Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Το χάσμα μεταξύ των φύλων στην επιστήμη

13 Απριλίου 2018

Παρά τα όσα μπορείτε να ακούσετε σε ”πρωινές” εκπομπές ή να διαβάσετε σε βιβλία αυτοβελτίωσης, η επιστήμη έχει ξεκαθαρίσει σθεναρά την ιδέα ότι δεν υπάρχει «θηλυκός και αρσενικός εγκέφαλος». Ωστόσο, όταν οι άνθρωποι προσπαθούν να εξηγήσουν το χάσμα μεταξύ των φύλων στην επιστήμη – το γεγονός ότι οι γυναίκες κατέχουν μόνο το 24% της επιστήμης και των μαθηματικών εργασιών στις ΗΠΑ – συχνά τους επιστρέφει σε αυτό το πεισματικό επιχείρημα ότι οι γυναίκες είναι από τη φύση τους, βιολογικά λιγότερο προσαρμοσμένες σε αυτά τα θέματα.

Η μελέτη

Μια πρόσφατη μελέτη υποδεικνύει ότι ένας παράγοντας (από τους πολλούς) μπορεί να είναι ότι οι γυναίκες απλώς υπόκεινται στην πεποίθηση ότι είναι χειρότερες σε αυτά τα θέματα. Με βάση τις έρευνες μιας ομάδας 202 μαθητών σε σεμινάριο φυσιολογίας ανώτερου επιπέδου, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Αριζόνα διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες είχαν σημαντικά χαμηλότερη γνώμη για την ακαδημαϊκή τους ικανότητα σε σχέση με την υπόλοιπη τάξη.

Το μοντέλο της μελέτης προέβλεπε ότι ο μέσος άνδρας φοιτητής, με GPA(Grade Point Average) 3.3, θα θεωρούσε τον εαυτό του πιο έξυπνο από το 66% των συμμαθητών του – ενώ μια γυναίκα φοιτήτρια με το ίδιο GPA θα αντιλαμβανόταν τον εαυτό της ως πιο έξυπνη από το 54% των συμμαθητών της.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι σπουδαστές που θεωρούν ότι είναι πιο έξυπνοι είναι 3.22 φορές πιο πιθανό να αναφέρουν ότι συμμετέχουν στην τάξη περισσότερο από τον συνεργάτη τους σε μια ομαδική δραστηριότητα. Εν τω μεταξύ, οι σπουδαστές που δεν θεωρούν τους εαυτούς τους έξυπνους ήταν 2.36 φορές πιο πιθανό να αναφέρουν ότι συμμετείχαν λιγότερο από τους συνεργάτες τους στην ομάδα.

Ο μύθος που πρέπει να καταρριφθεί

Μακροπρόθεσμα, αυτό το χάσμα εμπιστοσύνης και η έλλειψη συμμετοχής καθιστά τις γυναίκες πιο διστακτικές να υποβάλλουν ερωτήσεις, να λαμβάνουν χαμηλότερους βαθμούς, ακόμη και να παρατάνε τάξεις λόγω δυσφορίας. Αυτό μπορεί να μας βοηθήσει να εξηγήσουμε γιατί υπάρχουν πολύ λιγότερες γυναίκες στα πεδία της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών, απ’ ό,τι άνδρες.

Πράγματι, άλλες μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι οι γυναίκες παρατάνε τέτοιας κατεύθυνσης σχολές λόγω έλλειψης εμπιστοσύνης – όχι έλλειψης δεξιοτήτων – στις μαθηματικές τους ικανότητες και ότι οι γυναίκες “αυτο-επιλέγονται” να είναι εκτός από τα πεδία αυτά λόγω του φόβου αποτυχίας.

