Πού χάθηκες, Μπερναντέτ; Ιδού η απορία

Πού χάθηκες, Μπερναντέτ; Αυτό φαίνεται ν’ αναρωτιέται ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ στην τελευταία ταινία του και κάλεσε την Κέιτ Μπλάνσετ, μπας και τη βρουν παρέα. Πέντε χρόνια μετά το συγκινητικό Boyhood και τρία μετά την ωδή στα 80s Everybody Wants Some!!!, ο Λινκλέιτερ “χτύπησε” ξανά το περασμένο καλοκαίρι μ’ ένα τρέιλερ που υποσχόταν πολλά. Λίγο το τρέιλερ, λίγο οι -γενικά- συμπαθητικές κριτικές του ομώνυμου βιβλίου της Μαρία Σέμπλε, ε δεν θέλαμε και πολύ για να ενθουσιαστούμε και να περιμένουμε με ανυπομονησία την ταινία. Δυστυχώς μείναμε τελικά λίγο – πολύ με τη χαρά στο χέρι. Το γιατί μπορείς να το δεις λίγες αράδες πιο κάτω (αν θες).

"<yoastmark
Πηγή εικόνας: mundocateringco.com

Η υπόθεση

Η Μπερναντέτ Φοξ είναι μια μητέρα που ζει με την έφηβη κόρη της Μπι (Έμμα Νέλσον) και τον άντρα της Έλτζιν (Μπίλι Κράνταπ) σ’ ένα ψιλοερειπωμένο σπίτι. Η ίδια φαίνεται να παλεύει να μην έχει πολλά πάρε – δώσε με τον κόσμο, όπως με τη γειτόνισσά της Όντρεϊ (Κρίστεν Γουίγκ), πράγμα που το καταφέρνει με επιτυχία, την ίδια ώρα που προσπαθεί (;) να αντιμετωπίσει τους δικούς της δαίμονες και να φτιάξει το σπίτι με όχι και τόση επιτυχία. Σκέψου“ολημερίς το χτίζανε, το βράδυ εγκρεμιζόταν” φάση. Σε κάποιο σημείο της ταινίας μαθαίνουμε ότι η Μπερναντέτ ήταν στα νιάτα της μια εξαιρετική αρχιτεκτόνισσα μ’ ένα μέλλον που διαγραφόταν λαμπρό μπροστά της. Μα καλά πού χάθηκες, Μπερναντέτ; Οι σχέσεις με την οικογένειά της δεν είναι και οι καλύτερες: δοκιμάζει τα όρια του Έλτζιν ενώ η κόρη της δεν μπορεί να συνδεθεί μαζί της (οκ, φταίει και η εφηβεία σ’ ένα βαθμό).

"<yoastmark
Πηγή εικόνας: usatoday.com

Κάπου εκεί, έχουν μια φοβερή ιδέα για να συνδεθούν κάπως σαν οικογένεια: να πάνε ένα ταξιδάκι στην Ανταρκτική. Ζήλεψα, δεν θα το κρύψω. Η Μπερναντέτ παθαίνει κρίση και μόνο στη σκέψη όσο πλησιάζουν οι μέρες. Τελικά καταλήγει να πάει. Μόνη της. Η κόρη της και ο άντρας της ψάχνουν τα ίχνη της. Βρε πού χάθηκες, Μπερναντέτ; Βέβαια, αν είχαν πάρει και ένα τηλέφωνο την Αγγελική τη Νικολούλη θα την είχαν βρει πολύ πιο γρήγορα. Και κάπου εκεί στα παγωμένα νερά της Ανταρκτικής, βλέπουν μια Μπερναντέτ που φαίνεται να έχει βρει και πάλι τη χαρά της δημιουργίας. Θα μπορούσες να πεις τέλος καλό, όλα καλά.

