Λίγο μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή κι ενώ ο Ελληνικός Κινηματογράφος βρισκόταν στα σπάργανα, ξεκίνησε να εκδίδεται ένα αμιγώς ελληνικό κινηματογραφικό περιοδικό, η «Κινηματογραφική Βιβλιοθήκη».
Η «Κινηματογραφική Βιβλιοθήκη» ξεκίνησε να εκδίδεται το 1923. Το πρώτο τεύχος κυκλοφόρησε στις 29 Δεκεμβρίου 1923. Τα εξώφυλλα ήταν καλαίσθητα και συνήθως απεικόνιζαν μεγάλες σταρ της εποχής, όπως η Gloria Swanson.

Η «Κινηματογραφική Βιβλιοθήκη» κυκλοφορούσε κάθε Κυριακή από την Ανώνυμη Ανατολική Εταιρία Κινηματογραφικών Επιχειρήσεων Cine-Orient με επιμελητή τον Ηρακλή Β. Οικονόμου. Τα γραφεία της βρίσκονταν στην Αθήνα, στην οδό Εδουάρδου Λω 7.

Το κάθε τεύχος του περιοδικού στοίχιζε 2.5 δραχμές, ενώ υπήρχε και η δυνατότητα εξάμηνης και ετήσιας συνδρομής.

Το περιοδικό «Κινηματογραφική Βιβλιοθήκη» κυκλοφόρησε σε δύο περιόδους: Α’ Περίοδος (από το 1923 μέχρι το 1925, τεύχη 1-18) & Β’ Περίοδος (από το 1925 μέχρι το 1926, τεύχη 1-51).

Στις σελίδες του περιοδικού παρουσιάζονταν διάφορα θέματα, κυρίως από τον διεθνή κινηματογράφο, αφού ελάχιστες ήταν ακόμη οι ελληνικές κινηματογραφικές απόπειρες. Έτσι, το μεγαλύτερο μέρος ήταν αφιερωμένο στις ξένες ταινίες που προβάλλονταν, με πολλές πληροφορίες και φωτογραφίες.

Εντύπωση προκαλούν οι αναλυτικοί πίνακες των εισιτηρίων που έκοψαν οι ταινίες μέχρι εκείνη την περίοδο στους έξι κινηματογράφους που λειτουργούσαν: Αττικόν, Σπλέντιτ, Πάνθεον, Μοντιάλ, Ιντεάλ, Διονύσια.

Επίσης, υπήρχε και σχετικός πίνακας με τα εισιτήρια της τρέχουσας εβδομάδας. Οι αίθουσες προβολής ήταν κινηματοθέατρα, που λειτουργούσαν και ως θέατρα και ως κινηματογράφοι.

Το περιοδικό έδινε μεγάλη σημασία στους αναγνώστες του και γι’ αυτό είχε μια ολόκληρη σελίδα αφιερωμένη σε αυτούς.

Μία ξεχωριστή στήλη του περιοδικού «Κινηματογραφική Βιβλιοθήκη» ήταν και το «Ηχώ και Νέα», με πλούσιο κινηματογραφικό ρεπορτάζ.

Τέλος, ενδιαφέρον είχαν και οι διαφημίσεις που έμπαιναν εμβόλιμα στα διάφορα άρθρα του περιοδικού.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Όλες οι φωτογραφίες και πληροφορίες του περιοδικού «Κινηματογραφική Βιβλιοθήκη» προέρχονται από το προσωπικό αρχείο του Αντώνη Ευθυμίου