H Emma Kunz με καταγωγή από την Ελβετία κατάφερε να συνδυάσει την τέχνη με τη θεραπεία. Μέσα από τα γεωμετρικά σχέδια και την αρμονία των σχημάτων προσπάθησε να εξερευνήσει την ανθρώπινη ψυχή. Παρόλα αυτά, η ίδια δε χαρακτήριζε τον εαυτό της ως καλλιτέχνη. Αξίζει να σημειωθεί πως η πρώτη έκθεση των έργων της έλαβε χώρα μετά το θάνατό της.
Λίγα λόγια για τη ζωή της Kunz :
Η Emma γεννήθηκε το 1892 στο Brittnau της Ελβετίας από μια οικογένεια υφαντουργών. Η μόνη επίσημη εκπαίδευσή που έλαβε ήταν σε ένα τοπικό σχολείο του χωριού, ενώ το μόνο βιβλίο που είχε ήταν μια συλλογή από γνώσεις βοτανολόγων. Παρόλο που αρνήθηκε να διαβάσει βιβλία, κατά κάποιον τρόπο ήταν σε θέση να συζητήσει τεχνικά θέματα με εξειδικευμένους ειδικούς. Από την ηλικία των δεκαοκτώ ετών ξεκίνησε να αξιοποιεί τις ικανότητες της τηλεπάθειας και της προφητείας. Ως θεραπευτής, καλλιέργησε φυτά και βότανα, φτιάχνοντας βάμματα και άλλα παρασκευάσματα για τους ασθενείς της. Επίσης χρησιμοποιούσε ευρύτατα το εκκρεμές.
Οι συναντήσεις που πραγματοποιούσε στα πλαίσια του θεραπευτή διακρίνονταν από μεγάλη επιτυχία. Άλλωστε δεν είναι λίγες οι φορές που οι θεραπείες της πλησίαζαν τα όρια του θαύματος. Η Kunz ωστόσο δε θέλησε να υιοθετήσει τον όρο θαύμα. Πίστευε πως η επιτυχία των θεραπειών της οφειλόταν στο γεγονός πως η ίδια κατάφερε να ενεργοποιήσει εσωτερικές δυνάμεις που η πλειονότητα των ατόμων, αγνοούσε. Εξίσου σημαντικό, ήταν ένα δώρο που πρόσφερε τη δυνατότητα στην Emma Kunz να ανακαλύψει το 1941 τη δύναμη του θεραπευτικού βράχου Würenlos που ονόμασε AION A. Από το 1938, δημιούργησε εικόνες μεγάλης κλίμακας σε χαρτί γραφήματος. Συνολικά, δημοσίευσε τρία βιβλία και εκατοντάδες σχέδια, ο αριθμός των οποίων αγγίζει τα 400.
Η καλλιτεχνική πλευρά της Kunz και η προσέγγιση της ανθρώπινης ψυχής:
Χρησιμοποιώντας τις γραμμές, τη γεωμετρία και το πλέγμα, η Emma δημιούργησε διαγραμματικά σχέδια σε μια προσπάθεια να εξερευνήσει την περιπλοκότητα των συστημάτων και την πρακτική αποκατάστασης. Η ίδια περιγράφοντας το έργο της ανέφερε πως πρόκειται για: “Σχήμα και μορφή που εκφράζεται ως μέτρηση, ρυθμός, σύμβολα”. Η Kunz ταυτίζονταν με τον ρόλο του ερευνητή. Ήξερε ότι το έργο της θα γίνει κατανοητό πολύ αργότερα από την εποχή που δημιουργήθηκε. Αν βρισκόταν σήμερα στη ζωή πιθανότατα να δεχόταν θερμές ευχαριστίες για τη συμβολή της στην ενοποιημένη θεωρία πεδίου του φυσικού Antony Garrett Lisi (γνωστή και ως θεωρία E8). Η θεωρία του Lisi επιχειρεί να περιγράψει όλες τις γνωστές θεμελιώδεις αλληλεπιδράσεις στη φυσική. Για αυτό το λόγο χρησιμοποιεί γραφικά μοτίβα, που απεικονίζουν τις στοιχειώδεις καταστάσεις σωματιδίων και θυμίζουν πάρα πολύ τα έργα της Emma Kunz.
Στα πλαίσια της ερευνητικής της δραστηριότητας η Kunz προσπάθησε να μετατρέψει τις επιβλαβείς ενέργειες σε θεραπευτικές. Για να κατανοήσει και να απεικονίσει αυτήν τη διαδικασία θεραπείας, εφηύρε μια ειδική μορφή σχεδίασης. To προσωπικό της στυλ, η ιδιοσυγκρασία και οι επιλογές της αποτελούν τον άξονα γύρω από τον οποίο τοποθετούσε τις πληροφορίες που δεχόταν. Ακόμη, εμφανής είναι η επιρροή από τη χριστιανική παράδοση .
