Πριν λίγες μέρες, η πρεμιέρα της μεγάλης εκδήλωσης Χ019 που διοργάνωσε η Microsoft στο Λονδίνο για την προώθηση του Xbox, έκλεισε με μία πολύ ευχάριστη έκπληξη για τους οπαδούς της σειράς Wasteland. Μετά από μια σύντομη συνέντευξή με τον δημιουργό της σειράς και ιδρυτή της InXile Entertainment, Brian Fargo, προβλήθηκε ολοκαίνουριο trailer για το Wasteland 3. Όπως βλέπουμε, το παιχνίδι είναι έτοιμο, τα γραφικά του είναι φρεσκογυαλισμένα και επιτέλους έχει ημερομηνία κυκλοφορίας: 19 Μαΐου 2020!
Τι είναι το Wasteland?
Το μακρινό πλέον 1988 κυκλοφόρησε το πρώτο Wasteland, ένα Role playing game για υπολογιστή που εκτυλισσόταν σε έναν κόσμο κατεστραμμένο από πυρηνικό πόλεμο, το 2087. Η ιστορία μας λάμβανε μέρος στο Τέξας, όπου ο παίκτης, ελέγχοντας μία ομάδα από Rangers, καλείται να αντιμετωπίσει μία ανεξέλεγκτη τεχνητή νοημοσύνη και τους ρομποτικούς ακολούθους της. Ήταν ένα αγνό προϊόν μίας εποχής που υπό τον φόβο της ψυχροπολεμικής πυρηνικής απειλής και της καλπάζουσας προόδου των υπολογιστών, είχε παράγει ήδη αριστουργήματα δυστοπικής φαντασίας όπως οι ταινίες Mad Max και Terminator.
Σχεδόν μία δεκαετία αργότερα κυκλοφορεί από την ίδια εταιρία, την Interplay, ο τίτλος που έμελε να αποτελέσει ορόσημο τόσο για τα cRPGs όσο και για το post apocalypse sci-fi γενικότερα. Μην μπορώντας για νομικούς λόγους να κυκλοφορήσουν τότε δεύτερο wasteland, ο Brian Fargo και μια παρέα πολύ ταλαντούχων ανθρώπων, τελειοποιούν την φόρμουλα και έρχεται στον κόσμο το πρώτο Fallout! Μέλη της δημιουργικής αυτής ομάδας ήταν τότε οι Tim Cain & Leonard Boyarsky που μας έδωσαν πριν μερικές εβδομάδες το εξαιρετικό The Outer Worlds, που κυκλοφόρησε από την Obsidian Entertainment, της οποίας CEO είναι ο Feargus Urquhart που ήταν ένας από τους διευθύνοντες στην δημιουργία του αυθεντικού Fallout.
Αναγέννηση της σειράς Wasteland
Το 2001 ο Fargo αποχωρεί από την χρεοκοπημένη Interplay και τον επόμενο χρόνο ιδρύει την InExile. Μετά από ένα μέτριο remake του the Bard’s Tale και μια δεκαετία σποραδικών και αδιάφορων κυκλοφοριών, η InExile επιτέλους ανακοινώνει και κυκλοφορεί το 2014 το Wasteland 2, μετά από μία πολύ επιτυχημένη καμπάνια στο Kickstarter. Ήταν ένα ακατέργαστο διαμάντι που ικανοποίησε τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς του είδους (και όχι μόνο), με την ισομετρική του προοπτική, τις turn-based μάχες και το σκοτεινό του χιούμορ.
Τον Σεπτέμβρη του 2016 ανακοινώνεται η κυκλοφορία του τρίτου κατά σειρά Wasteland. Αυτή τη φορά οι Rangers θα βρίσκονται στο παγωμένο Κολοράντο, όπου τους καλεί ο μυστηριώδης «Πατριάρχης», και θα στήσουν την βάση τους από την αρχή. Απ’ ότι έχουμε δει μέχρι σήμερα, πέρα από τα πολύ προσεγμένα γραφικά, το Wasteland 3 χτίζει πάνω στα θεμέλια του gameplay των προκατόχων του, διατηρώντας την ισομετρική οπτική και την turn-based μάχη, προσθέτοντας όμως ένα(;) όχημα υπό τον έλεγχο του παίκτη. Σημαντική καινοτομία αποτελεί η προσθήκη ενός δεύτερου party που θα δρα ταυτόχρονα στον ίδιο κόσμο, ελεγχόμενο από τον υπολογιστή ή έναν δεύτερο παίκτη, που θα επηρεάζει και αυτό τον ρου των σεναριακών εξελίξεων. Εντάσσεται έτσι έξυπνα το στοιχείο του multiplayer σε ένα είδος στο οποίο σπανίζει (πρόσφατα το είδαμε και στο Divinity: Original Sin 2). Προκαλεί ενδιαφέρον ότι αυτή είναι μία από τις ιδέες που έφερε μαζί της η εξασφάλιση των πνευματικών δικαιωμάτων από την InExile του project ‘Van Buren’, δηλαδή του τρίτου Fallout που η Interplay σχεδίαζε, μα δεν πρόλαβε ποτέ να υλοποιήσει.
Επιπλέον, το Wasteland 3 θα έχει πλήρως ηχογραφημένους διαλόγους κατά την διάρκεια των οποίων θα γένεται zoom in στα animated πρόσωπα των χαρακτήρων, ενώ στο soundtrack συμμετέχει η Mary Ramos, επί 27 χρόνια συνεργάτιδα του Quentin Tarantino ως music supervisor στις ταινίες του. Εν πολλοίς, αυτό το επίπεδό παραγωγής κατέστη δυνατό με την οικονομική άνεση που έφερε η εξαγορά της InExile και της Obsidian από την Microsoft , που όμως δημιούργησε ανησυχία και φόβο στο κοινό των δύο εταιριών, σχετικά με την δημιουργική τους ανεξαρτησία. Αν κρίνουμε πάντως από την κυκλοφορία του the Outer Worlds της obsidian, το οποίο είναι ένα πλήρες προϊόν χωρίς περιττές χρεώσεις που δεν ντρέπεται γιατoν RPG χαρακτήρα του και το σκωπτικό του χιούμορ, μπορούμε να ελπίζουμε ότι θα λάβουμε άλλο ένα ποιοτικό παιχνίδι στο οποίο θα εχεί μόνο θετική επίδραση το χρήμα της Microsoft.
Μένει να δούμε την ερχόμενη άνοιξη αν το Wasteland 3 θα καταφέρει να εκπληρώσει τις πολλές υποσχέσεις που φέρνει και αν θα σταθεί επάξια δίπλα στους σπαουδαίους προκατόχους του και τους υπόλοιπους άξιους συνεχιστές του είδους. Εμείς πάντως περιμένουμε με αγωνία και αρκετή αισιοδοξία.