20+1 Αξέχαστες στιγμές των Oscars που πέρασαν ποτέ από τις οθόνες μας /Μέρος 1ο

Most-Memorable-Oscar-Moments-Cover-MaxMagTv

Τα βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτελούν εδώ και χρόνια τη μεγαλύτερη βραδιά της show business. Η βραδιά των Oscar δεν γιορτάζει απλά ένα μέσο που φέρνει τον κόσμο κοντά – μεταδίδοντας ζωντανά τον εορτασμό αυτόν μέσα από ένα άλλο εξίσου δημοφιλές μέσο – αλλά μπορεί να αποτελέσει αφορμή για την εκτόξευση μιας επιτυχημένης καριέρας. Λαμπρά παραδείγματα έχουν αποτελέσει οι Ben Affleck και Matt Damon (Oscar Σεναρίου για το Good Will Hunting) το 1998 αλλά και η Jennifer Lawrence (Oscar Α Γυναικείου για το Silver Linings Playbook το 2013) που είχε κερδίσει την πρώτη της υποψηφιότητα το 2011 για την ταινία Winter’s Bone, όπου και πάλι είχε τον Α Γυναικείο Ρόλο.

Αυτή η πολύ σημαντική βραδιά προσφέρεται για την έκφραση των συναισθημάτων των πρωταγωνιστών και για στιγμές ειλικρίνειας που είναι κάπως σπάνιες στο χώρο του θεάματος. Το αποτέλεσμα όλων αυτών; Μερικές από τις πιο άξιες συζήτησης στιγμές της χρονιάς των θεατών. Καμιά φορά, όμως, είναι οι ιστορίες που διαδραματίζονται στο παρασκήνιο αυτές που έχουν περισσότερο “ζουμί” από εκείνες που βλέπουμε μπροστά στα μάτια μας στη σκηνή. Πρόσφατα, το περιοδικό Harper’s Bazaar συγκέντρωσε 21 τέτοιες στιγμές από όλη την πορεία του θεσμού, μίλησε με τους πρωταγωνιστές τους για το πόσο αυθόρμητες – ή όχι – ήταν τελικά, μας τις παρουσίασε και σας τις μεταφέρουμε με χρονολογική σειρά.


 

1) 1940: Η Hattie McDaniel είναι η πρώτη Αφροαμερικανή που κέρδισε ποτέ Oscar

Όταν η McDaniel κέρδισε το Oscar Β’ Γυναικείου για το ρόλο της Mammy , μιας σκλάβας στο αγρόκτημα της Tara, στην ταινία “Όσα παίρνει ο άνεμος”, αναγκάστηκε να καθίσει στο πίσω μέρος της αίθουσας, εξ αιτίας του διαχωρισμού μεταξύ λευκών και μαύρων. “Ελπίζω ειλικρινά να αποτελώ πάντα ατού για τη φυλή μου και για τη βιομηχανία του θεάματος“, είπε η McDaniel στον ευχαριστήριο λόγο της. Χρειάστηκε να μεσολαβήσουν 51 ολόκληρα χρόνια μέχρι την επόμενη νίκη Αφροαμερικανής στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ήταν η Whoopi Goldberg για την ταινία Ghost.


 

2) 1943: Η Greer Garson εκφωνεί τον μεγαλύτερο ευχαριστήριο λόγο στην ιστορία του θεσμού

Θυμάστε αυτά τα 45 δευτερόλεπτα που έχουν στη διάθεσή τους οι νικητές για να πουν τις ευχαριστίες τους και που αν τα ξεπεράσουν, ακούγεται αυτή η κάπως αγενής μουσικούλα για να σταματήσουν; Ε, λοιπόν, το μακρινό 1943, ο κανόνας αυτός δεν είχε ακόμα θεσπιστεί και έτσι, η Greer Garson έχοντας μόλις κερδίσει το Oscar Α Γυναικείου Ρόλου για την ταινία Mrs Miniver , ξεκίνησε το λόγο της όντας αρκετά ταπεινή και μετριόφρων και ευχαρίστησε το κοινό. “Αυτό είναι το μόνο που έχω να πω“, είπε, αλλά αντί να σταματήσει εκεί, συνέχισε “μιας, όμως, και είναι ευκαιρία που παρουσιάζεται μια φορά στη ζωή μου, ελπίζω να μη σας πειράζει αν προσπαθήσω να επεκτείνω λίγο αυτή τη λέξη, μόνο λίγο“. Αν αναρωτιέστε πόσο κράτησε αυτό το λίγο, ετοιμαστείτε. 5 ολόκληρα λεπτά! Και μάλιστα, η κατηγορία ήταν η τελευταία που ανακοινώθηκε, με αποτέλεσμα όταν η Garson παρελάμβανε το βραβείο της να ήταν ήδη μία το ξημέρωμα! Αξίζει να σημειωθεί ότι “μιλάμε για μια περίοδο που οι περισσότεροι νικητές δεν εκφωνούσαν καν κάποιον ευχαριστήριο λόγο ή έλεγαν ένα-δυο λόγια. Αυτό, σε συνδυασμό με το ότι ήταν το τελευταίο βραβείο της βραδιάς, και είχαν ήδη περάσει τα μεσάνυχτα, βοήθησε στο να αποκτήσει η Garson μια φήμη που φτάνει μέχρι και σήμερα“, όπως λέει εκπρόσωπος της Ακαδημίας.

Διαβάστε επίσης  Καλοκαίρι 2019: ποιες ταινίες περιμένουμε να δούμε

 

3) 1964: Ο Sidney Poitier γίνεται ο πρώτος Αφροαμερικανός άνδρας που κερδίζει το Oscar Α Ανδρικού Ρόλου Sidney Poitier wins Oscar

Όταν ο Poitier ανέβηκε στη σκηνή για να παραλάβει το βραβείο Α Ανδρικού Ρόλου, η ηθοποιός Anne Bancroft του έδωσε το συνηθισμένο πλέον φιλί στο μάγουλο για να τον συγχαρεί. Οι συντηρητικοί της εποχής θεώρησαν ότι το φιλί αυτό ήταν άκρως προσβλητικό – σκεφτείτε ότι εκείνη την περίοδο, ο γάμος μεταξύ λευκών και μαύρων δεν ήταν ακόμα νόμιμος και στις 50 πολιτείες της Αμερικής και η Πράξη Πολιτικών Δικαιωμάτων δεν είχε ακόμα θεσμοθετηθεί. Ανάμεσα στο περιστατικό αυτό και στην επόμενη βράβευση Αφροαμερικανού για Α Ανδρικό Ρόλο, μεσολάβησαν 38 ολόκληρα χρόνια, μέχρι που το 2002, κέρδισε ο Denzel Washington. “Ήταν μια πολύ ιδιαίτερη βραδιά. Αντιπροσώπευε την πρόοδο και σήμαινε την αποδοχή ενός είδους δημοκρατίας που ωρίμαζε εδώ και πολύ καιρό“, είπε ο ίδιος ο Poitier όταν στην τελετή του 2002 του απονεμήθηκε το τιμητικό Oscar για τη συνολική του προσφορά στον κινηματογράφο.


 

4) 1969: Η Barbra Streisand και η Katharine Hepburn μοιράζονται το Oscar Α’ Γυναικείου Ρόλου

Barbra Streisand - Oscar - 1969

Hello, gorgeous!” έτσι χαιρέτησε η Barbra Streisand το Oscar Α Γυναικείου Ρόλου για την ταινία Funny Girl, το 1969. Αν και είχε ισοβαθμήσει με την Katharine Hepburn (The Lion and the Winter), μιας και είχαν πάρει από 3030 ψήφους η καθεμιά, η Streisand ήταν αυτή που έκλεψε την παράσταση στην τελετή απονομής, αφού η Hepburn δεν παραβρέθηκε. Αυτή ήταν η τρίτη ισοβαθμία μέχρι εκείνη τη στιγμή, ενώ από τότε έχουν υπάρξει ακόμα τρεις.


 

5) 1972: Το Τιμητικό Oscar απονέμεται στον Charlie Chaplin

Το Hollywood τίμησε τον θρυλικό ηθοποιό, σκηνοθέτη, σεναριογράφο, παραγωγό και συνθέτη με ένα 12λεπτο standing ovation. Η ίδια βραδιά σηματοδοτούσε την επιστροφή του μεγάλου πρωταγωνιστή του βωβού κινηματογράφου στις Ηνωμένες Πολιτείες, μετά από 20 χρόνια εξορίας του, με την κατηγορία της πολιτείας για… φιλοκομμουνιστικές τάσεις. “Οι λέξεις μοιάζουν τόσο μάταιες, τόσο ανούσιες“, είπε ο Chaplin συγκινημένος και συνέχισε λέγοντας “Το μόνο που μπορώ να πω είναι ένα μεγάλο ευχαριστώ για την τιμή που μου κάνατε καλώντας με σήμερα εδώ“. Μετά τη μικρή ευχαριστήρια ομιλία του, το κοινό σηκώθηκε και πάλι όρθιο για να συνεχίσει να τον αποθεώνει, ενώ εκείνος φορούσε το χαρακτηριστικό του καπέλο και έπαιρνε στα χέρια το μπαστούνι του.

Διαβάστε επίσης  Τελικά, πόσο πετυχημένο ήταν το "The Punisher";

 

6) 1973: Ο Marlon Brando αρνείται να παραλάβει το αγαλματίδιό του

Ο Brando ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε την τελετή των Oscars ως πλατφόρμα για να καυτηριάσει θέματα που άπτονται της πολιτικής σφαίρας. Ο ηθοποιός, που κέρδισε το 1973 το Oscar Α Ανδρικού για το ρόλο του στο Νονό, δεν παραβρέθηκε στην τελετή. Αντ’ αυτού, έστειλε μια ιθαγενή ακτιβίστρια, τη Sacheen Littlefeather, η οποία ανέβηκε στη σκηνή και μίλησε εκ μέρους του. “Μετά λύπης του, δεν μπορεί να αποδεχτεί αυτό το ιδιαίτερα γενναιόδωρο βραβείο. Και οι λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό έχουν να κάνουν με τον τρόπο που η βιομηχανία του κινηματογράφου αντιμετωπίζει τους ιθαγενείς.“, είπε η Littlefeather που φορούσε την παραδοσιακή φορεσιά των Apachee και εισέπραξε ένα μείγμα χειροκροτημάτων και γιουχαϊσμάτων. Τρεις μήνες αργότερα, καλεσμένος στο Dick Cavett Show, ο Brando είπε ότι δεν μετάνιωσε την απόφαση να απορρίψει το βραβείο στην κορύφωση της καριέρας του. “Αισθάνθηκα ότι ήταν μια φανταστική ευκαιρία για μια Ινδιάνα να μπορέσει να εκφράσει την άποψή της μπροστά σε 85 εκατομμύρια θεατές” δήλωσε ο Brando.


 

7) 1974: Ένας γυμνός άνδρας ανεβαίνει στη σκηνή!

Χρειάστηκε κάτι πολύ δραστικό για να τραβήξει την προσοχή του κοινού από την Elizabeth Taylor εκείνη τη χρονιά και ο ακτιβιστής/καλλιτέχνης/επαγγελματίας φαρσέρ Robert Opel ήταν αυτός που το κατάφερε. Ο Βρετανός ηθοποιός David Niven ετοιμαζόταν να παρουσιάσει την Taylor, η οποία με τη σειρά της θα απένειμε το Oscar Καλύτερης Ταινίας στο Κεντρί, όταν ο Opel έτρεξε στη σκηνή φορώντας μόνο το…μουστάκι του! “Δεν είναι εκπληκτικό να σκεφτεί κανείς ότι το μόνο γέλιο που πρόκειται να προκαλέσει αυτός ο άνδρας στη ζωή του, προέρχεται από το να βγάλει το παντελόνι του και να μας δείξει τα…καλούδια του;” σχολίασε ο Niven. Παραδόξως, ο 33χρονος, τότε, Opel δεν συνελήφθη, ούτε καν συνοδεύτηκε εκτός θεάτρου. Αντιθέτως, του παραχωρήθηκε μια συνέντευξη τύπου, ακριβώς όπως και στους νικητές της βραδιάς. “Ξέρετε, οι άνθρωποι δεν πρέπει να ντρέπονται να εμφανιστούν γυμνοί δημοσίως. Αφήστε που είναι ένας θαυμάσιος τρόπος να εκτοξεύσεις την καριέρα σου!” είπε στους δημοσιογράφους. Φαίνεται, πάντως, πως τα πράγματα δεν πήγαν ακριβώς όπως τα είχε υπολογίσει, αφού μετά το περιστατικό επέστρεψε στην αφάνεια, μέχρι τη δολοφονία του το 1979.