Advertising

Advertisements
Ad 14
"<yoastmark
Πηγή εικόνας: popsugar.com

Τι μας έμαθε αυτό το ταξίδι

Φήμες λένε ότι δεν αρκεί να έχεις στα χέρια σου πολύ καλούς ηθοποιούς και μια ιστορία με ένα χ ενδιαφέρον. Και -ξέρεις τι;- έχουν βάση. Το απέδειξε άλλωστε και αυτή η ταινία. Αν και δεν έχω διαβάσει το βιβλίο, μπορώ να πω ότι το σενάριο του Λινκλέιτερ δεν έχει συνοχή. Άλλοτε ακροβατεί αναποφάσιστο ανάμεσα στην κωμωδία και το, ας πούμε, οικογενειακό δράμα, ενώ επιλέγει ένα ευκολοχώνευτο φινάλε. ΓΙΑΤΙ; Μια ταίνία δεν είναι μπέργκερ να φοβόμαστε μήπως μας κάτσει βαριά, σόρι. Επίσης, δυσκολεύομαι να καταλάβω τις σκηνοθετικές οδηγίες. Αν ο Ρίτσαρντ ορμήνεψε την Κέιτ να παίξει το ρόλο σαν μια γραφική, νευρωτική Αμερικανίδα νοικοκυρά που ενίοτε θυμίζει την Άννα Γουίντουρ της Vogue, όπως στη φωτογραφία παραπάνω, και άλλοτε κακέκτυπο γυναικείων χαρακτήρων σε ταινίες του Γούντι ‘Αλεν, έχει καλώς. Αν όχι, δεν ξέρω τι έφταιξε. Για να μην με πείτε κακιά, κρατάω τα τοπία της Ανταρκτικής (αν και ώρες – ώρες ήταν τόσο καλογυαλισμένα που νόμιζα ότι έβλεπα ντοκιμαντέρ του National Geographic) και τη σκηνή με το carpool sing along υπό το “Time After Time” της Σίντι Λόπερ (bring the 80s back λέμε). Εν ολίγοις, αυτή η απλά οκ ταινία με άφησε κι εμένα με την απορία: Πού χάθηκες, Μπερναντέτ (και Ρίτσαρντ);

Κάτοικος του πλανήτη Γη. Παρθένος με ωροσκόπο Ζυγό. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου μ' ένα βιβλίο στο χέρι και ακουστικά στ' αυτιά. Οι ταινίες και οι σειρές μου 'χουν φάει τη ζωή (χαλάλι τους). Λάτρης των λογοπαιγνίων και των άκυρων συνειρμών. Όταν μεγαλώσω θέλω να αγχώνομαι λιγότερο για ανούσια πράγματα και να γράφω περισσότερο (και ας μην το ζητήσει κανείς). Αν δεν τα καταφέρω, θα πάω στην Ισλανδία να ησυχάσω.

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

«The House with Laughing Windows»: Η πιο νοσηρή ταινία giallo που γυρίστηκε ποτέ

Συχνά συναντά κανείς το magnum opus του Pupi Avati, ενός σκηνοθέτη από την όμορφη Μπολόνια,…

Κινηματογράφος

Misericordia: Μια βόμβα κάτω από το τραπέζι

Ο Alain Guiraudie δεν είναι ένας τυχαίος σκηνοθέτης στη σύγχρονη γαλλική κινηματογραφία. Έγινε γνωστός στο…

Κινηματογράφος

Πρεμιέρα για το Τόσο κοντά, Τόσο μακριά (2025)

Η ταινία Τόσο κοντά, Τόσο μακριά έκανε πρεμιέρα στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες την Πέμπτη 24…

Κινηματογράφος

8 ασπρόμαυρες ελληνικές ταινίες που άφησαν εποχή

Όλοι έχουμε πετύχει έστω μια φορά στην τηλεόραση παλιές ελληνικές ταινίες όπως Κάτι να καίει,…

Κινηματογράφος

KPop Demon Hunters: Κανείς δεν το είδε να΄ρχεται

Σε μια εκθαμβωτική σύνδεση ποπ κουλτούρας και υπερφυσικής δράσης, το KPop: Demon Hunters κατέφθασε στο…

Κινηματογράφος

Fréwaka: Ένα παγανιστικό θρίλερ από την Ιρλανδία

Η Fréwaka είναι μια ιδιαίτερη ιρλανδική ταινία τρόμου που έχει ήδη ξεχωρίσει διεθνώς. Πραγματοποίησε την…

Κινηματογράφος

Η αγάπη το βάζει στα πόδια (2025): Κι όμως ένα κλικ μακριά σου

Ίσως κάτι σου λέει αυτός ο τίτλος: μπορεί να σου θυμίζει την ομώνυμη ταινία του…

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

The House with Laughing Windows

«The House with Laughing Windows»: Η πιο νοσηρή ταινία giallo που γυρίστηκε ποτέ

Συχνά συναντά κανείς το magnum opus του Pupi Avati, ενός
Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στη Σύγχρονη Εποχή

Η Ιστορία του Μαυρίσματος: Από την Αρχαιότητα στο Σήμερα

Η επιθυμία για ένα χρυσαφί μαύρισμα δεν είναι καινούριο φαινόμενο,