Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Νύχτες Τρόμου: Anthropophagus (1980)

Το Anthropophagus είναι μια ταινία του Joe D’ Amato. Στο Anthropophagus παρακολουθούμε μια ομάδα τουριστών που επισκέπτονται ένα ελληνικό νησί. Το νησί όμως είναι άδειο και μέσα στα σπίτια βρίσκονται μισοφαγωμένα τα κουφάρια των κατοίκων. Σύντομα θα ανακαλύψουν πως ένας μανιακός κανίβαλος έχει φάει όλο το νησί και ψάχνει το επόμενο του γεύμα.

Το Anthropophagus θεωρείται μια από τις πιο σοκαριστικές ταινίες του παγκόσμιου σινεμά, λόγω κάποιων επίμαχων βίαιων σκηνών που οδήγησαν στην απαγόρευση της ταινίας σε πολλές χώρες. Το Anthropophagus είναι μια ιδιαίτερη ταινία τρόμου, από τότε που κυκλοφόρησε έχει βρει φανατικούς υποστηριχτές αλλά και φανατικούς επικριτές. Όλα ξεκίνησαν όταν το φιλαράκι του Joe D’ Amato, ο George Eastman (Luigi Montefiori), πρότεινε στον D’ Amato να σταματήσει να γυρίζει πορνογραφικές ταινίες και να γυρίσει μια σοβαρή ταινία τρόμου για την διεθνή αγορά. Μάζεψαν τους πιο χαρισματικούς και εμπορικούς ηθοποιούς του ιταλικού σινεμά, όπως την Tisa Farrow, την Zora Kerova, τον Saverio Vallone και φυσικά τον ίδιο τον George Eastman που θα ενσάρκωνε τον ανθρωποφάγο.

Το Anthropophagus είναι μια ταινία με πολύ αργό ρυθμό, ενώ σε κάποιες σκηνές μοιάζει σαν να μην συμβαίνει τίποτα, παρόλα αυτά οι τοποθεσίες μαζί με την ατμόσφαιρα που έχει εδραιώσει ο D’ Amato κάνουν αυτές τις σκηνές αρκετά ενδιαφέρουσες. Το μυστήριο υπάρχει σε όλη την διάρκεια της ταινίας, ενώ το σκηνικό του άδειου νησιού είναι ιδιαίτερα τρομαχτικό. Το ελληνικό νησί που γυρίστηκε η ταινία παραμένει αδιευκρίνιστο, ενώ πολλές σκηνές της ταινίας γυρίστηκαν και στο κέντρο της Αθήνας. Η απόφαση να το γυρίσουν στην Ελλάδα λειτουργεί άψογα, όχι μόνο για εμπορικούς λόγους, αλλά επειδή ο μυθικός τρόμος που μας προσφέρει ο D’ Amato, με τον ανθρωποφάγο ερημίτη που ζει στα σπήλαια και στις κατακόμβες περιμένοντας το επόμενο θύμα του, αντικατοπτρίζει τα τέρας της ελληνικής αλλά και παγκόσμιας μυθολογίας. Ο George Eastman ενσαρκώνει έναν ανατριχιαστικό ανθρωποφάγο που μοιάζει με έναν αρχέγονο και ανήθικο μπαμπούλα που δεν έχει ίχνος πολιτισμού και ανθρωπιάς μέσα του. Το αφυδατωμένο και παραμορφωμένο πρόσωπο του, μαζί με την υπόσταση και τους μορφασμούς του Eastman, κάνει τον ανθρωποφάγο ένα από τα πιο ιδιαίτερα τέρατα της μεγάλης οθόνης.

Το Anthropophagus θα ανταμείψει τους υπομονετικούς θεατές στο τέλος της ταινίας, τα τελευταία 30 λεπτά του Anthropophagus είναι τα πιο ατμοσφαιρικά και τρομαχτικά που έχουμε δει σε ταινία τρόμου, ειδικότερα η σκηνή όπου ο Arnold (Bob Larson) μπαίνει στις κατακόμβες για να σώσει την έγκυο γυναίκα του από τα δόντια του ανθρωποφάγου, οδηγώντας μας έτσι στην κλιμάκωση της πιο δυνατής στιγμής της ταινίας, μια σκηνή που θα σας στοιχειώσει για πάντα. Κατά την διάρκεια της ταινίας υπάρχουν και πολλά επιτυχημένα jumb scares, τα οποία πολλές μεταγενέστερες ταινίες τρόμου έχουν αντιγράψει. Αξιοσημείωτη είναι και η μακάβρια μουσική του Marcello Giombini, ένας συνδυασμός ηλεκτρονικών τρομαχτικών ήχων με εκκλησιαστική μουσική. Το Anthropophagus είναι μια από τις πιο συγκλονιστικές ταινίες του ιταλικού τρόμου και το γεγονός ότι αυτό το είδος του κινηματογράφου δεν υπάρχει πια, καθιστά το Anthropophagus μια από τις σπουδαιότερες ταινίες τρόμου του ευρωπαϊκού κινηματογράφου.

Το Anthropophagus είχε κυκλοφορήσει στις ελληνικές αίθουσες, στις 21 Οκτωβρίου του 1980 με τον τίτλο, «Ο Ανθρωποφάγος».

(Trivia 1: Ο Joe D’ Amato συνέχισε την μυθολογία του μανιακού ανθρωποφάγου στην ταινία του, Absurd (1981), αν και δεν είναι αληθινό sequel της ταινίας Anthropophagus, ο George Eastman ενσαρκώνει έναν ανάλογο ρόλο, ενώ σε κάποιες χώρες η ταινία κυκλοφόρησε ως Anthropophagus 2)

(Trivia 2: Ο Γερμανός underground σκηνοθέτης Andreas Schnaas γύρισε ένα remake της ταινίας με τίτλο, Anthropophagous 2000 (1999).

Είμαι ο Παναγιώτης Γλυνός. Έχω σπουδάσει σκηνοθεσία στο New York College.
Είμαι λάτρης του κινηματογράφου,της λογοτεχνίας και του μυστηρίου. Λατρεύω την περιπέτεια και το ρίσκο.
Τα πάθη μου και η λατρεία μου προς την τέχνη,πάντα με οδηγούσαν σε παράτολμα δημιουργήματα. Το 2015 εξέδωσα το πρώτο μου βιβλίο,Ο Μεσσίας του Θανάτου και το 2016,το δεύτερο βιβλίο με τίτλο,Εγώ,ο Εωσφόρος.
Έχω σκηνοθετήσει δυο μικρού μήκους ταινίες(Killer's Eyes,Το Όπλο)τις οποίες μπορείτε να τις βρείτε στο youtube.
Έχω συμμετάσχει ως βοηθητικός ηθοποιός στις σειρές,Η Ζωή Εν Τάφω,Έτερος Εγώ-Χαμένες Ψυχές και Κόκκινο Ποτάμι. Είχα την ευκαιρία να γνωρίσω και να συνεργαστώ με μεγάλους σκηνοθέτες του ελληνικού κινηματογράφου όπως τον Παντελή Βούλγαρη,τον Τάσο Ψαρρά και τον Μανούσο Μανουσάκη.

Περισσότερα από τη στήλη: Κριτικές

Κριτικές

Vivre Sa Vie (1962): Το πραγματικό αριστούργημα του Γκοντάρ

Χωρισμένο σε 12 κεφάλαια, το Vivre Sa Vie βάζει τον χαρακτήρα στο μικροσκόπιο, μιλά ανοιχτά…

Κριτικές

Ρόουζ εναντίον Ρόουζ – Μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος!

Οι Ρόουζ επιστρέφουν πιο αιχμηροί, πιο αθυρόστομοι και πιο Βρετανοί από ποτέ, με την Olivia…

Κριτικές

Jingle All The Way: Καταναλωτισμός χωρίς όρια

Εργασιομανία, υπερκαταναλωτισμός και μια κούκλα που θα «σώσει» τα Χριστούγεννα. Το Jingle All The Way…

Κριτικές

Rebecca: Γοτθικό (ψευτό)ρομάντζο δια χειρός Χίτσκοκ

Ένα ψυχολογικό θρίλερ με goth αισθητική και το επεισοδιακό ντεμπούτο του Χίτσκοκ στο Χόλιγουντ Το…

Κριτικές

The Manchurian Candidate: Ένα αξεπέπεραστο πολιτικό θρίλερ

O Frank Sinatra αποδεικνύει το υποκριτικό του ταλέντο στο The Manchurian Candidate – μια εμβληματική…

Κριτικές

Fresh – Γιατί ο έρωτας περνά από το στομάχι…

Ένα δυνατό άκυρο στο σύγχρονο dating, μια ωδή στη γυναικεία αλληλεγγύη και μια μερίδα…«ανθρωπίσια» παϊδάκια.…

Κριτικές

Bugonia – Ο Λάνθιμος είναι δικαίως αγανακτισμένος

Ο Λάνθιμος στήνει ένα σκοτεινό παραμύθι για τη συντέλεια του κόσμου και την αυτοκαταστροφική φύση…