Tammam Azzam: ο Σύριος καλλιτέχνης που δημιουργεί πάνω στην καταστροφή του πολέμου

Ο Tammam Azzam είναι ένας Σύριος καλλιτέχνης, όπου δημιουργεί κυρίως γνωστά έργα της Δυτικής Τέχνης πάνω σε κατεστραμμένα κτίρια από τον πόλεμο, στην πατρίδα του, τη Συρία.

Το δημοφιλέστερο έργο του, είναι το λεγόμενο «Freedom Graffii», κατά το οποίο παρουσιάζεται το -επίσης δημοφιλές- έργο του Gustav Klimt’s, «The Kiss». Μάλιστα, το αξιοπρόσεκτο είναι πως, σύμφωνα με τον Tammam Azzam, υπάρχουν και πολλές κριτικές που δεν αποδέχονται το γεγονός να χρησιμοποιεί τα έργα του Δυτικού πολιτισμού σε κατεστραμμένα κτίρια, με τον ίδιο τον καλλιτέχνη να απαντάει πως το μόνο που επιθυμεί, είναι να δείξει πως όλοι είμαστε πολίτες ενός κόσμου, προβάλλοντας έτσι την ισότητα.

Advertising

Advertisements
Ad 14

 

Ο καλλιτέχνης, Tammam Azzam, είναι γεννημένος στη Δαμασκό, στη Συρία, το 1980 και ζει στο Ντουμπάι. Είναι απόφοιτος της σχολής Καλών Τεχνών της Δαμασκού. Το προαναφερόμενο πρότζεκτ του στα βομβαρδισμένα κτίρια της πατρίδας του, έχει κάνει μεγάλη εντύπωση  σε όλον τον κόσμο εδώ και μερικά χρόνια και σίγουρα, όχι άδικα.

Τελικά αν πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα στο αν η Τέχνη πρέπει να συνεχίζεται σε πολύ δύσκολους καιρούς και ειδικά σε καιρό πολέμου, αναμφίβολα η περίπτωση του Tammam Azzam μπορεί να μας δείξει πως ένα καλλιτεχνικό έργο, έχει τη δυνατότητα και αφυπνίζει τα πλήθη παγκοσμίως, δείχνοντας μέσα από τις καταστροφικές εικόνες της πραγματικότητας, την ομορφιά της Τέχνης, προβάλλοντας έτσι την αντίθεση αυτή. Τα Δυτικά έργα τέχνης που παρουσιάζονται από τον συγκεκριμένο καλλιτέχνη, φανερώνουν και αυτά πως δεν θα έπρεπε να υπάρχει αντίθεση μεταξύ Δύσης και Ανατολής, μα πως η ανθρωπότητα θα ήταν ιδανικά ενωμένη από άκρη σε άκρη αυτού του πλανήτη.

Η Τέχνη μπορεί και περνάει τα εκάστοτε μηνύματα που ο κάθε καλλιτέχνης επιθυμεί, αρκεί και εμείς να προσπαθήσουμε να τα εκλάβουμε με τον ορθό τρόπο, να συνδεθούμε μαζί με τα έργα, να παρατηρήσουμε και να «ακούσουμε» τι θέλουμε να μας πούνε και το σημαντικότερο είναι στο τέλος να επεξεργαστούμε μέσα το μήνυμα, γιατί ίσως κάτι πολύ μικρό -ή πολύ μεγάλο τελικά- μπορεί να αποκτήσει τη δυνατότητα να μας οδηγήσει και σε άλλους τρόπους σκέψεις που ποτέ δεν είχαμε φανταστεί.

Advertising

 

Πληροφορίες από INDEPENDENT

 

Φοιτήτρια της Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, που κράτησε μόνο τη φιλοσοφία. Βολιώτισα, αλλά με μεγάλη αγάπη στη συμπρωτεύουσα. Εδώ και λίγα χρόνια δηλώνω ερωτευμένη με τη συγγραφή και την αρθρογραφία.

Περισσότερα από τη στήλη: Πολιτισμός

Πολιτισμός

Μπαστέτ: Η θεά-γάτα της αρχαίας Αιγύπτου

Η αρχαία Αίγυπτος υπήρξε ένας από τους πιο εντυπωσιακούς πολιτισμούς της ανθρώπινης ιστορίας. Πέρα, όμως,…

Πολιτισμός

Kenneth Arrow: Η ανεφικτότητα της Δημοκρατίας

Η αναγωγή του Δημοκρατικού θεσμού στις εμβληματικές φιγούρες του Περικλή και του Κλεισθένη, κατακλύζει εύλογα…

Πολιτισμός

Το πρώτο Εικονικό Μουσείο Κλεμμένων Αντικειμένων

Το πρώτο Εικονικό Μουσείο Κλεμμένων Πολιτιστικών Αντικειμένων είναι online και σε αντίθεση με άλλα μουσεία,…

Πολιτισμός

Το μήλο στην παγκόσμια κουλτούρα

Το μήλο στην παγκόσμια κουλτούρα συμβολίζει όχι μόνο την υγεία, την καλή ζωή και την…

Πολιτισμός

Η έννοια της βιοπολιτικής στον Foucault

Η ανθρωπότητα περιερχόμενη σε μία θέση μάρτυρα είτε άλλοτε και ως δέκτη μίας θανατοπολιτικής πραγματικότητας…

Πολιτισμός

Η ιστορία του θαυμαστικού

  Οι ρίζες του θαυμαστικού Η ιστορία του θαυμαστικού συμβόλου είναι πολύ πιο βαθιά από…

Πολιτισμός

Εκκοσμίκευση και θεοκρατία: Ο χριστιανισμός εν Ελλάδι

Η θρησκεία, και ειδικότερα ο ορθόδοξος χριστιανισμός, αποτελεί ένα από τα θεμελιώδη στοιχεία της ελληνικής…