Εκμάθηση Αγγλικών ως δεύτερη γλώσσα: Διαφορές φύλου

Το παρόν άρθρο

Υπάρχους διαφορές φύλου στην εκμάθηση των Αγγλικών ως δεύτερη γλώσσα; Θα μπορούσε το διαδίκτυο να αποτελεί ένδειξη για το γιατί τα αγόρια στη Νορβηγία ξεπερνούν στις επιδόσεις τα κορίτσια στην εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας ως δεύτερης γλώσσας; Μία νέα μελέτη χρησιμοποίησε δεδομένα για περισσότερα από ένα εκατομμύριο παιδιά.

Πηγή εικόνας: Στη Νορβηγία, τα αγόρια ξεπερνούν τα κορίτσια στην ανάγνωση της αγγλικής γλώσσας ως δεύτερης γλώσσας

Τα αγόρια στη Νορβηγία σημειώνουν πρόωρα οφέλη στην ανάγνωση της αγγλικής γλώσσας ως δεύτερης γλώσσας και μάλιστα ξεπερνούν στις επιδόσεις τα κορίτσια στην ηλικία των 10 και 13 ετών, σύμφωνα με μια νέα μελέτη σε περισσότερους από ένα εκατομμύριο μαθητές.

Οι ερευνητές δημοσίευσαν τα ευρήματά τους στο περιοδικό Assessment in Education: Principles, Policy & Practice. Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Όσλο προτείνουν ότι τα μάλλον απροσδόκητα αποτελέσματα μπορεί να εξηγηθούν από το διαδικτυακό παιχνίδι και τις εμπειρίες με άλλες ψηφιακές τεχνολογίες όπως το YouTube, με τα Αγγλικά να είναι η γλώσσα του διαδικτύου.

«Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι τα αγόρια δε σημείωσαν μια γενική βελτίωση στη γλωσσική επάρκεια, αλλά μάλλον μια βελτίωση που ήταν ειδική και αφορούσε την αγγλική γλώσσα», αναφέρει η επικεφαλής συγγραφέας Καθηγήτρια Astrid Marie Jorde Sandsør, τα ευρήματα της ομάδας της οποίας δείχνουν ότι τα κορίτσια τα πήγαιναν καλύτερα από τα αγόρια στην εκμάθηση της μητρικής τους γλώσσας.

Advertising

Advertisements
Ad 14

«Οι διαφορές μεταξύ των φύλων στον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές αλληλεπιδρούν με τα Αγγλικά σε περιβάλλοντα εκτός του σχολείου θα μπορούσαν να εξηγήσουν τη διαφορά στην ανάπτυξη του χάσματος των φύλων». «Ενώ οι πρώτες/επίσημες γλώσσες αποκτώνται μέσω της αλληλεπίδρασης με τις περισσότερες πτυχές της καθημερινής ζωής, οι επιπλέον γλώσσες είναι πολύ πιο συγκεκριμένες στο πλαίσιο», προσθέτει η συν-συγγραφέας Καθηγήτρια Lisbeth M. Brevik από το Oslo’s Department of Teacher Education and School Research.

Και το προτεινόμενο πλαίσιο είναι το διαδικτυακό παιχνίδι, η αλληλεπίδραση με το YouTube και η παρακολούθηση ταινιών. Πρόσφατες έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στη Νορβηγία σχετικά με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στα παιδιά δείχνουν ότι σχεδόν τα δύο τρίτα των αγοριών αναφέρουν ότι παίζουν πολλές φορές την εβδομάδα, σε σύγκριση με μόνο μια μειοψηφία των κοριτσιών. Επιπλέον, τα αγόρια πιο συχνά από τα κορίτσια ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν τα Αγγλικά για να παίζουν διαδικτυακά παιχνίδια, να ασχολούνται με το YouTube και να παρακολουθούν ταινίες.

«Τα δεδομένα της έρευνας παρέχουν μια πιθανή εξήγηση», λέει ο Καθηγητής Brevik. «Η εξήγηση υποδηλώνει ότι η χρήση της γλώσσας μέσω της τεχνολογίας και του ενδιαφέροντος (σε αυτήν την τεχνολογία) έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει την κατάκτηση της γλώσσας. Μπορεί επίσης να παίξει ρόλο στη μείωση του χάσματος των φύλων που παρατηρούμε σήμερα».

