AR σε πρόγραμμα περιήγησης.
Η Google φαίνεται πως προσπαθεί να επεκτείνει την πλατφόρμα της, στον κόσμο της επαυξημένης πραγματικότητας (AR – Augmented Reality) με ένα νέο προϊόν, που ονομάζεται προσωρινά Article, το οποίο θα ενσωματώνει την AR στο πρόγραμμα περιήγησης Chrome της εταιρείας. Σε ανάρτηση σε ένα blog, η Google δήλωσε: ”Για να φέρουμε την AR, σε επαφή με όσο το δυνατόν περισσότερους χρήστες, διερευνούμε πώς να την ενσωματώσουμε στην πλατφόρμα του διαδικτύου, οπότε κάποια μέρα κάποιος με πρόγραμμα περιήγησης μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτή τη νέα τεχνολογία.”
Το Article είναι πιθανό να ανταγωνιστεί το ιδιόκτητο ARKit της Apple. Η Google επιδιώκει να επεκτείνει τις δυνατότητες της, επιτρέποντας κάποια λειτουργικότητα στο πρόγραμμα περιήγησης, βοηθώντας τους χρήστες της επιφάνειας εργασίας να επωφεληθούν από τα μοντέλα AR.
Η ανάρτηση της Google στο blog, εξηγεί: «Η μοναδική δύναμη της AR είναι να συνδυάσει το ψηφιακό περιεχόμενο με τον πραγματικό κόσμο. Έτσι μπορούμε, για παράδειγμα, να σερφάρουμε στο διαδίκτυο, να βρούμε ένα μοντέλο, να το τοποθετήσουμε στο δωμάτιό μας για να δούμε πόσο μεγάλο είναι πραγματικά και να περπατήσουμε γύρω από αυτό». Αυτές οι δυνατότητες που περιορίζονται σε συσκευές όπως τα smartphones θα είναι πλέον διαθέσιμες στους επιτραπέζιους υπολογιστές.
Η AR στην αγορά.
Οι εταιρείες φαίνεται να προσπαθούν για την AR, ώστε να γίνει κάτι περισσότερο από ένα καινοτόμο χαρακτηριστικό. Η τεχνολογία είναι στα σπάργανά της και για την ώρα είναι γνωστή για τις εφαρμογές παιχνιδιών, όπως το δημοφιλές Pokemon Go. Καθώς η τεχνολογία ωριμάζει, θα αποκαλυφθούν πολύ πιο εντυπωσιακές εφαρμογές, οι οποίες θα μπορούσαν να βοηθήσουν την τεχνολογία να μεταβεί από το στάδιο της πρωτοποριακής στο στάδιο της μετασχηματιστικής.
Κοιτώντας, ωστόσο, την άλλη πλευρά του νομίσματος, τα επίπεδα απορρόφησης που είναι δυνατόν να αυξηθούν με την AR, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ζητήματα όπως ο εθισμός στην τεχνολογία. Για πρώτη φορά, η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας ανέφερε τη διαταραχή των παιγνίων ως κατάσταση ψυχικής υγείας. Αυτά τα στοιχεία έρχονται πριν καν αρχίσουμε να βλέπουμε πώς η αυξημένη απορρόφηση που παρέχεται από τις AR και VR, θα μπορούσε να επιδεινώσει το ζήτημα.
Φυσικά, το πρόβλημα δεν είναι απαραίτητα η ίδια η τεχνολογία. Αυτές οι καινοτομίες επιτρέπουν στους υπεύθυνους ανάπτυξης της τεχνολογίας να χειρίζονται μεγάλη ισχύ στο κομμάτι που αφορά τη σύνδεση των χρηστών με τις συσκευές. Αυτό που οι χρήστες καταλήγουν να κάνουν με την τεχνολογία μπορεί να μην είναι αυτό για το οποίο η τεχνολογία η ίδια προορίζεται, αλλά μέρος της ευθύνης βαρύνει και τους προγραμματιστές που θα πρέπει να λάβουν αυτή την ισχύ υπόψη.