Οι εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ φέρνουν το μήνα Φεβρουάριο στο αναγνωστικό κοινό πέντε νέα βιβλία. Πρόκειται κυρίως για Έλληνες συγγραφείς με το Η Ζωή Μου, τη Δεύτερη Φορά της Παρασκευοπούλου Παναγιώτας, το Οικοτροφείον Παραπαιόντων Παίδων του Τσακνή Νίκου, το Η Συμμορία της Μαρμαρένιας Βρύσης του Ματάλα Α. Δημοσθένη και το ΕΦΙΑΛΤΗΣ: Η Απολογία του Φαρούπου Νίκου, με το Εξαιρετικά Δυνατά και Απίστευτα Κοντά του Τζόναθαν Φόερ Σάφραν να ξεχωρίζει.
Μπορείς να παρακολουθείς τις νέες κυκλοφορίες από τις εκδόσεις στην επίσημη σελίδα τους.
Εξαιρετικά Δυνατά και Απίστευτα Κοντά, του Φόερ Σάφραν Τζόναθαν
Ο εννιάχρονος Όσκαρ Σελ δεν έχει καμία σχέση με τους συνομηλίκους του. Είναι πολυτάλαντος και πολυπράγμων: εφευρέτης, ερασιτέχνης εντομολόγος, ειρηνιστής, επιστολογράφος, μουσικός κρουστών, δεινός τεχνίτης οριγκάμι, ντετέκτιβ και χορτοφάγος.
Όταν ο πατέρας του σκοτώνεται κατά την επίθεση στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου την 11η Σεπτεμβρίου του 2001, ο Όσκαρ ξεκινάει μια περιπλάνηση στους πέντε δήμους της Νέας Υόρκης, με σκοπό να διελευκάνει το μυστήριο που κρύβει το κλειδί που ανακαλύπτει στην ντουλάπα του πατέρα του. Μέσα από αυτή την αναζήτηση, ο Όσκαρ θα έρθει σε επαφή με διάφορους ανθρώπους και θα γνωρίσει, έστω για λίγο, τις ζωές τους. Θα εξερευνήσει επίσης το τραύμα της 11ης Σεπτεμβρίου μέσα απ’ τους βομβαρδισμούς της Δρέσδης και της ρίψης της ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα, για να καταλήξει σ’ ένα προσωπικό ταξίδι που θα τον φέρει πιο κοντά στην ηρεμία και στη γαλήνη που τόσο πολύ αποζητά…
«Εκρηκτικό, γριφώδες, μα, πάνω από όλα, εξαιρετικά συγκινητικό. Ένα σπάνιο επίτευγμα»
SALMAN RUSHDIE
«Αστείο, ευφυές, αναζωογονητικό»
ESQUIRE
«Σοβαρό, κωμικό και, παρ’ όλα αυτά, επώδυνα σπαρακτικό»
HERALD
«Έργο ιδιοφυίας. Θα σας συγκλονίσει»
THE TIMES
Η Ζωή Μου, τη Δεύτερη Φορά, της Παρασκευοπούλου Παναγιώτα
Αθήνα, 1990. Η Εμμέλεια, νεαρή φοιτήτρια, περνάει τον χρόνο της ανάμεσα στο διάβασμα, σε μια δουλειά που δεν τη γεμίζει και σε συνεχή φλερτ. Μέχρι που γνωρίζει τον Δημήτρη. Ένας κεραυνοβόλος έρωτας που κρατάει μόνο μια βραδιά. Μερικά χρόνια μετά, εντελώς ανέλπιστα, θα τον ξανασυναντήσει. Και τότε θα συνειδητοποιήσει πως τίποτα δεν γίνεται τυχαία και πως η ζωή είναι μία συναλλαγή. Από κει και πέρα όλα αλλάζουν, μια και του επιτρέπει και πάλι να μπει στη ζωή της. Μετά το πρώτο σοκ, προσπαθεί να παρηγορήσει τον εαυτό της ότι, τάχα, η ξαφνική συνάντησή τους δεν την άγγιξε. Μόνο που δεν συμβαίνει το ίδιο και με τον Δημήτρη.
Οικοτροφείον Παραπαιόντων Παίδων, του Τσακνή Νίκου
Ο Χάρης και η Ευγενία πειραματίζονται μέσα από την απόλυτα ιδιωτική σχέση τους. Δύο αρνησίγεροι εραστές, ένας αποστάτης και μια φυγάς, πρωταγωνιστούν στη χιμαιρική και ειρωνική αφήγηση με τίτλο Η κυλόττα και η γραβάττα.