Από το 2000, οι διεθνείς τάσεις έχουν εντοπίσει μεγάλες και σταθερές διαφορές μεταξύ των φύλων υπέρ των κοριτσιών όσον αφορά την ανάγνωση στην πρώτη γλώσσα. Ωστόσο, η γλωσσική επάρκεια στα Αγγλικά ως δεύτερη γλώσσα μεταξύ των ανδρών ξεπέρασε αυτή των γυναικών το 2021 για πρώτη φορά από το 2014. Αυτό συμβαίνει σύμφωνα με τα σταθμισμένα αποτελέσματα των τεστ των Αγγλικών, το EF SET που χρησιμοποιείται παγκοσμίως για την πιστοποίηση της επάρκειας των Αγγλικών.

Διαβάστε επίσης  Απογοήτευση: η ευκολία στο συναίσθημα της ματαίωσης
Advertising

Η έρευνα των Sandsør και Brevik (2024)

Ερευνητικός σκοπός

Ο στόχος αυτής της μελέτης ήταν να διερευνήσει την ανάπτυξη των διαφορών μεταξύ των φύλων με την πάροδο του χρόνου στην εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας ως δεύτερης γλώσσας, σε σύγκριση με τη γλωσσική επάρκεια στα Νορβηγικά που μαθαίνονται ως μητρική γλώσσα.

Οι ερευνητές ανέλυσαν αποτελέσματα τεστ και εξετάσεων από το 2007 και το 2018 από 1,1 εκατομμύρια μαθητές στη Νορβηγία σε διαφορετικά στάδια εκπαίδευσης. Χρησιμοποιήθηκαν εθνικά μητρώα εκπαίδευσης που κάλυπταν ολόκληρο τον Νορβηγικό μαθητικό πληθυσμό.

Για την επάρκεια των Αγγλικών, οι συγγραφείς εστίασαν στη γλώσσα όπως μετρήθηκε με εθνικά τεστ, συμπεριλαμβανομένων των τεστ λεξιλογίου, γραμματικής και της αναγνωστικής κατανόησης. Ανέλυσαν επίσης τις συνολικές επιδόσεις στα τεστ υψηλού κόστους και τους βαθμούς των εξετάσεων στην ηλικία των 15 ετών, που ορίζονται ως τα αποτελέσματα της γραπτής και της προφορικής επάρκειας της αγγλικής γλώσσας που βαθμολογούνται από δασκάλους και εξωτερικούς αξιολογητές.

Για τα Νορβηγικά, οι ερευνητές συνέκριναν τα αποτελέσματα των εθνικών τεστ μεταξύ αγοριών και κοριτσιών για την ικανότητα ανάγνωσης, καθώς επίσης για τις συνολικές επιδόσεις στα τεστ υψηλού κόστους και στους βαθμούς των εξετάσεων.

Advertising

Τα εθνικά τεστ για τα Αγγλικά και τα Νορβηγικά ήταν για τα παιδιά ηλικίας 10 ετών που γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2008 και για τα παιδιά ηλικίας 13 ετών που γεννήθηκαν μεταξύ 1991 και 2002. Τα τεστ υψηλού κόστους αφορούσαν παιδιά ηλικίας 15 ετών που γεννήθηκαν από το 1991 έως το 2002.

Διαβάστε επίσης  Τέσσερις άγνωστες από τις αρχαίες Ελληνίδες μαθηματικούς

Η ανάπτυξη των διαφορών μεταξύ των φύλων διερευνήθηκε επίσης χρησιμοποιώντας δεδομένα από τους ίδιους μαθητές και μετρήθηκε στις ηλικίες των 10, των 13 και των 15 ετών.

Ερευνητικά ευρήματα

Τα αποτελέσματα έδειξαν αρχικά μία μικρή διαφορά μεταξύ των φύλων στην απόδοση των εθνικών τεστ Αγγλικών στην ηλικία των 10 ετών. Ωστόσο, οι ερευνητές βρήκαν μία σταδιακή αλλαγή υπέρ των αγοριών, με τα αγόρια να υπερτερούν των κοριτσιών στα αποτελέσματα των τεστ του 2018. Ωστόσο, τα κορίτσια ξεπερνούσαν σταθερά τα αγόρια στα τεστ υψηλού κόστους και στους βαθμούς των εξετάσεων στα Αγγλικά στην ηλικία των 15 ετών σε όλη τη χρονική περίοδο (2007-2018).

Όσον αφορά τα Νορβηγικά, τα κορίτσια ξεπέρασαν τα αγόρια σε όλους τους τύπους τεστ με τη μεγαλύτερη διαφορά στην ηλικία των 15 ετών για τις επιδόσεις στα τεστ υψηλού κόστους και στους βαθμούς των εξετάσεων, γεγονός που δείχνει ότι τα αγόρια δεν παρουσίαζαν γενική βελτίωση στη γλωσσική επάρκεια.

