: Πολιτισμός

Πολιτισμός

Χριστούγεννα στη Γκάνα: κάτι το διαφορετικό!

Τα Χριστούγεννα στη Γκάνα της Αφρικής είναι μια σημαντική γιορτή, καθώς  το 70% του πληθυσμού…

Πολιτισμός

Friedrich Hegel: Φιλοσοφία της Ιστορίας

Ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γερμανικού ιδεαλισμού και της νεότερης φιλοσοφίας είναι αναμφίβολα ο…

Πολιτισμός

Οικοτροφεία Θηλέων της Ελλάδας: Εκπαίδευση και Πατριαρχία

Σε κάθε περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας το περιεχόμενο και η δομή του εκπαιδευτικού συστήματος ενός…

Πολιτισμός

Μωβ χρώμα: ο συμβολισμός του σε διάφορες κουλτούρες

Το χρώμα μωβ αποτελεί ένα σύνθετο χρώμα καθώς προέρχεται από την ανάμειξη δύο βασικών χρωμάτων:…

Πολιτισμός

Χριστουγεννιάτικα τραγούδια: Αληθινές ιστορίες πίσω από τις γιορτινές μελωδίες

Κάθε γιορτινή περίοδος έχει το δικό της προσωπικό ηχητικό αποτύπωμα, γεμάτο μελωδίες που αναγνωρίζουμε από…

Πολιτισμός

Το αόρατο ταξίδι των εκθεμάτων ενός μουσείου

  Το αόρατο ταξίδι των εκθεμάτων ενός μουσείου ξεκινά πολύ πριν εκείνα πάρουν τη θέση…

Πολιτισμός

Γ. Ζογγολόπουλος, ο καλλιτέχνης που έδωσε στο χώρο και στο χρόνο άλλη διάσταση

Δημόσιο έργο, ιδιωτικό πάθος. Ο διεθνούς φήμης εικαστικός Γιώργος Ζογγολόπουλος , γνωστός για τα έργα…