Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε.: Συναισθήματα και ψευδαισθήσεις

Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε.

Ο θρυλικός σκηνοθέτης Werner Herzog επιστρέφει,αυτήν την φορά με μια δραματική ταινία ”Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε.” που αποδομεί την «εικονική» πραγματικότητα της ζωής. Ο Herzog στήνει την κάμερα του στην Ιαπωνία και πιο συγκεκριμένα στο Τόκιο όπου εκεί η εκκεντρική του σκηνοθετική ματιά αφηγείται την ιστορία του Ishii Yuichi, ενός ανθρώπου που έχει την εταιρεία Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε. Μια εταιρεία από όπου ο κόσμος προσλαμβάνει ηθοποιούς για να υποδυθούν συγγενείς τους. Η νέα δουλειά του Ishii είναι να υποδυθεί τον πάτερα της δωδεκάχρονης Mahiro, όμως τα πράγματα παίρνουν μια διαφορετική τροπή όταν το συναίσθημα αψηφά την λογική.

Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε.
Πηγή εικόνας: collider.com

Η ταινία Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε. είναι ένα μινιμαλιστικό αλλά ταυτοχρόνως άρτιο έργο. Ο Herzog πάντα βρισκόταν σε μια θετική δημιουργική “σύγχυση” μεταξύ του ψυχρού επαγγελματισμού και του ζεστού αλλά ανθρώπινου ερασιτεχνισμού,σε αυτήν ακριβώς την σύγχυση ανήκει και αυτή η ταινία. Ο τρόπος κινηματογράφησης θυμίζει έντονα την ντοκιμαντερίστικη οπτική των προηγούμενων του ταινιών. Ο Herzog μας δείχνει την πραγματικότητα σε έναν κόσμο καθαρής ψευδαίσθησης. Ο πρωταγωνιστής εκτός από πατέρας υποδύεται και άλλους πολλαπλούς ρόλους ξεχνώντας όμως την δικιά του προσωπική ταυτότητα. Μια αλληγορία της μίμησης και της απομίμησης, όπου οι δυο αυτές λέξεις ενδυναμώνονται και γίνονται κάτι ενιαίο. Ο ήρωας δεν μιμείται άπλα, γίνεται πιστό αντίγραφο. Ένα συναισθηματικό αντίγραφο για την απώλεια του πρωτότυπου προσώπου. Ο Herzog “παίζει” με αυτά τα στοιχεία αποδομώντας έναν κόσμο κενό και ρηχό που ζει και αναπνέει μέσα σε ιδέες πλάστες και εφήμερες, θυμίζοντας μας πως ο μεγάλος και ο “αιώνια” ασυμβίβαστος σκηνοθέτης δεν έχασε πότε το πνεύμα του αλλά και την θέληση του να αναπαραστήσει την πραγματικότητα μέσα από έναν κόσμο μυθοπλασίας, όπως προστάζει άλλωστε και η τέχνη του σινεμά.

Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε.
Πηγή εικόνας: variety.com

Advertising

Advertisements
Ad 14

Είμαι ο Παναγιώτης Γλυνός. Έχω σπουδάσει σκηνοθεσία στο New York College.
Είμαι λάτρης του κινηματογράφου,της λογοτεχνίας και του μυστηρίου. Λατρεύω την περιπέτεια και το ρίσκο.
Τα πάθη μου και η λατρεία μου προς την τέχνη,πάντα με οδηγούσαν σε παράτολμα δημιουργήματα. Το 2015 εξέδωσα το πρώτο μου βιβλίο,Ο Μεσσίας του Θανάτου και το 2016,το δεύτερο βιβλίο με τίτλο,Εγώ,ο Εωσφόρος.
Έχω σκηνοθετήσει δυο μικρού μήκους ταινίες(Killer's Eyes,Το Όπλο)τις οποίες μπορείτε να τις βρείτε στο youtube.
Έχω συμμετάσχει ως βοηθητικός ηθοποιός στις σειρές,Η Ζωή Εν Τάφω,Έτερος Εγώ-Χαμένες Ψυχές και Κόκκινο Ποτάμι. Είχα την ευκαιρία να γνωρίσω και να συνεργαστώ με μεγάλους σκηνοθέτες του ελληνικού κινηματογράφου όπως τον Παντελή Βούλγαρη,τον Τάσο Ψαρρά και τον Μανούσο Μανουσάκη.

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

O Ποταμός του Έρωτα: Ένα μυστηριώδες ρομάντζο στο Cinobo

Σίγουρα, αυτή την περίοδο, έχεις διαβάσει πολλές προτάσεις ταινιών. Ο λόγος; Διανύουμε την εποχή των…

Κινηματογράφος

Οι υπέροχοι άνθρωποι στο σκοτάδι: 75 χρόνια Sunset Boulevard

Κάθε φορά που κάποιος με ρωτάει «ποια είναι η αγαπημένη σου ταινία;», παγώνω λίγο. Σκέφτομαι…

Κινηματογράφος

Οι καρδιές σταματούν να χτυπούν στο Companion

Από την πρεμιέρα του, ακόμα, το θρίλερ επιστημονικής φαντασίας Companion (2025) έχει καταφέρει να μαγέψει…

Κινηματογράφος

Sister Midnight: Φωτιά στην κουζίνα

Δεν ξέρω πότε ήταν η τελευταία φορά που μια ταινία με έκανε να θέλω να…

Κινηματογράφος

Ένα καλοκαίρι γεμάτο σινεμά στο Φεστιβάλ Γλυφάδας!

Καθώς υποδεχτήκαμε τον Αύγουστο και για όποιον βρίσκεται ακόμα στην Αττική αυτό το καλοκαίρι, το…

Κινηματογράφος

The Piano Teacher: H πιο iconic femcel του ευρωπαϊκού σινεμά

Ήταν το 2001 όταν ο σπουδαίος Αυστριακός auteur Μίκαελ Χάνεκε (Funny Games, The White Ribbon)…

Κινηματογράφος

Παιδικές κινηματογραφικές βραδιές στην Αθήνα!

Παιδικές κινηματογραφικές βραδιές ξεκίνησαν στα σχολεία της Αθήνας με δωρεάν προβολές από τον Δήμο Αθηναίων.…