
Όπως κάθε άλλη χρονιά, η Google δημοσίευσε και φέτος τις δημοφιλέστερες αναζητήσεις του 2025 και τα αποτελέσματα για την Ελλάδα αποτελούν έναν ψηφιακό καθρέφτη της χώρας και των χρηστών. Το Year in Search που δημοσιεύεται κάθε χρόνο από την Google είναι ένα πολύ χαρακτηριστικό δείγμα που φανερώνει τι απασχόλησε περισσότερο τον κόσμο τη συγκεκριμένη χρονιά αλλά και γύρω από ποιες θεματικές κινήθηκε η επικαιρότητα.
Από αναζητήσεις όπως «Σεισμός τώρα» και «Κοινωνικός Τουρισμός 2025», μέχρι «Κλαυδία» και «ΑΕΚ εναντίον Ολυμπιακός», οι δημοφιλέστερες αναζητήσεις του 2025 σκιαγραφούν την πορεία της ενημέρωσης και της πληροφόρησης, όπως αυτή σχηματίστηκε την τελευταία χρονιά.
Οι δημοφιλέστερες αναζητήσεις του 2025: Καθημερινότητα και επικαιρότητα
Το Year in Search 2025 ήταν, όπως συνήθως, χωρισμένο σε κατηγορίες αναζητήσεων με την πρώτη να αποτελούν οι Γενικές Αναζητήσεις. Τα θέματα που εμφανίζονται σε αυτή την κατηγορία αφορούν κυρίως έκτακτα γεγονότα αλλά και θέματα του κράτους ή της οικονομίας.
Χαρακτηριστική ήταν η κορυφαία γενική αναζήτηση της χρονιάς: «Σεισμός Τώρα». Αναμφίβολα φέτος στην χώρα σημειώθηκαν πολλές σεισμικές δραστηριότητες και η ανάγκη των πολιτών για άμεση ενημέρωση φάνηκε από την συγκεκριμένη αναζήτηση. Ενδιαφέρον προκαλεί επίσης και το γεγονός πως παρά την ύπαρξη των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, οι Έλληνες κατέφευγαν στην Google για να λάβουν μία έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση.
Στις επόμενες θέσεις της κατηγορίας εμφανίζονται αναζητήσεις όπως «Κοινωνικός Τουρισμός 2025», «Προσωπικός Αριθμός» και «ΕΝΦΙΑ 2025», ζητήματα δηλαδή που αφορούν τον κρατικό μηχανισμό ή την γραφειοκρατία και την οικονομία. Όλες αυτές οι αναζητήσεις φανερώνουν τόσο τις οικονομικές και πρακτικές ανάγκες των πολιτών που μονοπώλησαν στο ενδιαφέρον τους, όσο και την επιθυμία τους να ενημερωθούν για νέα «εργαλεία» ή υπηρεσίες που έχουν ενσωματωθεί στην καθημερινότητα τους.
Ψυχαγωγία, Πρόσωπα και Τάσεις
Φυσικά, εκτός από πρακτικές αναζητήσεις, το ενδιαφέρον των χρηστών επικεντρώθηκε και σε θέματα ψυχαγωγίας και δημοφιλών προσωπικοτήτων.
Κάτι που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι η κατηγορία «Πρόσωπα», στην οποία την πρώτη θέση κατέχει η Κλαυδία. Η τραγουδίστρια που φέτος εκπροσώπησε τη χώρα στον διαγωνισμό της Eurovision είναι λογικό να έχει πρωταγωνιστήσει στο ενδιαφέρον των Ελλήνων, ενώ το ενδιαφέρον στον ίδιο τον θεσμό του διαγωνισμού είναι επίσης σημαντικό. Αυτό φαίνεται και σε μία άλλη στήλη με τον τίτλο «Τι σημαίνει», στην οποία η αναζήτηση «Τι σημαίνει τζιβαέρι» βρέθηκε στην έκτη θέση, επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον για την φετινή συμμετοχή στον διαγωνισμό.
