Το Μωρό στην Κούνια είναι το καινούργιο βιβλίο μυστηρίου της Sophie Hannah. Όπως προδίδει ο τίτλος και το εξώφυλλο του βιβλίου, πρόκειται για μια μητέρα που δεν αναγνωρίζει το μωρό στην κούνια και πιστεύει πως δεν είναι το δικό της. Πολλές κριτικές το χαρακτήρισαν το απόλυτο ψυχολογικό θρίλερ, καθώς εκφράζεται η πρωτάκουστη αγωνία και ταραχή μιας μητέρας που δεν αναγνωρίζει το νεογέννητο της. Ο καθένας -αν όχι να ταυτιστεί- θα μπορούσε να φανταστεί πόσο αβάσταχτο θα ήταν για οποιονδήποτε νέο γονιό να χάσει το νεογέννητο παιδί του ή έστω, να βιώσει τη φρίκη μιας μητέρας που νομίζει ότι το παιδί της έχει αντικατασταθεί από κάποιο άλλο.
Η Sophie Hannah δεν είναι τυχαία στο λογοτεχνικό χώρο των αστυνομικών βιβλίων και μυστηρίου. Ύστερα από τις επιτυχημένες πωλήσεις των βιβλίων της και τις βραβεύσεις, όπως για παράδειγμα στο The Carrier για το οποίο κέρδισε το «Thriller of the Year Award» στα εθνικά βραβεία Specsavers, η αγγλίδα συγγραφέας θα έλεγε κανείς ότι είναι η κατάλληλη για να μεταφέρει στο χαρτί με τον τρόπο που αρμόζει τον σπαρακτικό τρόμο και την παράνοια μιας μητέρας που νομίζει ότι το παιδί της απήχθη και έχει αντικατασταθεί από κάποιο άλλο. Η Sophie Hannah έγινε γνωστή και θεωρείται, πια, ισάξια κληρονόμος της Αγκάθα Κρίστι, χάρις στην αναβίωση του Ηρακλή Πουαρό μέσα στα βιβλία της. Η ανάσταση του διάσημου ντετέκτιβ στο βιβλίο της Έγκλημα με Υπογραφή(2014) όχι μόνο προσηλύτισε νέους αναγνώστες στο κλαμπ του διάσημου Ηρακλή Πουαρό, αλλά οδήγησε και στην αναγνώριση της συγγραφέως και έκανε τους αναγνώστες που αγαπούν την Αγκάθα Κρίστι να αγαπήσουν και τη δική της πένα.
Έτσι, η Sophie Hannah πλέκει στο μυαλό της την παράξενη ιστορία της πρωταγωνίστριας του βιβλίου, τη νεαρή μητέρα του αγνοούμενου μωρού, της Άλις με τέτοιον τρόπο που να μην αποκαλύπτονται βαθύτεροι στοχασμοί, κίνητρα και γεγονότα για τις κινήσεις της ίδιας, αλλά και των υπόλοιπων πρωταγωνιστών. Η συγγραφέας σε αυτό το βιβλίο φροντίζει πολύ για τη μορφή του, δεν αφήνει τίποτα στην τύχη: δημιουργεί ανάμεσα στον αναγνώστη και στην πρωταγωνίστρια συναισθήματα, ένα δέσιμο, όπως και απέναντι σε κάθε εμπλεκόμενο χαρακτήρα⋅ δημιουργεί μια τρομακτική ατμόσφαιρα, καθώς ο πανικός της μητέρας κλιμακώνεται και περισσότερα στοιχεία του χαρακτήρα των πρωταγωνιστών αποκαλύπτονται στους αναγνώστες· και τέλος, τα γεγονότα που εξελισσόταν σταθερά και παρακολουθούνταν από τους αναγνώστες ξεδιπλώνεται μια ολόκληρη δεύτερη πραγματικότητα που αναπτυσσόταν εν αγνοία των αναγνωστών. Κι αυτό είναι το μυστικό της επιτυχίας της Sophie Hannah.
Αν και η γλώσσα είναι απλή, η μορφή και το περιεχόμενο αποκαλύπτουν πόσο προσεγμένα εργάστηκε πάνω σε αυτό η συγγραφέας. Το ύφος είναι άμεσο και η αφήγηση δεν κουράζει τον αναγνώστη με περιττά λογοτεχνικά στολίδια. Είναι ένα βιβλίο που παρασέρνει τον αναγνώστη και τον κάνει να μην θέλει να αφήσει το βιβλίο από τα χέρια του, η μόνη απόδειξη ότι πρόκειται για ένα καλό βιβλίο. Βέβαια, οι νεαρές μητέρες να το αποφύγουν, καθώς μπορεί εύκολα να τρομοκρατηθούν και να μην αφήνουν λεπτό το μωρό τους από τα χέρια τους.
Υπόθεση από το οπισθόφυλλο
Η Άλις αφήνει τη μόλις δύο εβδομάδων κόρη της στο σπίτι με τον σύζυγό της Ντέιβιντ, για να κάνει την πρώτη της έξοδο μετά τον τοκετό. Όταν επιστρέφει, δύο ώρες αργότερα, επιμένει ότι το μωρό που βρίσκεται μέσα στην κούνια δεν είναι το δικό της. Παρά την ολοφάνερη συντριβή της, ο Ντέιβιντ επιμένει ότι αυτή κάνει λάθος.
Η αστυνομία καλείται να αναλάβει την υπόθεση. Ο ντετέκτιβ Σάιμον Ουοτερχάουζ είναι συμπονετικός, αλλά διατηρεί κάποιες αμφιβολίες για την ιστορία της Άλις. Η προϊσταμένη του, η αρχιφύλακας Τσάρλι Ζάιλερ, πιστεύει ότι η Άλις υποφέρει από κάποιου είδους φρεναπάτη, που οφείλεται σε επιλόχεια κατάθλιψη. Η στάση του Ντέιβιντ γίνεται συνεχώς πιο εχθρική και απειλητική, ενώ είναι πεπεισμένος ότι η Άλις ή έχει τρελαθεί ή ψεύδεται. Ποιος είναι ο ρόλος της πεθεράς της στο γεγονός αυτό; Πώς θα μπορέσει η Άλις να πείσει την αστυνομία για το δίκιο της πριν να είναι πολύ αργά;
Αξεπέραστα… καλό! Η ανατριχιαστική αγωνία του παλιού καιρού σε ένα σύγχρονο απολαυστικό θρίλερ.
— The Times (Λονδίνο)
Η συγγραφέας με εντυπωσιακή αυτοπεποίθηση εντάσσεται αρμονικά στον χώρο της αστυνομικής λογοτεχνίας: Οι χαρακτήρες της είναι ολοζώντανοι, η αφήγηση σε πρώτο και σε τρίτο πρόσωπο, αν και αποτελεί πρόκληση, εκτυλίσσεται με μαεστρία, και η κατάληξη του μυθιστορήματος είναι δαιμόνια.
— The Sunday Times
Ένα τρομακτικό μυστήριο επαναλαμβανόμενων παραπλανητικών μεθοδεύσεων που οδηγούν στην πιο εκπληκτική αποκάλυψη. Μια βασανιστική ιστορία γραμμένη με σαγηνευτική δεξιοτεχνία.
— The Scotsman