Advertising

Είναι ενδιαφέρον όμως ότι, ενώ τα αγόρια βελτίωσαν τις βαθμολογίες τους στα τεστ σε σύγκριση με τα κορίτσια για τις ηλικίες 10 και 13 ετών στα Αγγλικά, μια σύγκριση των Αγγλικών με τα Νορβηγικά έδειξε ότι τα αγόρια είχαν σχετική βελτίωση σε όλα τα τεστ, καθώς επίσης σε αυτά που δόθηκαν στην ηλικία των 15 ετών.

«Αυτό το εύρημα δείχνει ότι τα προηγούμενα οφέλη των αγοριών στην επάρκεια της αγγλικής γλώσσας μπορεί επίσης να έχουν μεταφραστεί σε πιο ολοκληρωμένα τεστ υψηλού κόστους, αλλά όχι επαρκώς για να μειώσουν το χάσμα μεταξύ των φύλων. Ο τρόπος με τον οποίο μετρώνται τόσο τα Αγγλικά όσο και τα Νορβηγικά στο Γυμνάσιο μπορεί να συμβάλει στη συνεχιζόμενη τάση των αγοριών να είναι πίσω στις επιδόσεις τους στο εκπαιδευτικό σύστημα», εξηγεί ο Καθηγητής Brevik.

Συμπεράσματα

Συμπερασματικά, η ομάδα συνιστά ότι εκτός από τη βελτίωση της αξιολόγησης των Αγγλικών, θα είναι «σημαντική» η γνώση σχετικά με τις διαφορές φύλου στις δεύτερες ή πρόσθετες γλώσσες — ιδιαίτερα σε εκείνες που σχετίζονται με τους διαφορετικούς τομείς της γλωσσικής επάρκειας.

Διαβάστε επίσης  Δικαιολογίες: Μία μάταιη προσπάθεια αποποίησης των ευθυνών μας

Οι περιορισμοί της έρευνας περιλαμβάνουν ότι τα τεστ για τα Αγγλικά και τα Νορβηγικά δεν είναι ακριβώς οι ίδιες γλώσσες και δε μετρώνται στους ίδιους τομείς. Επομένως, εξηγούν οι συγγραφείς, «θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί όταν εξάγουμε συμπεράσματα από τη σύγκρισή τους».

Advertising

Το παρόν αρθρο αποτελεί μετάφραση και προσαρμογή από την αγγλική στην ελληνική γλώσσα του πρωτότυπου άρθρου που μπορεί να βρεθεί εδώ

Πηγές

Sandsør, A. M. J., & Brevik, L. M. (2024). Gender gaps in English as a second language over time: Α shift in favour of boys. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 1–24. https://doi.org/10.1080/0969594X.2024.2423151
Could online technology be a clue as to why boys in Norway are outperforming girls in learning English as a second language?. ScienceDaily, 8 December 2024. <www.sciencedaily.com/releases/2024/12/241208200132.htm>.

Σπούδασα Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (2008) και ολοκλήρωσα μεταπτυχιακό πρόγραμμα ειδίκευσης στην Ανάπτυξη του Παιδιού στο Τμήμα Ψυχολογίας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου (2012). Το 2014, ξεκίνησα διδακτορικές σπουδές στο Πανεπιστημιακό Κολλέγιο του Λονδίνου. Τον Δεκέμβριο του 2018, υπερασπίστηκα επιτυχώς τη διατριβή μου με τίτλο (στην ελληνική γλώσσα): Η διερεύνηση της οργάνωσης του λεξιλογίου σε παιδιά που μιλούν Ελληνικά με δυσκολίες στη γλώσσα και τον αλφαβητισμό. Η διδακτορική διατριβή μπορεί να βρεθεί εδώ: https://discovery-pp.ucl.ac.uk/id/eprint/10077333/

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Τι κι αν δεν υπάρχει τίποτα κακό σε εσένα;

Τι κι αν δεν υπάρχει τίποτα κακό σε εσένα;

Τι κι αν δεν υπάρχει τίποτα κακό σε εσένα; Διαφορετικές
Από πού πήραν το όνομα τους βουνά της Ελλάδας

Από πού πήραν το όνομα τους βουνά της Ελλάδας

Ο Ελλαδικός χώρος είναι ένα μεγάλο πανόραμα μυθικών και ιστορικών