Ο Σταύρος Κοής εκτός από καταξιωμένος στον χώρο των οπτικών είναι και ένας εξαιρετικός άνθρωπος! Σε μια αναλυτική συνέντευξη μάς αποκαλύπτει πώς ακολούθησε το επάγγελμα του οπτικού, τι πρέπει να προσέχουμε όταν αγοράζουμε γυαλιά και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα πράγματα.
Οι σπουδές του στην Οπτική και η αγάπη για το νέο έδωσαν το έναυσμα στον Σταύρο Κοή να δημιουργήσει το πρώτο κατάστημά του 1985, στον ισόγειο χώρο του αρχοντικού του. Με πάθος για τη μόδα, ο Σταύρος Κοής λειτουργεί με κυρίαρχο στόχο την αποτελεσματικότερη κάλυψη των αναγκών που αφορούν τα μάτια, τόσο στον ιατρικό όσο και στον αισθητικό τομέα. Το 2015, η συμπλήρωση 30 χρόνων λειτουργίας βρίσκει τα Kois Optics να παρουσιάζουν τη συλλογή συλλεκτικών γυαλιών ηλίου με έμπνευση από την οροφογραφία του αρχοντικού. Σήμερα, η τρίτη έκδοση είναι πλέον γεγονός.
Επιμέλεια συνέντευξης: Εύα Φιλιπποπούλου
Τι σας ώθησε να ακολουθήσετε το επάγγελμα του οπτικού;
Τυχαία τελείως αφού δεν είχα πετύχει στην φαρμακευτική για μισή μονάδα, συνδύασα τα παραϊατρικά επαγγέλματα, και διάλεξα εκείνη την επιστήμη της υγείας.
Τι πρέπει να προσέξουμε όταν παρατηρήσουμε πως έχουμε πρεσβυωπία ή μυωπία;
Πολλοί κάνουν το λάθος και αγοράζουν έτοιμα γυαλιά από περίπτερα ή φαρμακεία. Όταν όμως ξαφνικά εκτινάσσεται η πρεσβυωπία στο διπλάσιο ή στο τριπλάσιο, τότε καταλαβαίνουμε ότι ήταν λάθος επιλογή.
Και αυτό οφείλεται στα κρύσταλλα που έχουν αυτά τα γυαλιά είναι κακής ποιότητας.
Η μεσαία και η κοντινή απόσταση με την αλόγιστη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και μέσων απόστασης είναι ένα πεδίο πολύ καινούργιο στην οπτική επιστήμη που έχει εξελιχθεί και υπάρχουν εργαλεία που μπορεί να την επιβραδύνουν και να την βοηθήσουν.
Αν έχουμε πρεσβυωπία ή μυωπία, θα πρέπει να έχουμε δύο ζευγάρια γυαλιά, αν η κάθε πάθηση συνάδει και με μια άλλη πάθηση των ματιών;
Όλα αυτά μπορούν να συνδυαστούν μαζί, αλλά όμως υπάρχουν οπτικά βοηθήματα τα οποία βοηθούν και τη μέση απόσταση και την κοντινή και λέμε δηλαδή ειδικά κρύσταλλα και πολυεστιακής επαφής.
Τι νέο υπάρχει στους φακούς επαφής και αυτό πώς επηρεάζει το καταναλωτικό κοινό;
Υπάρχουν πολλές καινοτομίες στους φακούς επαφής όπως, φακοί που απορροφούν την μπλε ακτινοβολία, φακοί επαφής που σκουραίνουν στην υπεριώδη ακτινοβολία και βέβαια φακοί επαφής ειδικοί για πρεσβυωπία.
Υπάρχουν άνθρωποι που αγοράζουν γυαλιά από το φαρμακείο, πώς το σχολιάζετε;
Ο σωστός οπτικός ξέρει τι κρύσταλλα χρειάζονται για την κάθε περίπτωση καταναλωτή σύμφωνα με τις ανάγκες του άρα μόνο στα ενημερωμένα οπτικά καταστήματα θα βρουν τα σωστά κρύσταλλα και γυαλιά ηλίου όπως και τους σωστούς σκελετούς.
Δηλαδή άλλο είδος κρύσταλλο θέλει ένας ναυτικός, άλλο είδος θέλει ένας αθλητής του σκι, άλλο είδος σκελετό και κρύσταλλα ένα παιδί, και άλλο είδος θέλει ένας οδηγός.
Πώς οραματίζεστε στο μέλλον τον κόσμο των οπτικών; Τι θα επηρεάσει τους καταναλωτές;
Το όραμα μας είναι ένας ενημερωμένος επιστήμονας της υγείας του ματιού, ο οποίος θα έχει τα κατάλληλα εργαλεία και μεθόδους να βοηθάει τον καταναλωτή να ζει καλύτερα και να βλέπει καλύτερα στο μέλλον.
Ποια θα ήταν η συμβουλή σας σε νέους συναδέλφους για το επάγγελμα του οπτικού;
Να αγαπάνε την επιστήμη αυτή που έχει σχέση με την υγειά του ματιού αλλά συγχρόνως να αγαπούν και την καινοτομία και να τολμούν.
Ποιοι είναι οι στόχοι σας το 2019;
Το συλλεκτικό γυαλί το οποίο έχουμε σχεδιάσει και έχει σχέση με την ζωγραφιά που υπάρχει στο ταβάνι του αρχοντικού μας με τους δώδεκα θεούς του Ολύμπου.
Το άλλο είναι οι καινούργιες συνεργασίες που έχουμε με φακούς επαφής καινοτόμους αλλά και η επιτυχία με την καινούργια εταιρεία κρυστάλλων Shamir. Τέλος, και η διάδοση της καινοτόμου οφθαλμικών κρυστάλλων Shamir.