Ο Robin Sharma είναι ένας από τους σημαντικότερους συμβούλους ατόμων και επιχειρήσεων παγκοσμίως. Έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη φημισμένων επιχειρηματιών, μελών βασιλικών οικογενειών, ροκ σταρ και απλών ανθρώπων. Είναι ιδρυτής του Sharm Leadership International Inc., ενός παγκόσμιου συμβουλευτικού θεσμού που ενισχύει επιχειρήσεις και οργανισμούς γενικότερα, εκ των οποίων μερικοί είναι η Microsoft, η Nike, η BP, η General Electric, η Unilever καθώς και το πανεπιστήμιο Γέιλ.
Το βιβλίο του “Ο Μοναχός που πούλησε τη Ferrari του” έγινε παγκόσμιο best seller, έχει μεταφραστεί σε περισσότερες από 70 γλώσσες και έχει ξεπεράσει τα 4.000.000 αντίτυπα παγκοσμίως. Το διάβασα από επιλογή, λοιπόν, και όχι γιατί έπεσε τυχαία στα χέρια μου. Πέραν από το γεγονός ότι ο Robin Sharma είναι ένας διακεκριμένος στο χώρο του άνθρωπος -κάτι το οποίο δε χωράει αμφισβήτησης- τον αξιολόγησα ως συγγραφέα με συμπέρασμα: Συγγραφέας ναι…λογοτέχνης όχι!
Ο Robin Sharma περιγράφει με πρακτικό και τετράγωνο τρόπο την σταδιακή ανέλιξη ενός ατομιστή, εργασιομανή και υπερφίαλου δικηγόρου σε έναν ανθρωπιστή, μετριοπαθή και ταπεινό θνητό. Πράγματι, οι συμβουλές και τα στάδια της πνευματικής προόδου είναι διακριτά και αν κάποιος επιθυμήσει τα ακολουθήσει -έστω και εν μέρει- θα ωφεληθεί. Ωστόσο, απουσιάζει στο σύνολο του έργου η λογοτεχνική και εκφραστική χροιά. Η συναισθηματική έκφραση του συγγραφέα υστερεί και η ψυχολογική προσέγγιση των ηρώων υπερκαλύπτεται από την διάχυτη διατύπωση των ”χρυσών κανόνων”.
Η γλωσσική δομή και το πνεύμα του ρεαλισμού από το οποίο διαπνέεται όλο το έργο δεν προκαλούν την αντίστοιχη αισθητική απόλαυση που θα περίμενε κανείς. Ένα επιτυχημένο έργο -αν μπορεί να σταθεί ο όρος- οφείλει να χαρακτηρίζεται από μορφή και περιεχόμενο. Εδώ το περιεχόμενο υπερτερεί σαφέστατα έναντι της μορφής. Δεν παρουσιάζονται ολοκληρωμένοι χαρακτήρες με συναισθήματα, ενέργειες, δράσεις και αντιδράσεις, πράξεις με αίτιο και αποτέλεσμα, ιδέες και αξίες. ”Ο μοναχός που πούλησε τη Ferrari του” είναι ένα εξαιρετικό συμβουλευτικό βιβλίο-οδηγός αυτοβελτίωσης, αλλά δεν πληροί τις προϋποθέσεις ενός γνήσιου και άρτιου λογοτεχνικού έργου.