Η Ισμήνη Ογλ αφηγείται τις συγκρούσεις και τα πάθη των προσώπων που μεταμορφώνονται ή και παραμορφώνονται μέσα στις κοινωνικές ομάδες, στο Οικοτροφείον Παραπαιόντων Παίδων, αφήγημα που ρίχνει μία πλάγια ματιά στην κοινωνική περιπέτεια.
Ο Άγις Αγραφιώτης, στους δρόμους του μεταξιού, αναζητάει τις δοξασίες, τους μύθους και τις ιδέες που κάνουν τους ανθρώπους να ετοιμάζονται για πόλεμο. Η Biennale των ναρκωτικών είναι η τρίτη αφήγηση, που ακολουθεί την περιπλάνηση του ανθρώπου στον κόσμο.
Πώς να εμφανιστεί ο κόσμος για να αξίζει η ζωή;
Η Συμμορία της Μαρμαρένιας Βρύσης, του Ματάλα Α. Δημοσθένη
Τέσσερις ιστορίες που διαδραματίζονται σε χώρους υπαρκτούς, για μερικούς ίσως και γνώριμους, με διαφορετικούς πρωταγωνιστές. Γεγονότα, πρόσωπα και καταστάσεις που αναφέρονται σε ταξικές διαφορές και κοινωνικές συμπεριφορές στο πλαίσιο της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας.
Μία από τις τέσσερις ιστορίες, «Η συμμορία της Μαρμαρένιας Βρύσης», έχει και αυτοβιογραφικά στοιχεία. Η αφήγηση ξετυλίγεται την περίοδο αμέσως μετά την Κατοχή στη γειτονιά των παιδικών χρόνων του συγγραφέα και αποδίδει, μέσα από τα μάτια ενός μικρού παιδιού της μεσοαστικής τάξης, την ατμόσφαιρα της τραγικής για την πατρίδα μας εποχής του Εμφυλίου.
Επομένως ο συνηθισμένος προβληματισμός του αναγνώστη αν τα διηγήματα είναι αποκυήματα της φαντασίας του συγγραφέα ή ανήκουν στην πραγματικότητα αφορά τα υπόλοιπα τρία διηγήματα. Έτσι κι αλλιώς, όποιος καταπιαστεί με αυτές τις ιστορίες μπορεί να τις κατατάξει όπου η πνευματική διαίσθηση αλλά και η αναγνωστική του διάθεση τον οδηγούν, μιας και στην ανθρώπινη σκέψη, ιδιαίτερα στις μέρες μας που η πραγματικότητα λίγο απέχει από τα καμώματα της φαντασίας, σύνορα και περιορισμοί δεν χωρούν. Άλλωστε, όπως είπε ο Μαρκ Τουέιν, η μυθοπλασία από την πραγματικότητα διαφέρει μόνο στο ότι την πρώτη πρέπει να την… αποδεικνύεις.
ΕΦΙΑΛΤΗΣ: Η Απολογία, του Φαρούπου Νίκου
Μήπως ήταν αθώος ο άνθρωπος που θεωρείται ο μεγαλύτερος προδότης στην ιστορία της Ελλάδας και του δυτικού κόσμου; Μήπως έπεσε θύμα πολιτικών σκοπιμοτήτων σε μια στημένη δίκη;
Το όνομα Εφιάλτης, που σήμαινε τον ζωηρό, τον ορμητικό, «αυτόν που πηδάει με ορμή πάνω σε κάτι» ή «αυτόν που πατάει σταφύλια», σήμερα είναι συνώνυμο του «προδότη» ή του «πολύ κακού ονείρου».
Αν όμως ο Εφιάλτης επιλέχτηκε για να παίξει τον ρόλο του «καθάρματος», δηλαδή να καθάρει, να εξαγνίσει από το αμάρτημα της υποταγής ή της φυγομαχίας εκείνες τις ελληνικές πόλεις που μήδισαν; Αν τελικά ο «προδότης» είναι ένα ακόμη εξιλαστήριο θύμα της Ιστορίας;
ΙΔΟΥ ΛΟΙΠΟΝ Η ΠΙΘΑΝΗ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ.