Η μακρόχρονη ιστορία της Blizzard
Μετρώντας ήδη μια πολύχρονη πορεία από το 1991 και με έδρα την Καλιφόρνια, η Blizzard Entertainment έγινε ιδιαίτερα γνωστή στο κοινό λόγω της κυκλοφορίας του Warcraft το 1994. Σήμερα μάλιστα αποτελεί μία από τις πιο επιτυχημένες εταιρίες δημιουργίας παιχνιδιών παγκοσμίως.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί το γεγονός πως η επιτυχία αυτή στηρίζεται στην παραγωγή κλασικών παιχνιδιών που δεν χάνουν την αίγλη και τη ζήτησή τους. Κι αυτό επειδή αυτή η κατηγορία των online παιχνιδιών πάντα θα κερδίζει νέο κοινό και θα έχει παράλληλα την υποστήριξη ενός σταθερού κοινού.
Παρόλα αυτά, η Blizzard αδιαμφισβήτητα αποτελεί πόλο έλξης και συγκέντρωσης χιλιάδων φανατικών παικτών. Σε αυτό συμβάλλει η ετήσια διοργάνωση gaming συνεδρίων, στα οποία οι παίκτες μπορούν να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους και να ενημερωθούν σχετικά με όλα τα αγαπημένα τους παιχνίδια. Το πρώτο συνέδριο BlizzCon όπως ονομάζεται, πραγματοποιήθηκε το 2005 κι έκτοτε διοργανώνεται κάθε χρόνο στην Καλιφόρνια.
Η ρήξη με τη NetEase
‘Επειτα από 14 ολόκληρα χρόνια συνεργασίας, έφτασε η στιγμή που η Blizzard ανακοίνωσε πως διακόπτει τη σχέση της με την Κίνα. Ο λόγος αυτής της διακοπής, ήταν η μη ανανέωση της συμφωνίας άδειας χρήσης με την NetEase.
Για όσους δεν τη γνωρίζουν, η NetEase Games, αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία διαδικτύου και τεχνολογίας στον τομέα gaming στην Κίνα, με έδρα το Χονγκ Κονγκ. Δραστηριοποιείται από το 1997, παρέχοντας μεταξύ άλλων στην αγορά της Κίνας και της Ιαπωνίας, πληθώρα δημοφιλών online παιχνιδιών για κινητά και υπολογιστές. Μάλιστα η συνεργασία της με την Blizzard από το 2008, έδωσε τη δυνατότητα σε εκατομμύρια χρήστες, να έχουν πρόσβαση σε πετυχημένα online παιχνίδια όπως το “World of Warcraft” και το “Overwatch“.
Καθώς όμως όλα δείχνουν, τον επερχόμενο Ιανουάριο του 2023, τα παιχνίδια της Blizzard πλέον δεν θα είναι διαθέσιμα στο κοινό της Κίνας. Συγκεκριμένα, η εταιρία ανακοίνωσε πως σταματάει την πρόσβαση για τα εξής παιχνίδια: World of Warcraft, Hearthstone, Warcraft III: Reforged, Overwatch, τη σειρά StarCraft, Diablo III, και Heroes of the Storm.
Ο λόγος που δεν έδωσαν τα χέρια οι δύο πλευρές, είναι η αδυναμία ανανέωσης των ισχύοντων όρων, ώστε να είναι εναρμονισμένοι με τους λειτουργικούς κανόνες της Blizzard. Επιπρόσθετα, βρέθηκαν μπροστά σε οικονομικό αδιέξοδο από κοινού. Μάλιστα η εταιρία ανακοίνωσε πως θα αναστείλει τις νέες πωλήσεις τις ακόλουθες μέρες και οι παίκτες θα λάβουν σχετικό μήνυμα ενημέρωσης.
Συν τοις άλλοις, ο πρόεδρος της Blizzard, Mike Ybarra, είπε τα ακόλουθα: “Είμαστε ευγνώμονες για το πάθος που έδειξε η κοινότητα της Κίνας στα παιχνίδια που έχουμε φέρει μέσω της NetEase. Ευελπιστούμε στην εύρεση εναλλακτικών λύσεων για την επαναφορά των παιχνιδιών μας στο μέλλον“. Ίσως αυτή η δήλωση να προοιονίζει μία πιθανή μελλοντική προσπάθεια από μέρους της Blizzard προς την αγορά της Κίνας. Το μόνο σίγουρο προς το παρόν, είναι η απογοήτευση χιλιάδων παικτών και η αναμονή των εξελίξεων.
Πηγές
Frascarelli, V. (2022). Blizzard titles to be suspended in China following end of NetEase deal. Ανακτήθηκε https://esportsinsider.com/2022/11/blizzard-titles-to-be-suspended-in-china-following-end-of-netease-deal#:~:text=As%20it%20stands%2C%20Blizzard’s%20games,China%20as%20of%20January%202023. Τελευταία πρόσβαση 20/11/2022
Jackson, L. B. (2022). Blizzard Suspending Game Services in China. Ανακτήθηκε https://gamerant.com/blizzard-suspending-game-services-china/. Τελευταία πρόσβαση 23/11/2022
Liao, R. (2022). Blizzard ends 14-year licensing deal with NetEase in China. Ανακτήθηκε https://techcrunch.com/2022/11/16/blizzard-ends-14-year-licensing-deal-with-netease-in-china/. Τελευταία πρόσβαση 22/11/2022