Οι ταινίες που μας προσφέρει ο γαλλικός κινηματογράφος είναι πάντα ξεχωριστές. Οι κωμωδίες του όμως είναι αξεπέραστες. Οι περισσότερες είναι μια γροθιά στο στομάχι του σύγχρονου ανθρώπου. Ξεγυμνώνουν την σύγχρονη κοινωνία και τα στραβά της. Έτσι, λοιπόν, και το «Pourris gâtés» δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση.
Πλοκή
Το «Pourris gâtés» μας οδηγεί στην πολυτελή ζωή μιας οικογένειας στο πριγκιπάτο του Μονακό. Ο πατέρας είναι απομακρυσμένος από τα παιδία του, αν και προσπαθεί να τους παρέχει τα πάντα. Η μητέρα δεν ζει πλέον. Τα τρία αδέρφια μεγαλωμένα με όλες τις ανέσεις, έχουν γίνει κακομαθημένα και ζουν μια ζωή σπάταλη.
Ο πατέρας βλέποντας τα παιδία του σε αυτή την κατάσταση, προσπαθεί να τα αφυπνίσει. Οργανώνει μια υποτιθέμενη υπεξαίρεση χρημάτων και φεύγουν οικογενειακώς για την Μασσαλία για να μην τους συλλάβουν. Εκεί τα παιδιά του αναγκάζονται να γνωρίσουν τον κόσμο της βιοπάλης για να επιβιώσουν. Ο πατέρας με τα παιδία του συνάμα έρχονται πολύ κοντά και γνωρίζονται καλύτερα. Οι ανατροπές είναι συνεχείς και στο τέλος τα παιδία και ο πατέρας πήραν ένα καλό μάθημα για την ζωή.
Ψυχογράφηση ηρώων
Πατέρας
Είναι η μια τυπική μορφή πατέρα (Gérard Jugnot) που προσπαθεί να προσφέρει τα πάντα στην οικογένειά του. Η επιθυμία του όμως αυτή τον έχει αποξενώσει από τα παιδία του χωρίς να το ξέρει. Κατά την διάρκεια του Pourris gâtés μαθαίνει για διάφορα συμβάντα από την ζωή τους που δεν τα γνώριζε.
Είναι φανερό όμως πως τα αγαπούσε πάρα πολύ και γι’ αυτόν τον λόγο τους σκαρώνει αυτό το «χουνέρι», θα λέγαμε. Μέσα από την καθημερινή συνύπαρξη με την κόρη και τους γιούς του, φαίνεται, πως και ο ίδιος κάνει μια ενδοσκόπηση, αλλάζει άρδην την συμπεριφορά απέναντί τους και την κοσμοϊδέα του γι’ αυτά. Βλέπουμε δηλαδή πως στο τέλος δεν αλλάζουν μόνο τα παιδιά, αλλά και ο πατέρας.
Τα παιδιά
Ο μεγάλος γιός ο Philippe (Artus) είναι ένας τύπος που δεν ενδιαφέρεται σχεδόν για τίποτα. Το μόνο που τον νοιάζει στην αρχή είναι τα λεφτά και η προώθηση διάφορων χαζών ιδεών που είχε. Με τον καιρό όμως και όταν συναντά τις δύσκολες καταστάσεις και αυτός αρχίζει να προσαρμόζεται σε αυτές και προσπαθεί να βελτιώσει την οικονομική του κατάσταση. Τον βλέπουμε να μάχεται για την προώθηση των παπουτσιών που παράγει με την βοήθεια ενός φίλου του.
Η κόρη, η Stella (Camille Lou), ζει αυτό που λέμε, την μεγάλη ζωή. Μπλεγμένη σε διάφορα σκάνδαλα, ψωνίζει ακριβά ρούχα από ακριβά μαγαζιά, είναι έτοιμη να παντρευτεί έναν προικοθήρα. Η στάση αυτή αλλάζει άρδην όταν βλέπει τα δύσκολα και αναγκάζεται να εργαστεί για να έχει αυτά που θεωρούσε πριν δεδομένα. Στην δουλεία οι πελάτες της συμπεριφερόταν πολλές φορές όπως συμπεριφερόταν και αυτή, όταν είχε χρήματα, με απαξίωση και ύφος.
Ο έτερος γιός ο Alexandre (Louka Meliava), είναι ένας επαναστάτης, χαλαρός τύπος, που του αρέσει να καταστρέφει και να κοιμάται μέχρι αργά. Θεωρεί πως είναι ένα παιδί της φύσης, αλλά αυτό αποδεικνύεται λάθος. Είναι αυτός που σταδιακά έρχεται ίσως πιο κοντά με τον πατέρα του, αφού συνεργάζονται μαζί για την κατασκευή του σπιτιού που πάνε να μείνουν μετά την φυγή τους.
Θέμα
Το κυρίως θέμα που θίγεται στο «Pourris gâtés» είναι οι σχέσεις που αναπτύσσονται στις σύγχρονες οικογένειες. Οι γονείς δουλεύουν όλη μέρα για να παρέχουν τα πάντα στα παιδιά τους, αλλά αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να χάνεται η επικοινωνία ανάμεσά τους. Ο πατέρας θεωρεί τα παιδιά του ανίκανα για το οτιδήποτε, αλλά δεν έχε βρεθεί ουσιαστικά ποτέ δίπλα τους, δεν τα γνωρίζει. Οι σχέσεις μεταξύ της οικογένειας αρχίζουν να αναπτύσσονται ομαλά, όταν υπάρχει πραγματική επαφή μεταξύ πατέρα και παιδιών, αλλά και ανάμεσα στα ίδια τα αδέρφια.