 

8) 1985: Ο ευχαριστήριος λόγος της Sally Field παρατίθεται λάθος μέχρι σήμερα

Η φράση “You like me, you really like me!” έχει σατιριστεί τόσο από τον Jim Carrey όσο και από τη Madonna και έχει κερδίσει μια θέση δίπλα σε άλλες ατάκες του σινεμά, όπως τα “You talkin’ to me?” (του DeNiro στο Taxi Driver) και “Luke, I am your Father” (του Darth Vader στο Star Wars). Όπως, όμως εκείνη από το Star Wars, έτσι και αυτή η φράση της Field δεν ειπώθηκε ακριβώς με αυτόν τον τρόπο. Τι είπε πραγματικά όταν κέρδισε το Oscar Α Γυναικείου για το Places in the Heart; Η απάντηση είναι “I can’t deny the fact that you like me, right now, you like me.” Το 2015, η ηθοποιός είπε στο The Hollywood Reporter ότι δεν είχε αφήσει τον εαυτό της ελεύθερο να χαρεί την πρώτη της νίκη και ήθελε να αισθανθεί πραγματικά τη δεύτερη. “Είπα στον εαυτό μου “Θα το νιώσω”…Είχαν ένα τεράστιο, κόκκινο, εκτυφλωτικό φως που έπεφτε στο πρόσωπό μου, και πανικοβλήθηκα…Θυμήθηκα τότε εκείνο το κομμάτι μου που έλεγε “Δεν είπες τίποτα που να έχει σημασία, δεν είπες κάτι αυθεντικό” και χωρίς να το καταλάβω, είπα αυτή τη φράση… απλώς μου βγήκε.

Διαβάστε επίσης  Nightmare Alley: Δυνατό, μοντέρνο νεο-νουάρ με την υπογραφή του Guillermo Del Toro

 

9) 1988: Η… αποκαλυπτική νίκη της Cher

Cher-Oscar-1988

Δύο χρόνια μετά την επιλογή της να φορέσει στα Oscar ένα σοκαριστικό φόρεμα που άφηνε ακάλυπτη την κοιλιά της και ασορτί διάδημα με φτερά στο κεφάλι, η Cher επέλεξε ακόμα μια δημιουργία του Bob Mackie. Το αποκαλυπτικό φόρεμα, διάφανο και εμπνευσμένο από τον ιστό της αράχνης, επισκίασε τον ευχαριστήριο λόγο της για το Oscar Α Γυναικείου Ρόλου στην ταινία Moonstruck. Αφού γλίστρησε στην πασμίνα που συνόδευε το outfit, η Cher ανέβηκε στη σκηνή έχοντας χάσει ένα σκουλαρίκι. Μετά την τελετή, η Cher μίλησε για το φόρεμα με τους reporters στα παρασκήνια λέγοντας “Ο Bob κι εγώ το σκεφτόμασταν για καιρό. Πέρασε από πολλές αλλαγές. Αυτό το φόρεμα ξένισε πολλούς, αλλά πιστεύω πως είναι κατάλληλο για τη βραδιά.


10) 1991: Ο Jack Pallance κάνει push-ups με το ένα χέρι πάνω στη σκηνή

Jack Palance - Oscar -1991

Σε ηλικία 73 ετών, ο μέχρι τότε δύο φορές υποψήφιος για Oscar, κέρδισε επιτέλους το πολυπόθητο αγαλματίδιο για τον Β Ανδρικό Ρόλο στην ταινία City Slickers και έδειξε τον ενθουσιασμό του κάνοντας τρία push-ups με το ένα χέρι μόλις ανέβηκε στη σκηνή, λέγοντας “Αυτό δεν είναι τίποτα, αλήθεια.” Ο συμπρωταγωνιστής του στην ταινία και παρουσιαστής της βραδιάς, Billy Crystal, αστειεύτηκε αργότερα λέγοντας στο κοινό “Ο Jack Pallance μόλις έκανε bungee jumping από την πινακίδα του Hollywood!“. Χαρά στο κουράγιο του, θα πούμε εμείς!


Επιστρέφουμε αύριο με το δεύτερο μέρος, για 11 ακόμα αξέχαστες στιγμές που πέρασαν από τις οθόνες όσων συντόνισαν τους δέκτες τους με τις τελετές απονομής των βραβείων Oscar! 

Πειραιώτισα με καταγωγή από την Κρήτη, γεννημένη πριν από περίπου ένα τέταρτο του αιώνα (του 20ού τσεκαρισμένο, αν και απίστευτο καμιά φορά!) και λάτρης της Jane Austen! Marketer, fashion lover, TV junky, βιβλιοφάγος, παιδί των 90s και γενικότερα ονειροπόλος, καθότι Ιχθύς!

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Το Αγόρι, το Τρολ & η Κιμωλία: Μια συγκινητική ιστορία για τη δύναμη της καλοσύνης

Οι φθινοπωρινές κυκλοφορίες των εκδόσεων Μάρτης έφτασαν. Στις 10 Οκτωβρίου
Enemy of the State

Enemy of the State: Enemy of Big Brother

Το Enemy of the State είναι ένα πολιτικό θρίλερ του