Σε κατηγορίες ψυχαγωγίας, όπως «Αθλητικά Γεγονότα», «Σειρές/Ριάλιτι» και «Ταινίες», ελληνικές αλλά και ξένες παραγωγές βρέθηκαν στο επίκεντρο. Το Eurobasket πρωταγωνίστησε στις αθλητικές αναζητήσεις, ενώ ελληνικές σειρές («Να με λες μαμά», «Άγιος έρωτας») βρέθηκαν στις πρώτες αναζητήσεις στην αντίστοιχη κατηγορία. Ωστόσο, στην κατηγορία «Ταινίες», δύο ξενόγλωσσες παραγωγές, το «Nosferatu»και το «Anora», ήταν στις πρώτες δύο θέσεις. Παρόλα αυτά, η ταινία «Υπάρχω» ήταν τρίτη στην συγκεκριμένη κατηγορία, αναδεικνύοντας και την δημοφιλότητα του ελληνικού κινηματογράφου.
Τι σημαίνει και Ποια είναι
Δύο άλλες πολύ ενδιαφέρουσες κατηγορίες ήταν η κατηγορία «Τι σημαίνει» και «Ποια είναι», που αναφέρονται στις πιο συχνές ερωτήσεις.
Στην κατηγορία «Τι σημαίνει» το ενδιαφέρον κινήθηκε σε διαφορετικά θέματα που φάνηκε να απασχολούν τους χρήστες. Η πρώτη αναζήτηση μάλιστα αφορούσε ένα απόφθεγμα του αρχαίου φιλοσόφου, Επίκουρου. Η αναζήτηση «Τι σημαίνει λάθε βιώσας» ανέδειξε την ανάγκη των ανθρώπων για την υιοθέτηση νέων προσεγγίσεων όσον αφορά την καθημερινή τους ζωή. Άλλες αναζητήσεις, όπως «Τι σημαίνει ίντερσεξ», που ήταν στην δεύτερη θέση την κατηγορίας, δείχνουν την ανάγκη για ενημέρωση που προκύπτει μετά από την έκθεση σε νέες έννοιες, όπως συνέβη με την σειρά «Σέρρες», του Γιώργου Καπουτζίδη, και με τον όρο ίντερσεξ.
Στην κατηγορία «Ποια είναι», η πρώτη αναζήτηση: «Ποια είναι η πρώτη Ελληνίδα φεμινίστρια», φανερώνει περαιτέρω το ενδιαφέρον των ανθρώπων για θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος και ιστορίας, ενώ οι επόμενες αναζητήσεις αφορούν θέματα γενικής γνώσεως, από τομείς όπως η γεωγραφία («Ποια είναι η πρωτεύουσα της Νιγηρίας») ή η μυθολογία («Ποια είναι η μητέρα της Ωραίας Ελένης»).
Τι φανερώνουν οι δημοφιλέστερες αναζητήσεις του 2025
Οι δημοφιλέστερες αναζητήσεις του 2025 στην Ελλάδα αποτελούν έναν από τους πιο αξιόπιστους δείκτες για τα ενδιαφέροντα αλλά και τις ανησυχίες των Ελλήνων πολιτών. Μέσα από την ετήσια έκθεση της Google εξάγονται πολλά συμπεράσματα και φέτος φάνηκε τόσο η ανάγκη για πρακτική ενημέρωση και πληροφόρηση, όσο και το ενδιαφέρον για την ψυχαγωγία και τις τάσεις.
Σε τελική ανάλυση, το Year in Search φανερώνει ένα σύνολο πολιτών ανήσυχο για την καθημερινότητα και που αναζητά διαρκώς μέσα ενασχόλησης με την καθημερινότητα. Είτε οι αναζητήσεις επικεντρώνονται σε οικονομικά ζητήματα, είτε σε ενημέρωση για την τρέχουσα επικαιρότητα, φαίνεται πως η συγκεκριμένη, και πιο χρησιμοποιημένη, μηχανή αναζήτησης αξιοποιείται από άτομα που χρειάζονται ενημέρωση για κάθε είδους ζήτημα.
ΠΗΓΕΣ:
Τι «γκούγκλαραν» οι Έλληνες το 2025 – Οι πιο δημοφιλείς αναζητήσεις (2025), https://www.kathimerini.gr/society/563956906/ti-gkoygklaran-oi-ellines-to-2025-oi-pio-dimofileis-anazitiseis, Ανακτήθηκε από: www.kathimerini.gr (Τελευταία πρόσβαση: 8/12/2025)