Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε.: Συναισθήματα και ψευδαισθήσεις

Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε.

Ο θρυλικός σκηνοθέτης Werner Herzog επιστρέφει,αυτήν την φορά με μια δραματική ταινία ”Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε.” που αποδομεί την «εικονική» πραγματικότητα της ζωής. Ο Herzog στήνει την κάμερα του στην Ιαπωνία και πιο συγκεκριμένα στο Τόκιο όπου εκεί η εκκεντρική του σκηνοθετική ματιά αφηγείται την ιστορία του Ishii Yuichi, ενός ανθρώπου που έχει την εταιρεία Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε. Μια εταιρεία από όπου ο κόσμος προσλαμβάνει ηθοποιούς για να υποδυθούν συγγενείς τους. Η νέα δουλειά του Ishii είναι να υποδυθεί τον πάτερα της δωδεκάχρονης Mahiro, όμως τα πράγματα παίρνουν μια διαφορετική τροπή όταν το συναίσθημα αψηφά την λογική.

Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε.
Πηγή εικόνας: collider.com

Η ταινία Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε. είναι ένα μινιμαλιστικό αλλά ταυτοχρόνως άρτιο έργο. Ο Herzog πάντα βρισκόταν σε μια θετική δημιουργική “σύγχυση” μεταξύ του ψυχρού επαγγελματισμού και του ζεστού αλλά ανθρώπινου ερασιτεχνισμού,σε αυτήν ακριβώς την σύγχυση ανήκει και αυτή η ταινία. Ο τρόπος κινηματογράφησης θυμίζει έντονα την ντοκιμαντερίστικη οπτική των προηγούμενων του ταινιών. Ο Herzog μας δείχνει την πραγματικότητα σε έναν κόσμο καθαρής ψευδαίσθησης. Ο πρωταγωνιστής εκτός από πατέρας υποδύεται και άλλους πολλαπλούς ρόλους ξεχνώντας όμως την δικιά του προσωπική ταυτότητα. Μια αλληγορία της μίμησης και της απομίμησης, όπου οι δυο αυτές λέξεις ενδυναμώνονται και γίνονται κάτι ενιαίο. Ο ήρωας δεν μιμείται άπλα, γίνεται πιστό αντίγραφο. Ένα συναισθηματικό αντίγραφο για την απώλεια του πρωτότυπου προσώπου. Ο Herzog “παίζει” με αυτά τα στοιχεία αποδομώντας έναν κόσμο κενό και ρηχό που ζει και αναπνέει μέσα σε ιδέες πλάστες και εφήμερες, θυμίζοντας μας πως ο μεγάλος και ο “αιώνια” ασυμβίβαστος σκηνοθέτης δεν έχασε πότε το πνεύμα του αλλά και την θέληση του να αναπαραστήσει την πραγματικότητα μέσα από έναν κόσμο μυθοπλασίας, όπως προστάζει άλλωστε και η τέχνη του σινεμά.

Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε.
Πηγή εικόνας: variety.com

Advertising

Advertisements
Ad 14

Είμαι ο Παναγιώτης Γλυνός. Έχω σπουδάσει σκηνοθεσία στο New York College.
Είμαι λάτρης του κινηματογράφου,της λογοτεχνίας και του μυστηρίου. Λατρεύω την περιπέτεια και το ρίσκο.
Τα πάθη μου και η λατρεία μου προς την τέχνη,πάντα με οδηγούσαν σε παράτολμα δημιουργήματα. Το 2015 εξέδωσα το πρώτο μου βιβλίο,Ο Μεσσίας του Θανάτου και το 2016,το δεύτερο βιβλίο με τίτλο,Εγώ,ο Εωσφόρος.
Έχω σκηνοθετήσει δυο μικρού μήκους ταινίες(Killer's Eyes,Το Όπλο)τις οποίες μπορείτε να τις βρείτε στο youtube.
Έχω συμμετάσχει ως βοηθητικός ηθοποιός στις σειρές,Η Ζωή Εν Τάφω,Έτερος Εγώ-Χαμένες Ψυχές και Κόκκινο Ποτάμι. Είχα την ευκαιρία να γνωρίσω και να συνεργαστώ με μεγάλους σκηνοθέτες του ελληνικού κινηματογράφου όπως τον Παντελή Βούλγαρη,τον Τάσο Ψαρρά και τον Μανούσο Μανουσάκη.

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

Το πένθος χτυπάει την πόρτα στο Bring Her Back

Οι Αυστραλοί σκηνοθέτες Danny και Michael Philippou, γνωστοί από το Talk to Me (2022), επιστρέφουν…

Κινηματογράφος

Ο Julian McMahon έφυγε από τη ζωή!

Ο Αυστραλό–Αμερικανός ηθοποιός Julian McMahon έφυγε από τη ζωή την 2 Ιουλίου 2025 στην Clearwater της…

Κινηματογράφος

Ο Ένοχος – Ένα καθηλωτικό ψυχολογικό θρίλερ στο Netflix

Αν αναζητάς μια ταινία που κρατά τον παλμό σου στα ύψη χωρίς να βασίζεται σε…

Κινηματογράφος

Το Project Hail Mary με τον Ryan Gosling έρχεται!

Πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησε το πρώτο επίσημο trailer του Project Hail Mary – μια ταινία…

Κινηματογράφος

Αμαρτωλοί: Μια ωδή στη μαγεία της μουσικής

Νύχτα. Μπλουζ. Αίμα. Παρακολουθώντας κανείς τους Αμαρτωλούς (Sinners) του Ράιαν Κούγκλερ, θα μπορούσε εκ πρώτης…

Κινηματογράφος

Τι να δεις στα θερινά: Κλασικές ταινίες που δεν πρέπει να χάσεις

Όλοι μας απολαμβάνουμε μια καλή έξοδο σε έναν θερινό κινηματογράφο. Πολλοί, μάλιστα, λένε ότι καλοκαίρι…

Κινηματογράφος

«Dead Man»: Το υπαρξιακό (άντι)γουέστερν

Ο γνωστός χίπστερ του ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά, Jim Jarmusch, αποφάσισε το 1995 να δοκιμάσει τις…