Δυστυχώς, αυτή η αποθάρρυνση οδηγεί σε έναν φαύλο κύκλο. Οι γυναίκες περνούν τα εκπαιδευτικά τους χρόνια ακούγοντας ότι είναι λιγότερο κατάλληλες στα μαθηματικά και τις επιστήμες, γεγονός που οδηγεί σε χαμηλή αυτοπεποίθηση για τα συγκεκριμένα θέματα, γεγονός που οδηγεί σε λιγότερες γυναίκες στον τομέα, γεγονός που διαιωνίζει το μύθο ότι οι γυναίκες δεν είναι κατάλληλες για αυτές τις θέσεις.

Το χάσμα των φύλων στον τομέα της επιστήμης δεν είναι μόνο γυναικείο πρόβλημα. Οι έρευνες δείχνουν ότι τους βλάπτει όλους και κρατά πίσω τις επιχειρήσεις. Ως εκ τούτου, είναι καιρός να σταματήσει να αναπαράγεται ο μύθος ότι η επιστήμη και τα μαθηματικά είναι ένα boys club εξ’ ορισμού. Aυτή η πόρτα ήταν πάντοτε ανοικτή στις γυναίκες, αλλά οι κοινωνικές πιέσεις πρέπει να αλλάξουν για να τις ενθαρρύνουν να την περάσουν.

Is the tech industry still a boys’ club? [ΒΙΝΤΕΟ]

How Did Tech Become So Male-Dominated?[ΒΙΝΤΕΟ]

TEDxJaffa — Daphna Joel — Are brains male or female?[ΒΙΝΤΕΟ]

 

Απόφοιτη της σχολής Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης, με μπόλικο ενδιαφέρον για ό,τι νέο συμβαίνει γύρω από την τεχνολογία και τις επιστήμες. Εθισμένη στη προβολή ταινιών, σε μικρά ταξίδια απόδρασης, στη μουσική, στο ωραίο φαγητό, στην υπέροχη παρέα μου...

Περισσότερα από τη στήλη: Επιστήμη

Επιστήμη

Η ψυχολογία των γιατρών στα νοσοκομεία: Αντιμετωπίζοντας το στρες και το burnout

Οι γιατροί στα νοσοκομεία ζουν καθημερινά σε ένα περιβάλλον υψηλής πίεσης. Απευθύνονται σε ανθρώπους που…

Επιστήμη

Γλώσσα του σώματος και συναισθήματα: Το σώμα αποκαλύπτει όσα κρύβουν τα λόγια

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε βρεθεί σε μια στιγμή που αντιληφθήκαμε ότι κάτι δεν πάει…

Επιστήμη

Αυτοκτονία & Μη Αυτοκτονικός Αυτοτραυματισμός (NSSI): Αιτίες, κίνδυνοι, πρόληψη, θεραπεία και υπεύθυνη κάλυψη

Τι είναι – Πόσοι – Γιατί Η αυτοκτονία και NSSI δεν είναι σπάνια ούτε μονοδιάστατα…

Επιστήμη

Προωρότητα και IQ

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Προωρότητα και IQ, θα παρουσιάσει τα ευρήματα μίας πρόσφατης μετα-αναλυτικής…

Επιστήμη

Σχολική Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και το Λύκειο: Άγχος, Ψυχική Υγεία και Οδηγός Στήριξης για Γονείς και Εκπαιδευτικούς

Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο – και αργότερα από το Γυμνάσιο στο Λύκειο…

Επιστήμη

Βιταμίνη Β17, ο μύθος μίας «άγνωστης» βιταμίνης

Η επονομαζόμενη βιταμίνη Β17, αποτελεί μία μη αναγνωρισμένη από την επιστημονική κοινότητα βιταμίνη. Αναφέρεται βιβλιογραφικά…

Επιστήμη

Louis Dobermann: Ένα γενετικό πείραμα

Η ιστορία των σκύλων είναι γεμάτη παραδείγματα επιλεκτικής αναπαραγωγής, όπου άνθρωποι διαμόρφωσαν ζώα για συγκεκριμένες…