
[punica-dropcap]Σ[/punica-dropcap]κεπτόμενος κάτω από μεγάλη πίεση βαρεμάρας αναρωτιέμαι το πόσο ωραία θα ήταν, εάν όλοι μπορούσαμε να φτάσουμε την ευτυχία με μεγάλη ευκολία. Τι θεωρούμε ομως ευτυχία; Αυτό είναι κάτι το διαφορετικό ανάλογα στον άνθρωπο.
Ο καθένας μας εκφράζει διαφορετικά την ευτυχία αλλά τα πιο κοινά «μοντέλα» ευτυχίας ειναι το χρήμα, η μόδα, το να είμαστε το επίκεντρο σε πολλά μάτια και πολλές αρχικές σελίδες.
Άραγε, όμως, είμαστε όντως ευτυχισμένοι εάν έχουμε χρήματα πολλά, έτσι ώστε να έχουμε κάθε νέο στοιχείο μόδας πάνω μας, ανεξαρτήτως του κόστους ή και αν έχουμε όλα τα φώτα στραμμένα πάνω μας; Αυτό γεμίζει και τον εσωτερικό μας κόσμο ή μόνο την ντουλάπα μας και το προφίλ μας με ψηφιακούς αντίχειρες και ψηφιακές καρδιές;
Οι παλιοί δηλαδή πώς εισέπραξαν δόσεις ευτυχίας χωρίς αυτά που έχουμε εμείς σήμερα (Facebook, instagram, youtube);
Υπάρχουν, φυσικά, πολλά άλλα που μπορώ να αναφέρω, αλλά αυτά είναι τα κύρια πλέον πολυαναφερόμενα μέσα που κάποιος λαμβάνει ευχαρίστηση και νιώθει πως είναι ευτυχισμένος. Το να σε ακολουθούν χιλιάδες προφίλ λόγω των φωτογραφιών σου δεν πάει να πει πως εισαι γεμάτη-ος με άτομα τα οποία σου προσφέρουν ένα χέρι στα δύσκολα, για παράδειγμα.
Το να δείξεις ένα story, στο οποίο εισαι μέσα σε ένα πάρτυ στο πιο πολυσυζητημένο κλαμπ με background άτομα βγαλμένα από «γάμο», δεν πάει να πει ότι το δείχνεις για να δείξεις οτι χαίρεσαι με τη στιγμή καθαυτή.
Μπορούμε να βρούμε άπειρα παραδείγματα που δείχνουν οτι δεν λαμβάνουμε τίποτα άλλο παρά μόνο «μόστρα» σε ό,τι έχει να κάνει πλέον με τα ΜΚΔ.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως πλέον ο όρος «ευτυχία» αλλάζει μορφές ανάλογα τις γενιές και ανάλογα τα μέσα που την προβάλλουν αλλά και το σκοπό της. Το θέμα φυσικά είναι να κάνεις κάτι που νιώθεις ότι σου δίνει ευχαρίστηση ανεξαρτήτως του τι λένε οι υπόλοιποι αλλά… Σε λίγα χρόνια δε θα είσαι σε θέση να χαρείς αυτά που χάνεις τώρα. Ένα ψηφιακό κουτί δε μπορεί να σε κρατάει για πάντα σε φόρμα ψυχολογικά και εσύ δε μπορείς να μείνεις νέος-α για πάντα ώστε να το προβάλλεις.
Θα μου πεις πως δεν ισχύουν αυτά, μα θα σε ρωτήσω το εξής: γιατί κάθε βράδυ σκρολάρεις και βλέπεις τις καθημερινότητες άλλων πριν κοιμηθείς; Μπορείς να αντέξεις χωρίς να έχεις τα μέσα αυτά; Δεν τα θες για να επικοινωνείς, μιας και δε βγήκαν για αυτόν το σκοπό ασχέτως τι μας πλασάρουν.
Δυστυχώς, αυτό είμαστε πλέον σαν γενιά, θέλουμε να δείχνουμε την προσωπικότητα μας και το στυλ μας προς τα έξω και να ακουστεί όσο πιο μακριά μπορεί ανάλογα τα ατομα που έχουμε σαν φίλους. Θέλουμε να γεμίζει το μάτι μας και δεν αντέχουμε δίχως αυτά γιατί εμείς τα αναπτύξαμε σε αυτό που είναι σήμερα.
Δεν με βγάζω στην απέξω, μιας και εγώ το ίδιο είμαι, απλά μπορω να πω ότι έχω μεγαλύτερες επιτυχίες ευτυχίας χωρίς αυτά, είτε με την μουσική, είτε με πραγματικούς αληθινούς φίλους στην πραγματική ζωή, είτε με πράγματα που δεν περιλαμβάνουν ψηφία και ανάδειξη του εγώ μου. Δε με χρειάζομαι σε φωτογραφίες και στάτους διότι υπήρξαν στιγμές τεράστιες που δε βγήκαν σε φωτογραφίες. Εκεί χάνονται οι μεγάλες μαγείες της στιγμής.
Έτσι, σαν συμβουλή, θα ελεγα να ζήσεις τον εαυτό σου πριν τον προβάλλεις έξω σε κάτι που στον φθείρει. Να χτίσεις πρώτα το εγώ σου πριν το κάνεις ρεντίκολο. Πιες καφέ χωρίς να τον πίνει η κάμερά σου. Γνώρισε άτομα στον έξω κόσμο και όχι στον ψηφιακό. Κάνε ταξίδια εσύ και όχι το προφίλ σου.
Ίσως κάποτε να νιώσεις χαρούμενος-η από αυτά και δεν ειναι αργά να ξεκολλήσεις το κεφάλι σου από μια οθόνη.
Τώρα θα μου πεις, «τι μας είπες και εσύ ρε μεγάλε!»
Εγώ απλά εκφράζω τη γνώμη μου και δε θέλω να θίξω κάποιον-κάποια. Όλα μια συνήθεια είναι ούτως ή άλλως αρκεί να μη γίνουν εξάρτηση. Παν μέτρον άριστον λέγαν κάποτε.
Τι να πω και για τις γλώσσες μηχανής..
Advertising
Σέρνεται κόσμος πολύς
Ελπίζω πραγματικά σε ένα μέλλον το οποίο θα μας δώσει επικοινωνία χωρίς το τουπέ που αποκτά η γενιά μας, με μυαλό καθαρό και όχι διεφθαρμένο από τα θέλω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή από εταιρίες που θέλουν να μας αποβλακώσουν με σκοπό το κέρδος τους. Ούτε από shows στην τηλεόραση που μας επικεντρώνουν την μέρα σαν να είναι τελικός UEFA, ενώ απλά είναι καλοφτιαγμένα ριάλιτι (survivor, game of love) και ό,τι άλλο μας δίνουν για να έχουμε τροφή να κουτσομπολεύουμε στα fb και insta.