Ένας πνευματικός άνθρωπος της εποχής σημείωσε πως: “Η Hilma af Klint, η Agnes Martin και η Emma Kunz προσέγγισαν τη γεωμετρική αφαίρεση όχι ως φορμαλισμό, αλλά ως μέσο δόμησης φιλοσοφικών, επιστημονικών και πνευματικών ιδεών”.
Κατά τη διάρκεια της θεραπείας-συνεδρίας, η Emma χρησιμοποιούσε μεγάλα φύλλα χαρτιού γραφήματος. Σε αυτά σχεδίαζε μοτίβα χρησιμοποιώντας χρώματα. Μετά από μια περίοδο βαθιάς συγκέντρωσης, παρουσίασε ένα διατεταγμένο σύστημα κουκίδων. Στη συνέχεια, χρησιμοποίησε ένα ειδικό εκκρεμές ως ένα είδος συσκευής εστίασης για να διακρίνει το μοτίβο των γραμμών και των σχημάτων. Μια συνεδρία κρατούσε πολλές ώρες. Δεν έλειπαν οι φορές που η Emma βρισκόταν στα πρόθυρα της κατάρρευσης. Όταν ολοκλήρωνε τη σχεδίαση, επεξηγούσε χωρίς να δίνει χειρόγραφες σημειώσεις. Θεωρούσε πως οι λέξεις παραμόρφωναν το μήνυμα που αποτυπώνονταν ευκρινώς με τα σχέδια. Επικουρικά, η Kunz χρησιμοποιούσε και τον διαλογισμό. Επίσης, υπήρχαν και περιπτώσεις όπου ανέτρεχε σε παλαιότερα σχέδια της για να δώσει απαντήσεις σε ερωτήσεις που την απασχολούσαν.
Περισσότερες πληροφορίες για την Emma Kunz μπορείτε να αναζητήσετε : εδώ
Φαίνεται, λοιπόν πως προσπαθεί να ανταποκριθεί στην επίδραση του ανθρώπινου σώματος. Μέσω των σχεδίων της που συχνά θυμίζουν καλειδοσκόπιο, η Emma συμβάλλει στη διάγνωση σωματικών και ψυχικών παθήσεων των ασθενών. Οι εικόνες γεμάτες σπείρες διακρίνονται για την πολυπλοκότητά τους και την λεπτομέρεια τους. Είναι βέβαιο πως η Kunz χρησιμοποιούσε το μυστικισμό ως μια εναλλακτική γλώσσα. Με αυτό το διαφορετικό τρόπο κατάφερε να αναδείξει τη δύναμη της τέχνης ως ένα μέσο εξερεύνησης νέων ιδεών, συναισθημάτων και ιδεών. Τέλος, η πρακτική της Kunz απαιτούσε τη δημιουργία μιας πιο ουσιαστικής σχέσης με το περιβάλλον.
Η πρόταση που δέχτηκε για να γίνει guru:
Παρόλο που σκόπιμα η Emma Kunz κρατούσε τον εαυτό της απομονωμένο και δεν επιθυμούσε να αποκτήσει αναγνωρισιμότητα, ο διάσημος Ινδός γκουρού Sri Aurobindo αντιλήφθηκε τη σημασία του έργου της. Για αυτό έστειλε τρεις αντιπροσωπείες προκειμένου να την καλέσει στην Ινδία και να γίνει γκουρού. Η ίδια ποτέ δε δέχτηκε αυτή την πρόταση αφού εναντιωνόταν σε οποιαδήποτε ιεραποστολική δραστηριότητα. Κατά τη γνώμη της, όλη η ανθρώπινη εργασία έπρεπε να έχει τοπικό χαρακτήρα.
Πηγές:
Τίτλος άρθρου: Emma Kunz review: Extraordinary constellations of dots and lines explore the healing process Ανακτήθηκε από: www.standard.co.uk (Τελευταία πρόσβαση: Δευτέρα 13 Ιουλίου 19:00)
Τίτλος άρθρου: Why everyone is rediscovering the spiritual illustrations of Emma Kunz by Caroline Christie Ανακτήθηκε από: www.documentjournal.com (Τελευταία πρόσβαση: Δευτέρα 13 Ιουλίου 19:15)
Τίτλος άρθρου: Willkommen im Emma Kunz Zentrum Ανακτήθηκε από:www.emma-kunz.com (Τελευταία πρόσβαση: Δευτέρα 13 Ιουλίου 19:17)