Η πανδημία σηματοδότησε την άνοδο των ψηφιακών μέσων

ψηφιακών μέσων
Πηγή εικόνας: news.harvard.edu

Το ξέσπασμα του COVID-19 έφερε μαζί του και την καραντίνα, η οποία με τη σειρά της «καθήλωσε» τους ανθρώπους στα σπίτια τους. Αυτή η απότομη αλλαγή του τρόπου ζωής, άλλαξε και τις συνήθειες των ανθρώπων καθώς αυξήθηκε ο ελεύθερος χρόνος όπως και η ανάγκη για περισσότερη επαφή. Φυσικά, η τεχνολογία πρωταγωνίστησε σε αυτή την αλλαγή, γεγονός που πυροδότησε την άνοδο των ψηφιακών μέσων και αφήνοντας πίσω τα έντυπα.

Η αυξανόμενη ανάγκη των ανθρώπων, κυρίως, σχετικά με την πανδημία, προκάλεσε την αύξηση της επισκεψιμότητας σε μεγάλα ειδησεογραφικά πρακτορεία και εφημερίδες, όπως το CNBC, οι New York Times ή η Washington Post. Επιπλέον, πολλοί επέλεξαν να στηρίξουν τοπικές εφημερίδες και περιοδικά.

Σύμφωνα με έκθεση του πρακτορείου Reuters, η τηλεθέαση αυξήθηκε 5% κατά μέσο όρο την περίοδο του lockdown. Παράλληλα, με την δυναμική επάνοδο της τηλεόρασης, τα μέσα κοινωνική δικτύωσης έγιναν κομμάτι της ρουτίνας της καραντίνας, αλλά η αυξημένη χρήση τους αφορούσε, κυρίως, την σύνδεση μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Έχοντας περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους αλλά και τον η/υ πρόχειρο, οι άνθρωποι μείωσαν την χρήση των smartphones. Βιντεοκλήσεις με φίλους, παρακολούθηση ψυχαγωγικών βίντεο καθώς και σειρών – ταινιών, διαδικτυακά μαθήματα και meetings έφεραν στο φως εφαρμογές που παλαιότερα δεν ήταν τόσο δημοφιλείς, όπως για παράδειγμα το Zoom ή Google Classroom και το Microsoft teams.

Το social distancing καθόρισε σε μεγάλο βαθμό την επικράτηση των ψηφιακών μέσων. Οι άνθρωποι έπρεπε να αναπληρώσουν την προσωπική επαφή με αγαπημένα πρόσωπα και έτσι στράφηκαν στο chatting και τις κλήσεις μέσω εφαρμογών. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η κατανομή των μέσων που χρησιμοποίησαν οι άνθρωποι όλων των ηλικιών. H generation X(38-56) και οι Baby Boomers(57-64) στράφηκαν, κυρίως, στην όχι μόνο online τηλεθέαση. Η generation Ζ(16-23), κατά κύριο λόγω, παρακολούθησε ψυχαγωγικά βίντεο και ασχολήθηκε με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια όπως και οι millennials(24-37). Η Generation Z παρακολούθησε πολύ λιγότερες ειδήσεις σχετικά με την πανδημία από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα. Αξιοσημείωτο είναι ότι όσο προχωράμε προς μικρότερες ηλικίες μειώνεται το ποσοστό των ανθρώπων που δεν αύξησαν την ενασχόλησή τους με κάποιο ψηφιακό ή όχι μέσο και δεν προσέθεσαν κάτι στη ρουτίνα τους.

Διαβάστε επίσης  Ένα διαφορετικό παγωτατζίδικο επιβιώνει στον κορωνοϊό
Advertising

Advertisements
Ad 14

Η επικράτηση των ψηφιακών μέσων και η ανάγκη για πληροφόρηση έκανε τους ανθρώπους  να ανησυχούν για το χρόνο που αφιερώνουν στις οθόνες και αφαιρούν από την πραγματική ζωή. Προσπαθώντας να αντιληφθούν την πραγματικότητα της πανδημίας κατάλαβαν ότι μέχρι τώρα αγνοούσαν την ζωή.


Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτό το άρθρο:

«The Virus Changed the Way We Internet». Ανακτήθηκε από: https://www.nytimes.com/interactive/2020/04/07/technology/coronavirus-internet-use.html

«How COVID-19 Has Impacted Media Consumption, by Generation». Ανακτήθηκε από: https://www.visualcapitalist.com/media-consumption-covid-19/

Advertising

«MME: Αυξάνονται παγκοσμίως οι διαδικτυακές συνδρομές – Άνοδος της τηλεόρασης, πτώση των εντύπων». Ανακτήθηκε από: https://www.cnn.gr/style/politismos/story/223453/mme-ayxanontai-pagkosmios-oi-diadiktyakes-syndromes?fbclid=IwAR2VDEO0MsMDGx6ZcCMfu0njYPY7kj_9QItBNzDrwnVpsdIx7aWC7s_gIr0

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Σχολική ετοιμότητα παιδιών με χαμηλό βάρος γέννησης

Το παρόν άρθρο Το παρόν άρθρο, με τίτλο Σχολική ετοιμότητα

Ανατροφή παιδιών με ΑΓΔ: Ανταμοιβές και προκλήσεις

Το παρόν άρθρο Περίπου 7,6% των παιδιών (~ δύο παιδιά